Hem › Forums › Att bo i Thailand › Kultur, Samhälle & Politik, › Importera en gammal 911
- This topic has 2 replies, 3 voices, and was last updated 18 years, 1 month ago by
Rz-Chackpong.
-
AuthorPosts
-
-
23 March, 2008 at 1:45 pm #385122
Jag har en gammal Porsche SC 911 – 1980 Targa, som jag kopte i Hong Kong 2001. Orginal hogerstyrd (dvs inte konverterad till hoger fran vanster, som annars sanker bilens varde avsevart), fullt utrustad och i hyfsat orginal skick. Nar jag slutade arbeta i HKG sa sande jag hem den till Sverige, pga bilens hyfsade orginal skick samt att begagnad marknaden gick i botten strax efter Sept. 11 och beg lyxbilar och sportbilar gick inte att salja, (jag vart erbjuden HKD 30.000 och jag hade kopt den for HKD 118.000, 6 manader tidigare). Den skulle behova en liten restuarering, och jag tankte eventuellt forsoka ta in den har till TH och sen anvanda mig av lokal arbetskraft samt lite eget hobby pulande.
Nu har jag just fatt ett nytt arbetsvisum i TH och da har jag hort att man kan temporart importera en bil som flyttgods till TH, och det later lite intressant. ar det nagon som har en ide av vad som galler bade med temporar och permanent import av begagnade bilar? Om man skulle ta in den permanent, sa kan man kanske behalla den har i TH under en langre tid och kanske ocksa senare salja den har till nagon sportbilsintresserad Falang eller Thai. -
24 March, 2008 at 6:10 am #408685
Temporär import gäller bara i upp till 6 månader.
Tullavgifter är höga upp till 300% utav nybilsvärdet , lägre för begagnade bilar.
För mer info se
-
27 March, 2008 at 2:15 pm #408686
Tjo
Jag har varit i samma tankar, jag skickade bilder till tullen pa mina bilar (har 3 gamla roliga i SE) och bad att fa prisforslag av tullen sa jag skulle veta vilken av bilarna jag skulle importera, kostnaden lag i runda tal 1 miljon THB per bil sa jag undersokte ocksa andrahandsmarknaden i Th for att kunna forsta om det fanns en mojlighet att kunna fa tillbaka pengarna den dagen jag flyttar hem igen, men det visade sig vara en svar ekvation for 2 av mina bilar och den tredje bilen jag har finns det bara 2 liknande bilar av i landet och den ena har kungen och den andra hans kompis sa dar blir det svart att hitta en andrahandsmarknad men hitar jag det sa blir det uppsida, sa for tillfallet har jag lagt ner iden tills jag kan hitta en fin hogerstyrd cab med liten motor, da finns det en chans att man kan fa igen stalarna eller till och med en uppsida.
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.