Hem Forums Att bo i Thailand Lära för Livet – Utbildning & Kompetensutveckling Lekgruppen i Bangkok: Lördag, Januari 20, 10:00-14:00

Viewing 15 reply threads
  • Author
      Nille
      Keymaster

Då var det äntligen dags för första träffen för den nyskapade Lekgruppen.

Efter att ha räknat rösterna om hur, när, och var, har jag enväldigt beslutat att vi kommer köra detta den 3:e helgen i var månad. John är villig att låna ut sitt lekrum på Sukhumvit Soi 31. Min mor har lagt sitt intresse för att hjälpa till med denna första klass.

Anmäl dig här och nu!

// UPPDATERAT DEN 8/1 //
        Plats: Hemma hos John på Suckumvit Soi 31.
        När: Lördagen 20/1, 10:00-14:00
        Kostnad: Troligtsvis kostnadsfritt!
        Obligatoriskt: Bidra med lek och lär material.

Så länge denna diskussion sköts via forumet så lät vi veta i tid om vi behöver göra några justeringar. Detta med att skicka 100 emails fram och tillbaks, som man inte har en susning om kommer läsas, hoppar vi över för nu. Även, om detta bidrar till att du måste lägga ett inlägg i ett forum som kan gynna även andra ändamål framöver.

Jag föreslår att vi har ett föräldramöte i anslutning till denna första träff. Det är en del administrativa bitar som bör diskuteras, inklusive:

– Vad vill vi ha ut med detta?

– Finns det en efterfrågan på ett Svenskt dagis i Bangkok, eller kanske till och med en skola, så skall man inte vara blyg att tänka i de banorna, även om det känns avlägset i dagsläget.

Glöm inte bort att bevaka i alla fall denna tråd. Det gör du lätt genom att längst nere i vänstra hörnet klicka på länken ”bevaka detta ämne för svar”, eller efter du gjort ett eget inlägg, markera rutan ”kontakta mig vid svar” så blir du automatiskt uppdaterad.

Är du intresserad av fortlöpande information via epost om detta, bör du lägga till dig till forumets användargrupp – barngruppen.

Anmäl dig här och nu!

Anmälan:

Meja 1år 10 månader.

Jag skulle verkligen uppskatta ett Svenskt dagis i Bangkok och eventuellt en skola i framtiden om rätt nivå kan upprätthållas på utbildningen. Det räcker inte bara att lärarna på en skola pratar Svenska för att jag ska skicka mina barn dit.

Åååh, jag blir så sugen att flytta till Bangkok och starta en förskola! Behovet verkar ju finnas! Fast Bangkok är en stor stad och jag gissar att svenskarna är utspridda. Hur långt är man beredd att åka varje dag bara för en svensk förskola?

Nille
        Keymaster

Transport är inga större problem eftersom det finns skolbussar, men visst spelar avståndet in.

Ett förslag som är bra är att vi startar med 1 halvdag i månaden. Man kan ju rösta också, om man orkar…

Jag anmäler Emily, Josefine, och Sebbe

Jag föreslår att vi kör 2 grupper. Som det ser ut nu skulle den delas vid Meja. Kommentarer?

Nille
          Keymaster

Vi har nu användargrupp som vi kallar barngruppen. Anmäl dig till den så kan du få viktiga utskick som bara gäller barn i Thailand.

Jag kan tom starta upp en dold forumdel om det skulle vara önskvärt.

kan man komma med på föräldrarmötet även om man inte har fött än? När det väl är på tiden vill vi också vara med och leka!

Nille
            Keymaster

Hejsan Mango, och välkommen skall du vara till forumet, och framför allt barngruppen. Jag ser gärna att du är med på föräldramötet.

Jag noterade i din profil att du driver musikskola, det känns som man skulle kunna förena nytta med nöje här. Kan du inte berätta mer om den?

Det är egentligen min man som har skolan. Han är sångpedagog eller vad det nu heter så där fint.. Men jag är med och styr och ställer. hehe
              Hemsidan är hitills bara på Thai, men ta gärna en titt. http://www.krusam.com
              Skolan är på Siam Square Soi 5, brevid Novotel Siam Square. Vi lär ut all slags musik, sång, dans, drama m.m.
              Kanske man kan använda ett av dansrummen till lekgruppen? Det är ju centralt och nära BTS.

Jag har en pojk på drygt fem och ett halvt år och vill gärna vara med i Lekgruppen. skicka gärna mer info.

MVH

Nille
              Keymaster

Hejsan Håkan och välkommen till forumet!

Vi kommer ha ett möte i samband med första träffen för att sätta mål. Alla har ju vitt olika förutsättningar för att delta (pengar, tid, förhoppningar, möjligheter, mm). Vi får mjukstarta sedan tror jag det ger sig.

Därför blir det enbart en halvdag första gången, troligtsvis en förmiddag.

Det enda vi vet är att det blir helgen den 20-21 Januari.

Jag råder dig att anmäla dig till forumets användargrupp, barngruppen. För om du inte dyker upp här, kommer jag skicka en uppdatering inför helgen, till alla i den gruppen.

Tills dess får du gärna vädra dina åsikter i forumet.

Mvh Nille

Låter som ett mycket bra intiativ, vill gärna vara med.
                “thaianna”…..ps god fortsättning på det nya året!

Nille
                Keymaster

Hejsan Thaianna och välkommen till forumet, och framför allt välkommen till barnsektionen. Kul, min Josefine är 3,5 hon med.

Jag råder dig att anmäla dig till användargruppen så du kan ta emot mina grupputskick.

Nille
                  Keymaster

Nu är datumet på lekgruppen fixerat. Jag vet att nedan personer är ok med detta datum och tid, är du?

Nille: Emily 4,5 år, Josefine 3,5 år och Sebastian 20 månader
                    John: Jennifer 3,5 år och Alexander 20 månader
                    Peter: Enya 3 år
                    Stefan: Linea 20 månader

Påminnelse: är du inte redan anmäld, anmäl dig till användargruppen barngruppen här på forumet. Då får du automatiskt utskick om viktiga saker.

Hej,
                    da anmaler jag Nisse 4,5 ar och Olof 2,5 ar.

Hur gor vi med lunch for barnen? Koper vi nagot gemensamt?

Ett stalle for framtida traffar skulle kunna vara ‘The Children’s Discovery Museum’ bakom Chatuchak.

MVH Hans

Nille
                    Keymaster

Hej Nisse och välkommen till forumet!

Tack för tipset om ‘The Children’s Discovery Museum’, det måste vi titta på!

Vi ordnar någon lunch för barnen och delar på kostnaderna. Framöver hoppas vi på att kunna engagera en ansvarig för detta, men man måste ju börja någonstans och där är vi nu.

Jag lägger till dig till användargruppen “barngruppen”, då får du automatiskt uppdateringar om något viktigt händer.

Jag ser fram emot nästa gång. Mitten på Februari eller?

Viewing 15 reply threads
                  • The topic ‘Lekgruppen i Bangkok: Lördag, Januari 20, 10:00-14:00’ is closed to new replies.