- This topic has 7 replies, 8 voices, and was last updated 9 years, 2 months ago by Montnoveau.
-
AuthorPosts
-
-
26 January, 2015 at 2:05 pm #394351ThailandsforumParticipant
Thailands regering kommer inte tillåta att Thai Airways går i konkurs, men företaget måste genomgå en stor förändring.
I måndags hade juntaledaren Prayuth ett möte om hur dom ska hantera det nationella flygbolaget Thai Airways.
En rehabiliteringsplan från Thai Airways har godkänts av regeringen där flygbolaget ska dra ner på kostnaderna, öka intäkterna, sluta flyga olönsamma rutter, omstrukturera deras tillgångar, och sälja flygplan som inte används.
[img2:10yek0hm]http://www.phuketobserver.com/wp-content/uploads/2011/03/Thai-Airways.jpg[/img2:10yek0hm]
Thai Airways tillåts inte gå i konkurs för att lösa företagets skuldproblem. Enligt årsredovisningen så gick bolaget back 9.2 miljarder baht förra året, med totala skulder på 262.5 miljarder baht.
Bild: Phuketobserver
Källa: BangkokPost
Sponsrat av: Gecko Do It – Webbyrå i Thailand -
31 January, 2015 at 7:29 am #487187cusvelMember
Thai Airways har inte visat någon vilja att delta i konkurrensen på flygmarknaden. De håller fortsatt mycket högre priser jämfört med konkurrenterna. Om man som jag har ThaiAirWays-kort ges t.ex inga rabatter vid bokning på deras webbplats, allt är snarare dyrare jmf med bokning ute på stan hos någon agent.
Lite typiskt Thailand business, när det går dåligt höjer de priserna istf att undersöka marknaden och införa konkurrenskraftiga erbjudanden till sina kunder.
Att flyga med Norwegian kostar en bråkdel jmf med Thai. -
31 January, 2015 at 8:11 am #487188DuddeParticipant
Håller nog med dig, deras priser ligger oftast för högt för att dom ska locka än. Känns som dom levt på någon gammal image där “god mat och service” ska gottgöra ett högre pris. Dock var det nog länge sedan folk hade dom tankarna om Thai Airways. Kanske dags att rensa ut dom gamla rävarna i styrelsen och in med lite nytt friskt blod.
-
31 January, 2015 at 8:45 am #487189Rz-ChackpongParticipant
Jag pratade för någon vecka sedan med en Thaiairways chef, enligt honom kommer VDn att gå ut med helt nya direktiv om några veckor, bättre service, bättre mat, stolar etc, framförallt sa han att personalen måste andra sitt sätt gentemot kunderna.
Jag frågade om de funderade över konkurrensen där vissa bolag har helt andra priser och den stora massan av resenärer tittar nog främst på biljett priset och i andra hand på typ vilka bestick man äter med på ett plan.
Jag tog upp Norwegian som exempel, business klass Norwegian 8-12 tusen SEK vs 23-25 tusen SEK i Thai, det var typ inget som han ens ville höra talas om, vad är det för bolag? flyger de till Thailand? ehhhh hallooooo vakna tänkte jag för mig själv, diskutera marknaden i sig eller andra bolag än Thai var inte intressant helt klart.
Deras lösning är bättre service, finare plan med högre priser……
Rz
-
31 January, 2015 at 10:46 am #487190JimmieboyParticipant
Priset är avgörande för mej helt klart…
Sen hur lång mellanlandningen är… Jag bor i Göteborg så jag får mellanlandning oavsett bolag.
Vad det är för mat bryr jag mej inte om alls…
-
31 January, 2015 at 2:04 pm #487191hasseigoteborgParticipant
Drömmen för oss Göteborgare vore väl en direktfligth. Man kan ju hoppas att Norsken fattar att detta behov finns. Den som lever få se. Thai eller SAS är ju inte att hoppas på.
hf
-
31 January, 2015 at 11:32 pm #487192Roda StenParticipant
Som göteborgare “stöder” jag finnarna 🙂
-
5 February, 2015 at 8:52 am #487193MontnoveauParticipant
Det är priset man betalar för att bo på Sveriges baksida. :blackeye:
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.