Hejsan,
STRESSIGT VÄRRE!
Skollov och dags för semester. Imorgon drar vi till svärmor i soidao. Båda jag och frugan har fullt upp med att bli klara inför i (förhoppningsvis) förmiddagens avresa. Vi går via ett dygn i Bangkok där jag skall spela ligamatch med Bangkok Vikings mot tyskarna, om knäet håller… Förstå att det kan bli stressigt här med – det är verkligen inte bara en dans på rosor – men ofta! Nu skall jag bara få igenom det här nyhetsbrevet sen kan vi gå och käka och förhoppningsvis varva ner lite.
Det hände en otroligt skum sak i veckan. En av stolsdynorna på verandan började brinna och tog med sig en bit af soffan. Helt säker på att det inte var ungarna som antände den. Visst kan saker självantända men jag gissar att det isf behövs en massa sammanträffande för det. Iaf om du har någon ide, dela gärna med dig!

Här kommer ett axplock från veckan som gått:
Min självantända sittdyna – hur gick det till?
Hur ser du på det här med hembiträde. Visst är det många som blir för lata och börjar missbruka dem?
Inte riktigt deklarationstider men nästan – hur redovisar man tillgångar i Thailand?
Omröstning: Charter eller reguljärt – vilken restyp är du?
Trevlig helg på er!