Hem › Forums › Resa i Thailand › Praktiska Prylar & Finurliga Råd › Allt om flyg och flygplatser › Bästa priset T/R Bkk/ARN Maj 2011
- This topic has 11 replies, 8 voices, and was last updated 15 years, 3 months ago by
Tapani.
-
AuthorPosts
-
-
29 March, 2011 at 4:40 am #388790
Ber er biljettprisjägare om lite hjälp med en snar sverigebiljett!
1 person
T/R Bangkok/Arn, Arn/Bangkok
Vill vara hemma ca 10 dagar (8-12 ok)
Måste vara hemma 8 Maj (vill komma hem senast 6 Maj och åka tillbaka tidigast 10 Maj)
Transit ok men max restid ca 15 timmar
Inte känslig på flygbolag.
Vill helst inte resa tidigare än 08.00Tack på förhand! :sunny:
-
29 March, 2011 at 6:22 am #443231
Har letat lite….. Lägsta pris får man med ryssarna, dvs Aeroflot, och Dina restriktioner håller.
Resa 4 – 13 maj för 5.966: Bangkok-Arlanda och åter, Flygpoolen.
Kan Du stå ut med att vara utan resebyråservice kan det gå att få några hundralappar lägre på Aeroflots hemsida (jag har inte kollat, men man kan kika om man är beredd att åka utan resebyråstöd).
Vet inte hur Du betalar, är det med kort och från Thailand kan det strula beroende på var kortet är utfärdat. Uppstår det problemet brukar resebyrån kunna hjälpa till med att få igenom betalningen – kontakta dom för hjälp! (De är alltid hjälpsamma när de ska få pengar vet Du väl, bara de är säkra på att det är rätt och riktigt! :sunny: ).
EDIT: Samma resa, men avresa den 3 maj istället, är billigare:
Resa 3 – 13 maj för 5.086: Bangkok-Arlanda och åter, Flygpoolen.
Det finns alternativ ned till ca 4.200, men jag får inte upp detaljer, antagligen beroende på extremt långa restider. Sitter på en lite seg GPRS/EDGE förbindelse och sökningarna fungerar inte speciellt bra på den, problem med att serverkopplingarna timeoutar då och då. Hoppas Du får nåt bra!
-
29 March, 2011 at 6:30 am #443232
Hej,
Jag har provat med att få billigt pris några gånger, och det har nästan uteslutande blivit Turkish Airlines som har visat sig mest prisvärda.
Du kan ringa direkt till kontoret i Bangkok ((+662) 231-0300..7) och göra reservationen och sedan får du ett e-mail med den information du behöver föra att betala biljetten på banken eller i ATM.
Du kan boka via Internet också, men jag har inte provat det ännu.
Trevlig resa! :sunny:
MvH,
Hans -
29 March, 2011 at 7:00 am #443233
Tack killar!
I detta fall var Turken en dryg tusenlapp dyrare. Jag har lagt en prel bokning på det Thaisambo letat fram. Än finns det tid.. :salute:
-
29 March, 2011 at 9:39 am #443234
http://www.skyscanner.se/
Brukar klara av att leta upp bra priser, men prel.bokningar fungerar inte.. När du bestämt dig så är det bara att handla, kanske för att upptäcka att det blev billigare efter någon dag. Färskvara är bara förnamnet! :flower: -
29 March, 2011 at 1:47 pm #443235
brukar flyga med swiss air billigt o utan förseningar o bra servic
-
29 March, 2011 at 3:56 pm #443236
Annars kan du checka http://www.flygresor.se. Den hittar oftast de billigaste biljetterna …
-
29 March, 2011 at 6:33 pm #443237
Thai har en kampanj under den tiden dock från Arlanda. Finns en tjej i Stockholm som är duktig på att hitta billiga biljetter. Hon har Lutz Travel http://www.lutztravel.se och har just nu 4990:- från arn till bkk och tillbaka kan ju vara värt att kolla in det.
B
-
29 March, 2011 at 6:51 pm #443238
@Nille wrote:
Tack killar!
I detta fall var Turken en dryg tusenlapp dyrare. Jag har lagt en prel bokning på det Thaisambo letat fram. Än finns det tid.. :salute:
En sak att tänka på är omstigningstiderna, för om det t. ex. blir ca 10-12 timmar att vänta i Moskva när man åker med AF så tär det både hårt på tusingen och resenären.
Med Turkish Airlines så brukar det vara bara något tiotal minuter att vänta efter att man har druckit kaffe och ätit smörgås samt kollat e-mail. Internet (WiFi) är gratis på flygplatsen i Istanbul, och det finns gott om sittplatser. En hundring bränner man kanske om man vill ha det lite mysigt, men egentligen behöver man inget alls om det är viktigt att snåla så mycket som möjligt.
MvH,
Hans -
29 March, 2011 at 7:07 pm #443239
@Sabai wrote:
Thai har en kampanj under den tiden dock från Arlanda. Finns en tjej i Stockholm som är duktig på att hitta billiga biljetter. Hon har Lutz Travel http://www.lutztravel.se och har just nu 4990:- från arn till bkk och tillbaka kan ju vara värt att kolla in det.
B
Är du verkligen säker på att det är en bra idé? Företaget verkar ha funnits mindre än en månad.
MvH,
Hans -
29 March, 2011 at 7:32 pm #443240
@hans1977 wrote:
@Sabai wrote:
B
Är du verkligen säker på att det är en bra idé? Företaget verkar ha funnits mindre än en månad.
MvH,
HansJag har bokat i stort sett alla våra resor med henne de sista åren. Hon har tidigare jobbat för ett annat mycket välkänt företag och har nu startat sitt eget. Vad hon är duktig på så är det att finna de billiga resorna det som kanske tar dig många timmar gör hon bättre och snabbare.
/B
-
30 March, 2011 at 4:44 pm #443241
Skickade henne ett mail om en tur och retur flygresa från Bangkok till Stockholm för min flickvän i juni, hon ringde upp mig dagen efter för att fråga lite om vad jag behövde men när hon fick klart för sig att det bara gällde biljett för min flickvän från Bangkok till Sverige så sa hon att den ska du beställa i Thailand för då blir det billigare och tipsade mig om en samarbetspartner i Thailand vad gäller hotell, utflykter och flygbiljetter från Thailand. Det tycker jag var riktigt sjyst gjort av henne jag kommer att kolla med honom när jag kommer dit i april.
P.C.E Travel Consultants Co., Ltd. 619 Sukhumvit Road, Soi 22, Klongton, Klongtoey, 10110, BANGKOK, Thailand
Tel: +66 (0) 2663 1818
Fax +66 (0) 2663 1819
E-mail : info@pcetravel.com
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.