Hem Forums I Sverige med Thailändsk anknytning Allmänt Föräldrapenning?

Viewing 1 reply thread
  • Author
    Posts
    • #588296
      Robert
      Participant

        Hej!

        Vi har precis blivit föräldrar och bor i Sverige. Min sambo har ingen SGI, då hon inte han arbeta här innan vi blev föräldrar (hon han påbörja SFI ca 2 månader)

        Jag har fast anställning och jag behöver hjälp med hur vi bör tänka vad gäller föräldrapenning. Vi tycker att det är lämpligt att barnet är hemma i ca 1 år. Finns det någon här som är kunnig inom området och kan bistå med råd och tips ur ekonomisk synvinkel?

        Alla tips mottages tacksamt

      • #588297
        PathumThani
        Participant

          Vi fick också barn när min fru bott här 4 månader, så hon hade heller inte jobbat innan. Jag gav henne dom dagarna man kunde(alla utom 60 har jag för mig). Sen var hon också hemma nåt år innan hon fick jobb. Då fick hon 180kr/dag. Tror det är ökat till 225kr nu.

      Viewing 1 reply thread
      • You must be logged in to reply to this topic.