Hem › Forums › Resa i Thailand › Provinser och platser i Thailand › Östra › Svensk död i olycka på Koh Chang
- This topic has 9 replies, 6 voices, and was last updated 16 years, 3 months ago by
Nille.
-
AuthorPosts
-
-
11 February, 2010 at 6:02 pm #388185
Föll handlöst från balkongräcke
En svensk man omkom i vad som tros vara en olycka på turistön Koh Chang i Thailand i går.
Mannen föll handlöst från en hotellbalkong.
Enligt uppgifter till Aftonbladet föll mannen mitt framför ögonen på andra chockade hotellgäster
Mannen, som var i 50-årsåldern, turistade på den populära ön Koh Chang utanför Thailands nordöstkust.
Läs hela artikeln här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6586707.ab -
11 February, 2010 at 9:47 pm #436771
“Enligt uppgifter till Aftonbladet ska mannen ha suttit på ett balkongräcke på andra våningen när han plötsligt tappade balansen.“
Förmodligen var han inte nykter, annars utsätter man inte sig för sådan risk i onödan – det måste kännas tragiskt för familjen.
Göran
-
12 February, 2010 at 11:15 am #436772
Pratade precis med frugan på Koh Chang och frågade om händelsen.
Hon har någon hon känner på hotelle som ligger mitt i White sand beach.
Hon sa bara.
“Dunk”Premium
-
21 February, 2010 at 6:21 pm #436775
Göran!!
Just precis vad det gör…känns hemskt för familjen!!
Du ska inte tro allt Du läser, håll Dig i så fall till skvallerpressen eller ngt… Hur det än var så är förutfattade meningar det värsta som finns, måste varit onykter, säg mig ngn som åker på semester som kanske inte unnar sig ngt att dricka, info, min mamma och hennes fästman var på väg ut för att besöka favoritrestaurangen De hittat på ön när olyckan skedde!! Och han satt inte på räcket…däremot var räckena väldigt låga och han hade en skada i benet så att han tappade balansen!! Stackars mamma har precis kommit hem igen efter att ha fått vara kvar där ensam pga alla papper och annat som skulle ordnas…så nu vet Du!!
-
21 February, 2010 at 7:06 pm #436773
Låga balkongräcken har jag sett allt för ofta i Thailand, tragiskt om det är detta som ligger bakom. Jag hoppas hotellet ställs mot väggen. Någon som vet vilket hotell det var?
-
21 February, 2010 at 8:32 pm #436774
Ja, klart vi vet vilket hotell det var…men nu har det ju hänt och vi vill bara ta hand om mamma och massa “plumpna” kommentarer är det sista som behövs… Managern på hotellet var väldigt hjälpsam och han hjälpte mamma med en massa saker och han körde henne till sjukhus, polisstation och allt annat som behövdes…
Tog bara illa vid mig när en del utgår ifrån att man måste varit berusad för att det skulle kunna hända.
Ta vara på livet och lev det fullt ut!! -
21 February, 2010 at 9:42 pm #436776
@Marielle wrote:
Ja, klart vi vet vilket hotell det var…men nu har det ju hänt och vi vill bara ta hand om mamma och massa “plumpna” kommentarer är det sista som behövs… Managern på hotellet var väldigt hjälpsam och han hjälpte mamma med en massa saker och han körde henne till sjukhus, polisstation och allt annat som behövdes…
Tog bara illa vid mig när en del utgår ifrån att man måste varit berusad för att det skulle kunna hända.
Ta vara på livet och lev det fullt ut!!Hej,
Det som har hänt är verkligen tråkigt!
Iaf, det jag skulle få sagt är att Görans kommentar är opersonlig (alltså inte menad till någon speciell person); försök att inte ta den personligt, och fokusera på att stödja varandra istället.
MvH,
Hans -
22 February, 2010 at 4:20 am #436777
Marielle, först av allt vill jag beklaga sorgen!
Spekulationer kring vad som hänt vid en olycka förekommer alltid.
Jag vet, precis som Hans skriver, att det inte är personligt, det kan det inte vara.
Det låter fel, men för oss här var det bara en nyhet som alla andra nyheter.
Med ditt inlägg blir naturligtvis olyckan knuten till oss på ett mer personligt sätt, men det är nu, försök att tänka på det.Precis som du själv skriver så förekommer det alkohol när man har semester, det gör det på mina semestrar också och det är inget konstigt med det.
Jag vet inte hur mycket du känner till själv om thailand men alkoholen där är i större mängder om vi säger så.
Med tanke på din egen kommentar om att det förekommer alkohol och skall så göra, kanske du kan hålla med mig om att spekulationen inte var helt tagen ur luften eller hur!I alla fall, nog om detta tycker jag.
Försök som Hans säger att stötta varandra i stället.
Om du eller din mamma behöver hjälp och svar på frågor kring det som hänt när det gäller thailand, så tror jag att du har hamnat på en av de bästa sidorna på hela internet för att få hjälp med det.Så försök nu att se oss som en hjälp och en resurs och inte som en fiende.
Behöver du hjälp med något så finns vi här
:sunny: -
4 March, 2010 at 10:22 am #436778
Ja, jag antar att det bara är en nyhet som allt annat elände men när man står där känns det rätt hopplöst…han har nu äntligen anlänt till Sverige och begravning väntar om en vecka.
Mamma är en superstark kvinna och jag vet att hon kommer att ta sig igenom detta…men sannolikheten att bli änka 2 ggr innan 60 måste vara ngt ovanlig. Vi är här för henne och vi kommer även att återvända till Koh Chang tillsammans då det är ngt hon önskar.
Tack för Era uppmuntrande ord.
-
4 March, 2010 at 10:32 am #436779
Precis som jjonsson skriver så blev det verkligt först när du klev in här, även om liknande saker skett tidigare. Tror det blev en tankeställare för oss alla. Jag fick definitiv lite gåshud av att läsa din kommentar. Vi växer och går vidare. Mina tankar är med er just nu. :salute:
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.