Hej!
Min fästmö har varit här i Sverige 6 mån, först 3 mån på turist visum och sen 3 mån på Ut för besök.
Hur länge måste hon vänta innan hon kan ansöka om visum/Ut för besök igen?
För 3 månaders visum måste hon vänta 3 månader, UT för besök i princip inget eftersom man kan få ett för hela året… Dock beviljas det oftast för högst 6 månader, men jag ser ingen begränsning för hur tätt den får ansökas.