Hem Forums Att bo i Thailand Kultur, Samhälle & Politik, i Thailand – vart firar du Songkran 2008?

Viewing 12 reply threads
  • Author
      Nille
      Keymaster

… ett år har gått fort. Det är verkligen kul att lägga ut de här trådarna igen (lägger ut en liknande i “i Sverige med Thailand” delen). Alltså, du som befinner dig i Thailand, vart tänker du fira Songkran 2008?

Nedan är trådar från förra årets fråga i samma ämne

Det vart inte så hemskt många svar här i Sverigedelen förra året

Det vart desto fler i sektionen “bo i thailand”.

Jag har en känsla av att dessa trådar blir populärare i år, vet inte varför… :drunken:

I år blir det nog som förra året. Stannar hemma i Bangkok. Alla andra åker ju härifrån, så det är så skönt med lite trafik.
        Makens systers familj har en liten lastbil som de fyller med vattentankar och barn och åker runt med, så om man vill ha vattenkrig är det bara att hänga med.

Nisse
        Participant

Vi åker troligen och firar med min flickväns familj i vanlig ordning. Det blir alltså Chantaburi och alldeles för många dagar med alldeles för mycket alkohol. Tyvärr vatten bara utvärtes.

Kör försiktigt ni som åckså skall ut på landet. Thailändarna kör som galningar under storhelgerna.

Slänger in en liten vink…

viewtopic.php?f=34&t=2038

I hemmets lugna vrå,

eller, om inte det går, så,

så långt borta från trafikdöden jag kan.

Det blir Phuket i år också… Men Patong är ju livsfarligt, alla var helt seriösa där förra året… Isvatten och mintpuder var det enda man fick uppleva där. Kata och karon var bättre :flower:

Det var en riktigt skojig och udda upplevelse de första åren men den “leklusten” som krävs har jag inte haft på två år så jag stannar hemma i huset och får kanske vara torr :geek:

Var rädd om er i trafiken ni som inte är lika tråkiga som jag och ha det så trevligt :thumbleft:

Jag har nu anlänt Chiang Mai, och det ser ut som att det blir bilresa Chiang Mai till Ubon Ratchathani för firande ute på vischan där hos fru Changs föräldrar.

Fast man blir ju lite nervös när man läser om alla trafikolyckor som sker runt Songkran. Jag ska i och för sig inte köra själv, vi har hyrt in en skicklig chauffför. Fast vad hjälper det om medtrafikanterna gör något dumt?

Herr Chang har talat

i oslo på jobb :crybaby: :crybaby: :crybaby: skulle hellre vilja vara i huset i nakhon pathom :notworthy:

Det blir Hua Hin för oss.

boes
          Participant

Hemma på hotellet i Ao Nang – Scandinavianresidence.
            Detta är 3. säsongen sedan hotellet öppnades. Infarten brukar vara full av bilar och MC hela helgen. Poolen full av glada mäniskor från hela världen. Ingen vågar sig ut p.g.a. “drive and drink problemet”
            Och som du skrivar Nille – Songkran sättar punkt för högsäsongen och vi som arbetar med turister kan börja ta det lite lugnt och planera inför den kommande säsong…
            Happy Songkran to you all !

Nille
            Keymaster

Jag vill bara passa på att påminna om att trafiken över Songkran kommer vara lika galen som vilken annan storhelg som helst. Fullast kör – och helst på fels sida av vägen. Det spekar ingen roll hur duktig du är på att köra det är fortfarande farligt.

KÖR FÖRSIKTIGT!

Ps. Vad har ni andra för planer (de som inte skrivit i tråden redan alltså)

Den kommer att firas här i Nakhon Ratchasima. Vi har ett stort gäng som festar och har roligt varje år. Det här blir det 6 året i följd som jag firar här. Hoppas alla får en rolig och säker SongKran och var försiktiga.

Viewing 12 reply threads
          • The topic ‘i Thailand – vart firar du Songkran 2008?’ is closed to new replies.