Det är ju Thailändsk morsdag idag, firar ni svärmor ? Om svar ja, hur ?
Själv så har vi varit i lokala templet nu på morgonen och till aftonen blir det middag för hela familjen som vi står för, vi bjuder på svärmors favoritmat nämligen Moo-Djom (–stavning? !
Denna dagen är kidnappad tycker det är bättre att fira svärmors födelsedag.
Min svärmor vägrar att firas när hon fyller år, fick det vänligen men bestämt förklarat för 4 år sedan när hon fyllde 60. ( hon vill inte bli påmind om hur gammal hon faktiskt är )
Denna dagen är kidnappad tycker det är bättre att fira svärmors födelsedag.
Min svärmor vägrar att firas när hon fyller år, fick det vänligen men bestämt förklarat för 4 år sedan när hon fyllde 60. ( hon vill inte bli påmind om hur gammal hon faktiskt är )
Hon har helt klart en poäng bättre att fira att drottningen blir äldre och gammal och skrynklig.