Hem Forums Resa i Thailand Provinser och platser i Thailand Östra Nirun Condominium Pattaya

Viewing 4 reply threads
  • Author
    Posts
    • #388664
      Sailor
      Participant

        Vet inte riktigt var den här tråden hör hemma…

        Jag undrar om det är nån som bor, känner nån som bor eller helt enkelt har koll på Nirun Condominium i Pattaya?
        Jag och killen letar ju condo och Nirun dyker upp överallt. Jag vet att det är ett stort komplex med 2000 pers.
        Men hur är det där? Droger, bartjejer, bråkiga faranger? Eller familjärt och tryggt?
        Jag har alltid själv bott i stora områden med massa folk och tycker om tanken på att ha massa grannar och folk omkring mig.
        Men gärna inte polisen där varje kväll och massa drama…

        Åsikter, tips och råd mottages tacksamt

      • #442093
        Sailor
        Participant

          Hej Seaserpent!

          Det var så vi tänkte göra, alltså åka ner och leta på plats. Men det finns så enormt mycket och vi har redan tittat på en uppsjö av olika ställen. Även testat att bo på olika.
          Men om man vet att nåt ställe är skit från början behöver man ju inte en engagera sig i det.

          Tack för tipset

        • #442094

          Jag jobbar som mäklare här i Pattaya och jag rekomderar ingen av mina kunder till att köpa eller hyra där. Nirun condo är billigt, bråkigt och har massa innbrott och droger. Men location är ju bra mitt i stan och nära till allt. Om ni vill ha mer familjärt ställe men mitt i stan så är definitivt View talay 6,5 eller 2 mycket bättre. om du vill veta mer så sänd en pm. Pris hos Nirun är från 5000 baht hos view talay så är det lite dyrare men mycket bättre.

          finnen :thumbleft:

        • #442095
          Sailor
          Participant

            Hej Finnen!

            Vad heter din mäklarbyrå och har ni nån hemsida?
            Vi hade väl tänkt oss en condo med 1 sovrum, utrustat kök, balkong, internet i Pattaya. (Jag gillar inte Jomtien)
            Killen kan tänka sig vid Buddhaberget, jag är lite skeptisk… Om inte condon är superfin.
            Pris helst under 15000 och vi vill hyra länge.
            Har du några förslag el tips mottages det tacksamt, vi kommer ner först i Juli.

            Tack

          • #442096

            Vet inte om jag får göra marknadsföring i forum men da får modiratorn ta bort inlägget.

            /Finnen

        Viewing 4 reply threads
        • You must be logged in to reply to this topic.