Hem › Forums › Att bo i Thailand › Hälsa, Fritid & Sjukvård › Sport i Thailand › Em-kval i fotboll 2010/2011 från Thailand
- This topic has 27 replies, 11 voices, and was last updated 14 years, 6 months ago by
Wadde.
-
AuthorPosts
-
-
9 August, 2010 at 8:12 pm #388379
Det här brukar ju kunna bli skoj! Problemet är väl bara om det krockar med något storlags matcher eller om det blir så sent så allt hunnit stänga. En massa fredagsmatcher men tyvärr inga helgmatcher alls.
Vart kollar man bäst matcherna?
Sveriges spelschema i EM-kvalet
2010
3 september (fredag): Sverige-Ungern
7 september (tisdag): Sverige-San Marino
12 oktober (tisdag): Holland-Sverige.2011
29 mars (tisdag): Sverige-Moldavien
3 juni (fredag): Moldavien-Sverige
7 juni (tisdag): Sverige-Finland
2 september (fredag): Ungern-Sverige
6 september (tisdag): San Marino-Sverige
7 oktober (fredag): Finland-Sverige
11 oktober (måndag): Sverige-Holland. -
9 August, 2010 at 9:44 pm #438864
En projktor/storbildsTV, lite polare och en bra krog med goood bira… :thumbright:
-
10 August, 2010 at 9:53 am #438865
Har man ok uppkoppling funkar myp2p.eu bra.
-
11 August, 2010 at 8:41 pm #438866
åker i november o hemma i mars.. Jag klarade det.
Som tur för min del e att de visar engelsk fotboll på de flesta pubarna.. puh.. LIVERPOOOOOOL/ :bigsmurf:
-
29 August, 2010 at 9:16 am #438867
Nu drar det äntligen igång! :cheers:
Sena matcher från Thailand men det kan det vara värt. Tyvärr inga helgmatcher men ganska många fredagsmatcher och då kan man ju ha skoj och vara uppe sent utan att behöva lida för det.
Väntar fortfarande på information om vilka pubar som tänker sända våra matcher…
-
3 September, 2010 at 6:31 am #438868
Knuff knuff… :scratch:
Är det bara jag som tycker detta är STOOOOORT? :cyclopsani:
Hur tänker i Thailand göra från Thailand, matchen börjar ju inte förrän 01.00 där? Här är en stream till MATCHEN iaf.
-
3 September, 2010 at 6:48 am #438869
Ni som är i närheten av Karon i Phuket så kommer matchen sändas på 2gether , direkt från tv6.
22.30 är det u-21 och direkt efter det så börjar a-landslagets match. -
28 March, 2011 at 3:13 pm #438870
Någon chans att få se sverige moldavien på thailändsk tv?
-
6 April, 2011 at 3:37 pm #438872
Tänkte bara nämna att ni som är i Phuket, så kommer Enjoy´s Beach House sända alla Sveriges matcher live på projektor oavsett tid.
Har löst det med svensk tv nu och streamen funkar klockrent.
Även om ni är intresserade av allsvensk fotboll / ishockey eller liknande så går det att lösa om ni vill se. -
7 April, 2011 at 7:30 am #438874
@BaBoo wrote:
@Wadde wrote:
Tänkte bara nämna att ni som är i Phuket, så kommer Enjoy´s Beach House sända alla Sveriges matcher live på projektor oavsett tid.
Har löst det med svensk tv nu och streamen funkar klockrent.
Även om ni är intresserade av allsvensk fotboll / ishockey eller liknande så går det att lösa om ni vill se.Var ligger stället?
Det ligger i Karon , vid karon plaza..
Kolla hemsidan så ser du en kartaenjoys-phuket.com
294 patak road , mittemot alla banker.
Kommer troligen inte kunna sända juni matcherna p.g.a sverige resa , men inget klart än.
-
1 June, 2011 at 7:42 am #438876
Finns det någon thaikanal som kan tänkas sända någon av stundande matcher; Moldavien och den mot Finland?
Eller hemsida…
Eller site man kan ladda hem repris från på morgonen…
Det här är grejer det, till skillnad mot Champions League som bara handlar om fotboll :bounce:
-
1 June, 2011 at 3:27 pm #438877
Jag är äntligen på nätet nu efter några Internetfria dagar i Bangkok! Kom i söndags morse.
Vi har TV här (studenthotell) och det finns en kanal, True Sport 1, som tidigare idag annonserade Sverige-Finland kl 01.00 inatt thai tid.
Har försökt hitta programtablån på nätet, det var lite knepigt och jag hittade inte just denna match nu ikväll. Men såg att det finns en fruktansväed massa kanaler att söka bland och “den rätta” kan vara någon variant – jag är inte säker. Men infon kommer från TV-skärmen här. Man kan googla på “True Sport 1” så får man en hel del träffar.
Kanske fungerar det bättre att hitta programtablåerna om man googlar på thai?
-
2 June, 2011 at 12:02 am #438878
@Thaisambo wrote:
Vi har TV här (studenthotell) och det finns en kanal, True Sport 1, som tidigare idag annonserade Sverige-Finland kl 01.00 inatt thai tid.
