Hem Forums I Sverige med Thailändsk anknytning Allmänt Firar ni Svärmor idag i såfall hur ?

Viewing 4 reply threads
  • Author
    Posts
    • #394912
      carlsberg
      Participant

        Hej !

        Det är ju Thailändsk morsdag idag, firar ni svärmor ? Om svar ja, hur ?

        Själv så har vi varit i lokala templet nu på morgonen och till aftonen blir det middag för hela familjen som vi står för, vi bjuder på svärmors favoritmat nämligen Moo-Djom (–stavning? !

      • #490490
        Auan
        Participant

          Denna dagen är kidnappad tycker det är bättre att fira svärmors födelsedag.

        • #490491
          carlsberg
          Participant

            @Auan wrote:

            Denna dagen är kidnappad tycker det är bättre att fira svärmors födelsedag.

            Min svärmor vägrar att firas när hon fyller år, fick det vänligen men bestämt förklarat för 4 år sedan när hon fyllde 60. ( hon vill inte bli påmind om hur gammal hon faktiskt är )

          • #490492
            Auan
            Participant

              @carlsberg wrote:

              @Auan wrote:

              Denna dagen är kidnappad tycker det är bättre att fira svärmors födelsedag.

              Min svärmor vägrar att firas när hon fyller år, fick det vänligen men bestämt förklarat för 4 år sedan när hon fyllde 60. ( hon vill inte bli påmind om hur gammal hon faktiskt är )

              Hon har helt klart en poäng bättre att fira att drottningen blir äldre och gammal och skrynklig.

            • #490493
              Anders99
              Participant

                1 par fina öronhängen, hon blev väldigt glad 🙂

            Viewing 4 reply threads
            • You must be logged in to reply to this topic.