Hem Forums Att bo i Thailand Driva företag, Investera & Arbeta Mäklare i bangkok, vad tjänar man?

Viewing 3 reply threads
  • Author
    Posts
    • #394473

      Är de någon som vet vad man kan tänkas tjäna som mäklare i Bangkok och hur mycke provisionen brukar ligga på?

    • #487926
      humpe
      Participant

        Beror väl på hur mycket du säljer. Vet ingen som jobbar i bkk men i Hua Hin e det inte fett som mäklare kan jag lova. Tror att bkk är ännu sämre som falang då det väl mest är thai som köper där fast bara vad jag tror. Det är kris i den branchen nu när dom flesta valutor kraschat mot bahten, jänkarna e väl glada men inga europeer som köper bostad nu.

      • #487927
        humpe
        Participant

          Tror att provisionen ligger runt 2%

        • #487928
          Shovel78
          Participant

            Under Thai Law BE2522 foreigners are prohibited to engage in any of the following types of work in Thailand:
            . Brokerage or agency excluding brokerage or agency in international trade business;

        Viewing 3 reply threads
        • You must be logged in to reply to this topic.