Hem › Forums › Gemensamt, för alla › Medier om Thailand › Nyhetsbrevet den 30 mars – allt har sin tid del 2
- This topic has 2 replies, 3 voices, and was last updated 13 years, 2 months ago by
goodolle.
-
AuthorPosts
-
-
30 March, 2013 at 3:22 am #392077
Hej,
Då var det flyttdags igen. Denna gång går flyttlasset från Hua Hin till Pattaya. Lite som om cirkeln sluter sig då jag började mitt thailandsäventyr just där. Pattaya har dock förändrats en hel del de senaste 20 åren även om det fortfarande lever på gamla rykten. De flesta barområdena från min tid är överbyggda med exklusiva shopping center eller lyxhotell.
[img2:2c3w5ki5]http://www.siemreap-cambodia.net/wp-content/uploads/2012/07/pattaya.jpg[/img2:2c3w5ki5]
Mamma har hus där och vi har varit flitiga besökare genom åren så vi har hyfsad koll på vad vi företar oss. För oss handlade det främst om att komma närmre svärmor i Chantaburi. Chantaburi upplevde jag som närapå obebobart så jag befinner mig i något av ett lyckorus nu när vi inte lyckades hitta något boende där. Dessutom fanns det ett ordentligt utbud av skolor med flexibla ansökningsperioder. Skolan klar och nu jagar vi boende. Och närmre Bangkok förstås. Bangkok som antagligen blir slutmålet…
Har du koll på husmarknaden får du gärna komma med goda råd. onskar-hyra-hus-i-pattaya-min-3-sovrum-dark-side-t11150.html
Och ett axplock från veckan som gått:
Svenska Ambassaden i Bangkok söker personal igen. embassy-of-sweden-administrative-assistant-t11147.html
Ytterligare ett samarbete i miljardklassen som spricker. Pepsi vs Est! Est! springer iväg med distributionsnätet. est-vad-tusan-ar-det-t11145.html
Ringa billigt direkt från thailändska simkortet till sverige. Vad kostar de olika prefixerna man kan ersätta + tecknet med? ringa-billigt-fran-thailand-till-sverige-med-mobilen-t11149.html
Om att låna pengar till affärsrörelse från thailändsk bank? lan-fran-bank-i-thailand-t11142.html
Trevlig fortsättning på helgen önskar jag från Pattaya denna gången!
-
30 March, 2013 at 4:34 am #473361
Lycka till Nille 🙂
-
30 March, 2013 at 7:53 am #473362
Ser att du längtar till Bangkok Nille. Jag förstår dig.
Men kan du inte ta och göra en tråd om dina upplevelser i Hua Hin?
Vad som var positivt och negativt,
och vad som förvånade dig där?
hälsningar goodolle.
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.