Hem Forums Att bo i Thailand Visum och Uppehållstillstånd Immigrationsbyrån i Bangkok flyttad…

Viewing 0 reply threads
  • Author
    Posts
    • #388381

      Säkert många som redan vet det men jag hittade ingen info om det här på forumet. Jag hade för mig att de flyttat men när jag var inne på deras hemsida stod det inget om det utan de visade bara deras gamla adress Soi Suanplu. Så jag åkte dit idag när jag skulle förlänga mitt turistvisum. Väl där blev jag informerad om att de flyttat till Djängwattana soi 7. Där gick det snabbt och smidigt. Kontoret ligger på första våningen till vänster från huvudentren där bussen stannar. På våningen under finns gott om matställen, banker, och ställen där du kan kopiera för 1 bath per sida och även ta kort. Att fylla i blanketten lämna in passet och betala samt hämta ut passet tog endast 20 min. Vet inte om jag hade tur att det var lite folk eller att de jobbar snabbt.

      Så till er som inte vet så kommer vägbeskrivning här…

      Ta BTS till Morchit eller MRT till Chatuchack park. Därifrån ta en av minibussarna och säg att du ska till Djängwattana soi 7. Om du inte kan läsa thai så kanske du får stanna några av dem och fråga. Det kostar 25 bath och de tar dig till början av soi 7. Där kan du välja att ta en motorcykeltaxi 20 bath eller en gratis shuttelbus till immigrations byrån som ligger en bit in på soien. Samma väg tillbaka, när du kommit tillbaka till början av soi 7 får du gå över till andra sidan gatan och ta en minibuss tillbaka till BTS/MRT. Dock enklare då det står BTS på sidan av bussen.

Viewing 0 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.