Hem Forums Gemensamt, för alla Medier om Thailand Nyhetsbrevet 3 februari

Viewing 8 reply threads
  • Author
    Posts
    • #390783
      Nille
      Keymaster

        Hej igen,

        Oj! Vi tänkte inte på det… Förlåt!

        – Vadå tänkte inte på det !?

        Ibland menar man väl men det blir så fel. Här i Hua Hin har det sedan förra vintern växt fram 5 stycken konstgräsfotbollsplaner. Helt fantastiskt om ni frågar mig. Inga dåliga investeringar som krävs.

        Den sista byggdes granne till där jag bor. Fantastiskt en gång till! Annars spelar vi mest på Soi 10 som är på andra sidan stan och eftersom det är jag som bestämmer så står det potential hemmarena på grannens skylt.

        Tyvärr hände det en incident när vi spelade spelade sist där och undertecknad var den som drabbades. För att hålla konstgräset på plats har man lagt gatustenar i utkant planen. Dessa sticker upp med sin kant ca 5 cm över mattan, på insidan av stängslet. Gissa vem som hade turen att missa med pannan och bara slå djupa jacket i knät?

        Gissar du på mig gissar du rätt!!

        Denna kant ligger bara ca 40 cm från spelplanen så en eventuell tackling som slår fel kan ju slå bra mycket hårdare än vad som skulle behövas. För min del var det inte ens en tackling, det var helt enkelt bara en kamikazalöpning mot kortlinjen som jag var för gammal för att fundera vidare på. I backen har man slagit tusen gånger förut.

        In i nätet med mig. Ner på kanten.

        Aj då. Oj vad det blöder. Sjukhuset nästa.

        [img2:8vrkxxj0]http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/420066_10150523685209677_1779967192_n.jpg[/img2:8vrkxxj0]

        Hem och duscha först. Kan ju ta en stund på sjukhuset.

        1,000 frågor som jag försöker svara på med ett leende. Den ena nödvändigare än den andra.
        – har din hund någon gång sett en fågel?
        – är din fru med barn?
        – har du varit i Thailand förut?
        – skiter valar i havet? bla bla

        För att slippa dribblet med försäkringsbolaget ville jag få sjukhuset att ta notan direkt och bad dem ringa Bupa för att få allt bekräftat. FÖRSTÅS! Sjukhuset noterar att mitt Bupa kort gått ut och försöker lika hårt få mig att förstå att jag inte har någon försäkring – som jag försöker få dem att förstå att jag inte hittade det nya kortet.

        Mitt policy nummer är detsamma på båda korten, bara datumen som är olika. Ungefär som om att bupa skulle betala för någon med ett förfalskat kort!? SÄKERT. Faktiskt, kanske det är så. Har du ingen försäkring gör en kopia av ett Bupa kort, det kan fungera. 🙂

        Slutet gott, nästan allting gott. Jag fick mina 5 stygn. Sjukhuset fick sina pengar. Jag behöver inte claima Bupa. Och Bangkok Hospital kan glömma att jag kommer in varje dag i 2 veckor för att rengöra och lägga om såret. 🙂

        Nu är det bara frugan som lagt in ytterligare en kampanj om att det är farligt att spela fotboll. Suck.

        Tänkte det kunde vara läge för några av er att se över era försäkringar.

        Och hur i helskotta får akutpersonal på plats information om vilken försäkring du har?

        Det här med att ha folk på flaket när man kör slalom på motorvägen.

      • #459597

        Sens moralen! Sitt still på barstolen och Bupa etc = no fucking good!

      • #459598
        goodolle
        Participant

          Amen Nille, hur tänker du?, hade du inte knäskydd då du spelade boll? det blev P7 orna redan hjärntvättade på när jag var tränare ,
          tänk om det var huvudet i stället skulle hamna där, nästa gång du spelar tar du också på dig hjälm som en sann trygghetsnarkoman skulle göra,
          glöm inte ankelskydd och eventuellt armbågsskydd plus skyddsskor som skyddsombudet skulle sagt i SV, OLYCKAN finns överallt

        • #459599
          Nille
          Keymaster

            haha ja eller hur. fick min fru bestämma skulle det vara färdigspelat.

            farligare än att köra moppe helt klart

            ett korsband
            en hälsena
            massor av stukade fötter
            och nu sparbössa i knät

            nu är ju fotboll en del av livet så jag trampar vidare utan knäskydd, hjälm, handskar mm

