Detta ämne har 8 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år sedan av chal.nikkal.
-
FörfattareInlägg
-
-
13 juni, 2014 kl. 1:11 f m #393541
Nille
KeymasterInne på min andra säsong i Pattaya och har ju inte mycket att jämföra med men upplever det som MYCKET färre turister. Tydligen var inte högsäsongen något vidare heller så många som skulle dragit in pengar då går tydligen på knäna. Nu reserverar jag mig för att jag inte har gjort en statistisk korrekt marknadsanalys.
Mycket kan beskyllas på thailändsk politik förstås. Men det finns ju även andra faktorer förstås.
Hua Hin tex, hur är det där, där fanns ju inte ens turister innan.
Hur är det där du bor?
-
13 juni, 2014 kl. 7:18 f m #482976
Stolten
MedlemHögsäsongen var bra men sedan kuppen har det torkat upp rejält med utländska turister i Pranburi…
Mvh, Stolten
-
13 juni, 2014 kl. 10:53 f m #482977
Peter_Bangkok
MedlemOch med gängse thailogik, höjer man då priserna för stamkunderna med upp till 30% för att kompensera för lågsäsongen och sedan står de frågande när man slutar komma…. “Peter, You long time no come here and my friend you not come”
Förr några dagar återbesökte vi ett sådant gammalt ställe bara för att en bekant hade råkat hamna där. Ägarna som dagligen ser mig gå till ett annat ställe nästan granne med dem blir jätteglada av att återse mig och exet (komplicerad historia) på besök. Exet beställer mat trots min protest. Maten är lagad av gamla sura råvaror och exet rör knappt maten. Inte heller klagar hon, vilket jag gjorde, på Thai, när det var dags att betala. Då log han bara lite hånfullt och tog betalt för maten. Orkade inte protestera då det inte var min mat.
Efter detta har jag passerat några gånger och ägarna välkomnar mig som vanligt in till deras ställe, men jag går som vanligt till grannens ställe. Efter snart 11år i streck här förstår jag Thaiarna mindre o mindre.. Hade jag vart en simpel och elak person så hade jag säkert haft en väldigt enkel förklaring….
-
13 juni, 2014 kl. 12:21 e m #482978
Anonym
InaktivPrecis som Peter skriver, när man tror man börjat förstå tankesättet så kommer någon situation där man återigen blir frusterad. Började mitt företagande i Thailand 1988, mycket vatten har runnit under broarna, konstaterar att det inte kommer att ta slut på turister, teorin har funnits tidigare. Lite tankeställare behövs dock ibland, ingenting är att ta för givet, speciellt inte flödet av turister från Europa som snabbt hittar nya favoritplatser.
Fotbolls-VM gör att en massa människor inte dyker upp, alldeles för obekväma tv-tider i Thailand.
Låt oss vara optimister, efter regn kommer oftast solsken…….. -
15 juni, 2014 kl. 12:48 e m #482979
Guava
MedlemJag tycker det är precis som vanligt. Kommer en hel hög med folk nu till midsommar.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
-
15 juni, 2014 kl. 3:27 e m #482980
-
16 juni, 2014 kl. 1:44 f m #482981
-
16 juni, 2014 kl. 7:00 e m #482982
humpe
Deltagare@Nille wrote:
@Guava wrote:
Jag tycker det är precis som vanligt. Kommer en hel hög med folk nu till midsommar.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Som vanligt? Ganska lugnt alltså?
Hua Hin är ju ganska dött under lågsäsongen så det kan ju knappast bli mycket färre turister 🙂
Ja inte ens jag e ju där så nu e de nog sten dött 😀
-
13 januari, 2015 kl. 9:38 f m #482983
chal.nikkal
MedlemFörr några dagar återbesökte vi ett sådant gammalt ställe bara för att en bekant hade råkat hamna där. Ägarna som dagligen ser mig gå till ett annat ställe nästan granne med dem blir jätteglada av att återse mig och exet (komplicerad historia) på besök. Exet beställer mat trots min protest. Maten är lagad av gamla sura råvaror och exet rör knappt maten. Inte heller klagar hon, vilket jag gjorde, på Thai, när det var dags att betala. Då log han bara lite hånfullt och tog betalt för maten. Orkade inte protestera då det inte var min mat. ???
-
-
FörfattareInlägg
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.