Hem Forums Att bo i Thailand Hälsa, Fritid & Sjukvård Sport i Thailand EM: Sverige Spanien 14/6

Viewing 20 reply threads
  • Author
      Nille
      Keymaster

Dags för ny match. Vad tror ni om laguppställningen? Hur spelar man smartast mot Spanien?

Än mer viktigt. Vi Ses på Roadhouse BBQ. Det var skit skoj mot Grekland. Nu kan även de som arbetar tidigt komma tycker jag.
        Se bilder här från matchen mot Grekland,
        viewtopic.php?f=46&t=2435

Vad var det för folk förutom danskar och svenskar där?

Några Bandidos-thaiare… I övrigt inte många andra eftersom matchen gick så pass sent.

Nille
        Keymaster

Bättre tid denna gång, kanske det kan locka ut lite fler? Jag tipsar om att skicka ut ytterligare ett nyhetsbrev via scandmail – länka till våran tråd med bilder! :bounce:

Jag tippar på att S. Larson tar Willhelmssons plats :cyclopsani: och att Alexandersson fortsätter på högerbacken – i övrigt oförändrat. Jag hoppas dock att Lagerbäck finner utrymme för Källströms kvaliteer. Jag litar dock numer på hans kunskaper så what ever…

Det var en riktigt tungsprungen plan sist och det komnmer ligga oss i fatet. Fasen vad det sliter att springa på sådana. Kolla bara in Willhelmsons skada – ett typexempel.

När går matchen Thailändsk tid?

Hej,

Jag var en av dem som var på Roadhouse BBQ i tisdags natt och jag var inte alltför imponerad av stället. Det finns betydligt bättre ställen att se fotboll på i Bangkok.

Jag pratade precis med ägaren till Londoner (hörnet Sukumvit soi 33), och han lovade följande:

Kanal med engelsk kommentator och inget live-band om vi är många nog att fylla upp lokalen. Om vi inte blir så många som kommer så har han ett privat rum i samma lokal där vi kan se matchen.

Vi är ett gäng på ca. 10-12 personer som satsar på Londoner för Sverige-matchen (start 23.00)

//Muhlman

Nille
          Keymaster

Egentligen – varför är jag inte förvånad?

Londoner låter som ett bra val! Det går ju inga andra matcher samtidigt.

Jag skall försöka få ut ett nyhetsbrev innan.

wow en hel trad om detta. Kanon!

Jag kommer sjalvklart pa lordag.

Engelsk kommentator ar maste annars blir det inte alls samma kansla. Jag var i Silom och kikade pa Portugal-Tjeckien pa en irlansk pub pa n gata jag inte kommer ihag vad den heter. Puben hette iaf nagot pa O och lag pa hornet nara skytrain.

Dar visar dom alla 23.00 matcher med engelska kommentatorer.

Vi ses pa lordag!

H Johan

For forsta gangen nagonsin vill jag inte att Kim ska starta. Jag tror att risken ar allt for stor att han overarbetar yttligare en gang och kommer fel in i situationerna. Daremot hoppas jag pa ett piggt inhopp i mitten av andra halvlek.

Intressant att se Torres – Hansson duellen igen. Pa Rasunda i kvalet agde ju Hansson Torres. Aven om vi blev utklassade i returen hoppas jag att Torres kommer ihag Hansson prestation.

Heja Sverige!

Jag hoppas Sverige startar enligt följande .

Isaksson

Stoor-Mellberg-Hansson-Nilsson

Sebastian Larsson-A.Svensson-K.Källström-F.Ljungberg

H.Larsson-Z. Ibrahimovic

Fredrik Stoor gillar gå offensivt och när han gör det kan Sebbe täcka upp bakåt. Sebbe är dessutom vass på fasta situationer så som frisparkar och hörnor.

Kim har en vänsterslägga som heter duga och det kan behövas i denna match.

Sverige behöver inte vinna och inte Spanien heller så 1-1 vore idealet. Då står både Sverige och Spanien på 4 pinnar var sedan inför sista omgången. Ryssarna tar vi det kan jag garantera. Zlatan skickar upp den i krysset sen är kvartsfinalen klar. Där vi stöter på Frankrike antagligen eller Holland.

Nille
            Keymaster

Det pratas också om att vila nyckelspelare om möjligt vilket kanske inte är en dum ide. Det är Rysslandmatchen som är biljetten till slutspelet i mina ögon men att inte försöka allt man kan med att spöa Spanien känns avigt. Dock, skall vi nå hela vägen måste man kanske hushålla med resurserna. Jag är ganska säker på att Lagerbäck fattar rätt beslut åt oss.

Antar det är Zlatan som eventuellt ska vila och Lagerbäck garderar sig lite i förväg.
              Tveksamt om Daniel Andersson håller på mitten när det blir lite tempo. En laggårdsdörr bred grek hänger han ju med bra men kvicka spanjorer kommer ju jogga ifrån alternativt springa i åttor runt.
              Bara hoppas Kim klarar av att ta det defensiva ansvaret han hittils aldrig visat sig klara…

@richie wrote:

Antar det är Zlatan som eventuellt ska vila och Lagerbäck garderar sig lite i förväg.
              Tveksamt om Daniel Andersson håller på mitten när det blir lite tempo. En laggårdsdörr bred grek hänger han ju med bra men kvicka spanjorer kommer ju jogga ifrån alternativt springa i åttor runt.
              Bara hoppas Kim klarar av att ta det defensiva ansvaret han hittils aldrig visat sig klara…

Då har du inte sett på Champions Leauge, när Lyon mötte Barca och United. Han var grym defensiva rollen. Kim Källström är given på mittfältet, Sveriges bästa vi har på mitten.Han skall fan inte sitta på bänken.