Först Sverige Moldavien och det är på Fredag. Finland spelar vi mot på Tisdag.
-
2 June, 2011 at 4:35 am #438879
Aha!
Jag har ingen vidare koll på svensk fotboll själv, men när jag såg Din fråga så kom jag att tänka på att jag ju sett “Sverige-Finland” i fotboll och klockslaget 01.00 i en programtablå på TV:n här och det var ju sån info Du frågade om.
Såklart kan jag inte bläddra fram en sån programtablå utan vidare och det är bara nåt som fladdrade förbi på rutan, slöläsning alltså. Och man kan tro att det är dagens tablå – men det kan lika gärna ha varit en veckoöversikt.
Hursomhelst, hoppas de här fragmenten är till nytta för dig , du kompletterar ju med att det är på tisdag, vilket jag inte visste – vi pusslar ihop informationsfragmenten helt enkelt!
-
3 June, 2011 at 12:37 pm #438880
@Nille wrote:
Finns det någon thaikanal som kan tänkas sända någon av stundande matcher; Moldavien och den mot Finland?
Eller hemsida…
Eller site man kan ladda hem repris från på morgonen…
Det här är grejer det, till skillnad mot Champions League som bara handlar om fotboll :bounce:
http://www.firstrowsports.eu http://www.firstrowsports.eu
Fungerade utmärkt under hela PL/CL säsongen.
-
6 June, 2011 at 10:13 am #438881
Någon som hittat vilken thaikanal som sänder Sverige Finland på Tisdag?
-
7 June, 2011 at 2:55 am #438882
Matchen sänds på True Sport 1 inatt. Sändingen startar 01.00
TrueSport 1 (101) 01:00 08 Jun 11 EURO 2012 QUALIFYING – 013: SWEDEN VS. FINLAND (08-JUNE)
-
7 June, 2011 at 6:39 am #438883
Även Astro Supersport 3 sänder matchen live med början klockan 01.00 thailändsk tid. Astro Supersport har engelsktalande kommentatorer.
Det blir till att ställa väckarklockan på ringning.
Göran
-
7 June, 2011 at 1:54 pm #438884
Fan jag har ingen av kanalerna. Hrm.. kanske dags att börja bry sig om tv….
-
7 June, 2011 at 2:56 pm #438885
@Nille wrote:
Fan jag har ingen av kanalerna. Hrm.. kanske dags att börja bry sig om tv….
Hjälpen är nog närmare än vad man kan tro – testa
Någonting ska väl gå att hitta och man hoppas Du har bra bandbredd. Berätta gärna hur det går – jag bara snavade över den siten när jag letade efter Sverige-Finland häromdagen!
EDIT:
http://www.tv14.net/true-sport-1/
Man behöver installera en plugin också – vet inte hur det fungerar, jag har aldrig provat!
-
8 June, 2011 at 12:39 am #438886
Vad skall man säga om matchen? Ett utomordentligt bra resultat och vad man kunde se på TV-bilderna var det ett strålande väder, men som match var det en skral sådan. Finland var ett alldeles för dåligt lag för att bjuda upp till dans och svenskarna var nöjda med gåfotboll – ett oerhört tempofattigt och torftigt spel med några ljusglimtar. Jag räknade Sveriges passningar under en längre period och nio av tio gick till en stillastående spelare! Men en så dålig rörlighet i laget har man inget att komma med mot de stora kanonerna.
Om någon svensk ändå skall nämnas så var det Kim Kjällström, som i mina ögon var bäst på plan. Däremot var båda mittbackarna ovanligt skrala på inläggen, vilket lätt kunnat leda till baklängesmål. Som vanligt visade också matchen att Sverige inte haft någon bra ytterback sedan Roland Nilssons tid.
Häromdagen såg jag matchen Belgien – Turkiet, den slutade 1 – 1, en match som hade både tempo och intensitet och där jag tyckte att framför allt Belgien spelade riktigt bra. Med den matchen färsk i minnet var det lätt att se bristerna hos det svenska laget, brister som kanske inte beaktas tack vare de många målen.
Göran
-
8 June, 2011 at 6:48 am #438887
Vädret var strålande, det kan vi vara överens om. Men att jämföra Roland Nilsson med Lustig eller Wendt är väl som att jämföra äpplen med päron? Rolle må ha räddat bollen på mållinjen ett antal ggr, men hur delaktig var han i vårt anfallsspel?
Jag hyllar vårt nya spel med Hamrén vid rodret, offensivt men med en stark försvarsvilja.
Och att Finland skulle vara alldeles för dåliga för att bjuda upp till dans! Kanske vi aldrig gav dom en chans, eller? Holland – Finland 2-1, Finland – Ungern 1-2 i detta EM-kval talar väl sitt tydliga språk för att så kanske inte är fallet.Stå upp för Sverige!
-
8 June, 2011 at 12:14 pm #438888
Troligen så hade Göran druckit alldeles för många Chang före matchen eller så förstår han INTE fotboll. 🙂
Rolle Nilsson kommer man ihåg av straffmissen mot Barcelona för många år sedan.
Med AIK-hälsningar….
-
10 October, 2011 at 5:39 pm #438889
Sverige-Holland pa truesport 3 imorgon 01.00
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.