            MEN använder benskydd som jag tycker är lämpligt i denna sport

          • #459600

            @Nille wrote:

            […]

            Slutet gott, nästan allting gott. Jag fick mina 5 stygn. Sjukhuset fick sina pengar. Jag behöver inte claima Bupa. Och Bangkok Hospital kan glömma att jag kommer in varje dag i 2 veckor för att rengöra och lägga om såret. 🙂
            […]

            Hej,

            Eftersom du inte tänker låta sjukhuset ta ansvar för läkningen så tänkte jag passa på att påminna dig om att ta rengörningen på största allvar. Jag har en kompis (också han boende i Thailand) som inte gjorde det, och det blev en helt otroligt stor grej av hans sår. Börjar det bildas var och se dåligt ut så är det viktigt att du får medicin inom kort tid.

            Lycka till med läkningen!

            MvH,
            Hans

          • #459601
            goodolle
            Participant

              @Nille wrote:

              haha ja eller hur. fick min fru bestämma skulle det vara färdigspelat.

              farligare än att köra moppe helt klart

              ett korsband
              en hälsena
              massor av stukade fötter
              och nu sparbössa i knät

              nu är ju fotboll en del av livet så jag trampar vidare utan knäskydd, hjälm, handskar mm

              MEN använder benskydd som jag tycker är lämpligt i denna sport

              hehehe, ja, den sporten, den sporten, din fru verkar vara rädd om dig, kanske skall lyssna mer på henne, åldern tar snabbt ut sin rätt, det har jag stor erfarenhet av,
              sköt om dig, goodolle

            • #459602
              Nille
              Keymaster

                @hans1977 wrote:

                @Nille wrote:

                […]

                Slutet gott, nästan allting gott. Jag fick mina 5 stygn. Sjukhuset fick sina pengar. Jag behöver inte claima Bupa. Och Bangkok Hospital kan glömma att jag kommer in varje dag i 2 veckor för att rengöra och lägga om såret. 🙂
                […]

                Hej,

                Eftersom du inte tänker låta sjukhuset ta ansvar för läkningen så tänkte jag passa på att påminna dig om att ta rengörningen på största allvar. Jag har en kompis (också han boende i Thailand) som inte gjorde det, och det blev en helt otroligt stor grej av hans sår. Börjar det bildas var och se dåligt ut så är det viktigt att du får medicin inom kort tid.

                Lycka till med läkningen!

                MvH,
                Hans

                Japp Hans, jag tar rengöringen på största allvar. Lite svårt bara att komma ihåg att äta medicinen bara men det skall nog gå bra. Tack för omtanken!

              • #459603
                Nille
                Keymaster

                  @goodolle wrote:

                  @Nille wrote:

                  haha ja eller hur. fick min fru bestämma skulle det vara färdigspelat.

                  farligare än att köra moppe helt klart

                  ett korsband
                  en hälsena
                  massor av stukade fötter
                  och nu sparbössa i knät

                  nu är ju fotboll en del av livet så jag trampar vidare utan knäskydd, hjälm, handskar mm

                  MEN använder benskydd som jag tycker är lämpligt i denna sport

                  hehehe, ja, den sporten, den sporten, din fru verkar vara rädd om dig, kanske skall lyssna mer på henne, åldern tar snabbt ut sin rätt, det har jag stor erfarenhet av,
                  sköt om dig, goodolle

                  jag var ju ett kolli ganska länge efter de där riktiga skadorna, korsban och hälsena. dessutom vara våra barn spädbarn mer eller mindre när det begav sig. förstår henne. skall försöka växla ner till veteranfotboll enbart – jag är trots allt snart 47…. kan ju vara en bra början. har en stor turnering i Jakarta i April och det kanske får bli det sista stora snabba i öppen ålder.

                • #459605
                  Nille
                  Keymaster

                    @seaserpent wrote:

                    Nille, kolla så att du inte redan betalt för resterande vård alltså rengöring av ditt sår, får för mig att det ibland ligger i priset.

                    Sent from my iPad using Tapatalk

                    De sa att det skulle kosta extra men för min del är det mest besväret att ta mig dit, skulle inte kosta så mycket. Än så länge läker det fint. Tack för omtanken!

                Viewing 8 reply threads
                • You must be logged in to reply to this topic.