Hem › Forums › I Sverige med Thailändsk anknytning › Byråkrati & Myndigheter › ärendenummer migrationsverket
- This topic has 6 replies, 3 voices, and was last updated 13 years, 6 months ago by
Bucknut.
-
AuthorPosts
-
-
4 December, 2012 at 1:00 pm #391708
Min tjej har varit på intervju för UT (webbansökan) men söker jag på ärende-numret så är det inte ens registrerat? Det nummer vi fått är ett dossiernummer och är inte heller enligt den mall man ska använda sig av? d.v.s. x-xxxxxx eller xx-xxxxxx .
-
4 December, 2012 at 1:12 pm #469521
Det jag lärt mig är då att hon ännu inte har fått någon handläggare , dvs ärendet har inte tilldelats någon handläggare. Min frus döttrar fick vänta 6 månader trots att det finns regler för att barn skall gå före . Räkna med minst tre till sex månader .. Glöm inte alla stackare som flyr från kriget i Syrien ..
De går före allt, samt alla svältande från Somalia ,samt att de som redan är här måste få hit sina anhöriga …… 🙁
Migrationsverket går på knäna , 35000 från bara Somalia skall in i Sverige under våren
Inte illa menat , men det är fakta ur framtidens Sverige
Jag tar min Thafru från Sverige , inte till Sverige -
4 December, 2012 at 1:20 pm #469522
@Phonthaisongthaisilk wrote:
Det jag lärt mig är då att hon ännu inte har fått någon handläggare , dvs ärendet har inte tilldelats någon handläggare. Min frus döttrar fick vänta 6 månader trots att det finns regler för att barn skall gå före . Räkna med minst tre till sex månader .. Glöm inte alla stackare som flyr från kriget i Syrien ..
De går före allt, samt alla svältande från Somalia ,samt att de som redan är här måste få hit sina anhöriga …… 🙁
Migrationsverket går på knäna , 35000 från bara Somalia skall in i Sverige under våren
Inte illa menat , men det är fakta ur framtidens Sverige
Jag tar min Thafru från Sverige , inte till SverigeDet gör du rätt i, och det är inte tanken här heller att vi ska bli kvar i Sverige i framtiden, har börjat tappa hoppet om Sverige och politikerna med sin rädsla för att tappa PK-poäng. 99.9% av svensk media borde även låsas in för landsförräderi.
EDIT: men 3-7 månader kan det väl inte ta med webbansökan, 3 månader ska ju vara max? Och i mailet man fick efter att man skickat in ansökan stod det ju att ansökan nu blivit registrerad.
-
4 December, 2012 at 1:44 pm #469523
Det stod det även i flickornas , när jag kom till Solna ( migverket) så sade dom bara sorry , det finns ännu ingen handläggare .. Och detta var för tre år sen …. Tror du att de blivit bättre NU ?.
Ren djä… Katastrof säger en kompis inom gränspolisen till mig . Massor med ” papperslösa ” som slängt sina pass innan dom kommer in i Sverige , allt för att slippa skickas tillbaka till tillex Turkiet
Skit …..
-
4 December, 2012 at 1:54 pm #469524
@Phonthaisongthaisilk wrote:
Det stod det även i flickornas , när jag kom till Solna ( migverket) så sade dom bara sorry , det finns ännu ingen handläggare .. Och detta var för tre år sen …. Tror du att de blivit bättre NU ?.
Ren djä… Katastrof säger en kompis inom gränspolisen till mig . Massor med ” papperslösa ” som slängt sina pass innan dom kommer in i Sverige , allt för att slippa skickas tillbaka till tillex Turkiet
Skit …..
Ja att som “papperslös” (läs: illegal invandrare) ha samma rättigheter och MER än en annan är sjukt. Sveriges invandringspolitik och tabun på att diskutera den är åt helvete.
-
4 December, 2012 at 7:42 pm #469525
🙂 Överens om det , men jag tror vi stannar vid det om detta , ledsen att jag tog upp det , men det är en stark orsak till varför det ser ut som det gör …..
Annars blir detta en ny stoppad tråd om invandring i Sverige och det var ju inte trådens andemening :scratch:
-
4 December, 2012 at 7:50 pm #469526
Hej
Jag har nyligen gått igenom en ansökan om svenskt medborgarskap till min fru. Det var likadant med att vi bara hade ett dossiernummer, men när jag ringde till MIG så berättade kundtjänstdamen där vårt ärendenummer. Sedan var det bara att hålla koll på webben om det hänt något de senaste 28 dagarna. Och se på f-n, plötsligt en dag så stod det att ett beslut var fattat och att papperna skulle dyka upp med rek-post. Hela processen tog ca 7 månader. :cheers:
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.