Viewing 4 reply threads
  • Author
    Posts
    • #391933

      Tänkte att jag startar en tråd om ASEAN är man dela med sig om rykten och nya lagar som kommer introduceras när Thailand tar steget in. Än så länge har jag hört en hel del om både VISUM, arbetstillstånd och importlagar, men har svårt att bedöma vad som är sant (som så mycket annat). Skulle vara trevligt om någon med lite insikt kunde dela med sig om vad det innebär för Thailand, dess folk och vi utlänningar som bor här.

      //D

    • #471950

      @dalpha wrote:

      Tänkte att jag startar en tråd om ASEAN är man dela med sig om rykten och nya lagar som kommer introduceras när Thailand tar steget in. Än så länge har jag hört en hel del om både VISUM, arbetstillstånd och importlagar, men har svårt att bedöma vad som är sant (som så mycket annat). Skulle vara trevligt om någon med lite insikt kunde dela med sig om vad det innebär för Thailand, dess folk och vi utlänningar som bor här.

      //D

      Det jag hörde i Thai var att det kommer att bli något liknande Asiens Europa ,dvs fritt för folk från Burma ,Vietnam, Kambodja samt Malaysia att resa och arbeta över gränserna . Detta berättades från en polistjänsteman samt hans fru som är gymnasielärare ,hur mycket som är rykten kan jag inte svara på ..

      Hur detta skall påverka oss faranger i Thai vet jag inte ,kanske lättas det på visum/ut reglerna eller så slänger de ut oss helt sonika

    • #471951
      farang82
      Participant

        Ang. “i skolorna slussas ungarna redan in i samfundet”, så märkte jag av det vid ett event där olika skolklasser “showade” för sina nära och bekanta. Olika danser, alltifrån traditionell dans till gangnam style 🙂

        I bakgrunden av scenen var det en stor bild över ASEAN (bild 1), samt att lite runt i kring såg man liknande banners (bild 2 och bild 3).

        I samband med detta var det även några mindre karuseller, hoppborgar, gratis mat och annat tillhörande. Kändes som det var ASEAN som var sponsorn för detta, men jag fick inte riktigt någon kläm.

        [img2:16tm0v2m]http://www.salubole.se/DSCF9595.JPG[/img2:16tm0v2m]

        [img2:16tm0v2m]http://www.salubole.se/WeAsean1.jpg[/img2:16tm0v2m]

        [img2:16tm0v2m]http://www.salubole.se/WeAsean2.jpg[/img2:16tm0v2m]

      • #471952

        Hmmm.undrar vad detta kommer att få för betydelse för oss faranger i Thai :scratch:

      • #471953
        Columbo
        Participant

          Blir väl dyrare 🙂

      Viewing 4 reply threads
      • You must be logged in to reply to this topic.