Alla storklubbar är ute efter Kim det säger en del om hans kaliber, Daniel Andersson ,Anders Svensson spelar i lunkar-Allsvenskan.

Det måste ligga en sorts schism mellan Lagerbäck och Kim för Kim har aldrig fått starta innan heller. Lasse har en förkärlek till Taco-Svensson.

pellevsl
              Participant

Londoners later kul, jag horde att Pelikan ocksa hade nagot pa gang, men Londoner later bra. Har dom bara bra AC, Kilkennys, storbilds-TV och Engelsk kommentator, sa tittar jag garanterat in vid 22:30 snaret. Men om det ar en liten 14″ tak TV samt ett liveband som spelar samtidigt, da stannar jag inte lange. Hellre match med Thai kommentator pa nagot annat stalle an match med Engelsk kommentator om man maste hora ett liveband skrikandes i bakgrunden. Och litet sidorum fungerar inte, da far vi dalig service och far sitta med tomma ol-glas i mellan varven och det ar val helge-ran. Det vore kul om vi kunde fa in en hel hog Svenskar sa vi kunde fa igang lite tryck och sa vidare. Nille, ordna ett litet nyhetsbrev sa vi far fullt pa Londoner.

Vi syns på Londoner. Vi blir fem.

@Magnus74 wrote:

Då har du inte sett på Champions Leauge, när Lyon mötte Barca och United. Han var grym defensiva rollen. Kim Källström är given på mittfältet, Sveriges bästa vi har på mitten.Han skall fan inte sitta på bänken.

Alla storklubbar är ute efter Kim det säger en del om hans kaliber, Daniel Andersson ,Anders Svensson spelar i lunkar-Allsvenskan.

Det måste ligga en sorts schism mellan Lagerbäck och Kim för Kim har aldrig fått starta innan heller. Lasse har en förkärlek till Taco-Svensson.

Nej det måste jag ju erkänna. Inte sett så mycket CL i år. Hoppas verkligen Kim spelar då Daniel A är allt för långsam mot ett tempostarkt lag. Helst skulle det visserligen vart en Håkan Mild typ (ja typ Daniel Andersson fast lite snabbare) då Sverige knappast har en chans att spela sig till seger mot Spanien. Tror det kommer hänga på om man kan vara tillräckligt destruktiv för att Spanjorerna ska få samma problem som grekerna att få till något bra offensivt och sen hoppas på att Zlatan/Henke/Ljungberg kan skapa något själva.

Får ju mardrömmar när man tänker på senaste Spanienmötet. De blev det åka av för det svenska försvaret och det kan säkert bli det igen bara man tappar positionerna eller bollen i fel läge.

Nille
                Keymaster

Fick just SMS från Lodoner i Bangkok där flertalet Svenskar börjat samlas upp – önskar jag kunde vara med.

Elmander tar alltså Chippens kant – varför inte…

Nille
                  Keymaster

Inte mycket att säga om resultatet. Tycker bara att man väntade för länge med att vila H. Larsson till förmån för Kjällströms friska ben. Dels måste vi ha en fräsch Larsson mor Ryssland, dels kan man tycka att när Sverige är så pressat och springer med blytunga ben, att Kjällström borde ta en plats – men icke.

Tror vi föll på just det. Att vi inte satte in fler friska ben i tid.

Helt rätt att vila Zlatan inför den avgörande matchen mot Ryssland.

Jag tycker Ljungberg var totalt färglös.

Nu har nog Nille varit trött när han skickade ut Nyhetsbrevet..
                    Vi har INTE tittat på den avgörande matchen mot Ryssland på Londoner’s
                    Vi tittade på Spanien.
                    Londoner kommer inte ha öppet så sent vid Rysslands matchen.
                    Det blir antingen Pelikan på soi 22 eller Roadhouse. Det är inte helt klart ännu. Intresset verkar inte så stort för denna enormt viktiga match !!!

Att vi förlora mot Spanien är helt och hållet Lasse Lagerbäcks fel, han kan inte coacha. Efter detta EM vill jag inte se honom mer i landslaget. När man ser att Sverige går på knäna i andra halvlek, varför sätta in Kim när det är 5 min kvar då? Han skulle gjort 2 byten direkt mycket tidigare.

Nä Lasse är duktig så taktiskt men han kan inte coacha, kan inte förändra en matchbild. Sen förstår jag inte varför Elmander fick högeryttermittfält, han är ju forward. Givetvis skulle Sebastian Larsson ha spelat där från start. Nu åker Sverige ur EM jag sätter 1000 :- på det. 2-0 till ryssarna.

AVGÅ LAGERBÄCK

Viewing 20 reply threads
                • You must be logged in to reply to this topic.