Hem Forums Resa i Thailand Provinser och platser i Thailand Södra Boende Koh Lanta jan-april 2012

Viewing 4 reply threads
  • Author

Hej!

Vi ska åka till Koh Lanta med familjen jan-april 2012, flyget är bokat och skolplats är klar men funderar kring boende. Vi är 2 vuxna och 3 barn i åldrarna 1,3,12 år. Det enda önskemål vi har är egentligen att det är mer än ett rum och relativt fräscht. Vad har ni för erfarenheter från denna sits, är det hushyra som gäller? Ser att det finns många på blocket som erbjuder sina hus till uthyrning, vad finns det för alternativ till detta? Från tidigare resa har vi märkt att det kan skilja ganska mycket på listpriser och verkliga priser på resorts, gäller detta även på hus och lägenheter? Vad är rimligt att betala för boende 1 månad. Förstår att det är svårt då jag inte specificerat särskilt väl men skriv och berätta gärna om era erfarenheter

hej. här är en länk till en sida som förmedlar hus på koh lanta. känner dom som har hand om sidan så vet att dom är seriösa. Men sen är ju frågan om det är er prisklass. men kanske kan vara värt att kolla in, då jag ju inte vet vad ni har satt som budget.http://www.lantarentestate.com/sv/index.php

Jimmieboy
      Participant

@peripetin wrote:

hej. här är en länk till en sida som förmedlar hus på koh lanta. känner dom som har hand om sidan så vet att dom är seriösa. Men sen är ju frågan om det är er prisklass. men kanske kan vara värt att kolla in, då jag ju inte vet vad ni har satt som budget.http://www.lantarentestate.com/sv/index.php

Jag fick mail från dom idag vilket jag tycker är väldigt konstigt då jag aldrig varit inne på deras sida tidigare och ännu mindre gett min epostadress..

Kollade in lite snabbt på sidan nu och priserna är ju latastrofalt höga. Man kan få MYCKET bättre priser om man bokar på plats.. Halva priset är inga som helt problem att hitta.

Hej. Att du fick mail av dom beror nog på att även du känner en av personerna som jobbar åt det företaget. Du har gått på samma skola som henne på Koh Lanta.
        La bara in länken som ett tips. Så vet man iaf om att dessa hus finns och kan jämföra med de som läggs ut på blocket etc. Jag vet att det går att få tag i billigare men det kan vara knepigt då de billigare husen som ägs av thailändare oftast inte läggs ut på internet. Vill man ha det billigaste longstayalternativet får man ju oftast vara beredd på att vänta med sin bokning tills man är framme på lanta.

Hej! Jag har ingen koll pa priserna vid turistorterna. Kan bara tala for CM, men jag har ibland kollat pa blocket for skoj skull. Och de svenskar som hyr ut tar i ganska rejalt. Far en kansla att man forsoker tacka upp sina fasta kostnader….. Har man tid kan man ju bara cirkla runt i bostads omradena . Manga Tha hyr ut,, ocksa de for att tacka upp banken. har har satt sig en sits, de kan inte salja men vill inte slappa huset till banken. Var granne hyrde ut till en engelsman 3 manander for 10 000/manad, nytt hus,,,,, Men detta kraver ju att man har tid att dra runt. Helst plocka med en thaiare som kan skoter forhandlingen. Nar jag flyttade hit hyrde vi forst ok hus 10 000 /man.

Viewing 4 reply threads
    • You must be logged in to reply to this topic.