En kinesisk kvinna stal en diamant värd 10 miljoner baht genom att svälja den. Hon greps senare och en doktor var tvungen att plocka ut diamanten med tång.
Kvinnan stal under förra torsdagen diamanten från en Bangkok Gems and Jewellery uppvisning inne i Impact Arena i Bangkok.
[img2:3j9b10d3]http://cdn1.coconutsmedia.com/styles/article_header/s3/field/image/diamond_2.jpg[/img2:3j9b10d3]
På övervakningsfilmer kunder man se Jiang Sulian och en man vid båset som diamanten stals ifrån. Paret greps senare på torsdagskvällen på flygplatsen Suvarnabhumi.
Jiang erkände att hon svalt diamanten och genom röntgen kunde man se diamanten i hennes tarm. För att försöka få ut diamanten så gavs hon först laxermedel som inte fungerade, istället var en doktor tvungen att gå in med tång för att plocka ut diamanten.
Källa: BangkokCoconuts
Sponsrat av: Gecko Do It – Webbyrå i Thailand