Hem Forums I Sverige med Thailändsk anknytning Byråkrati & Myndigheter Några frågor om förlängt Visum.

Viewing 4 reply threads
  • Author
    Posts
    • #394904
      xvisumx
      Participant

        Vi har tänkt att förlänga besök visumet med 3 månader, men jag ser att det går att förlänga 6 månader också.
        Migrationsverket vill ju också har en bra motivering på varför personen ska stanna ytterligare ett par månader. Vad är bra motivering för migrationsverket? Och nu tänker jag inte på sjukdomar eller dåligt väder som ställer in flyg.
        Jag är väldigt orolig med intervjun. Vad är det dem brukar fråga om?
        Ska man ta med sig typ foton på oss tillsammans?
        Vad ska man tänka på?
        Vad ska man ta med sig för papper förutom dem blanketterna som man ska fylla i enligt ansökan om förlängt visum.
        Vilka saker är bra att ta upp med migrationsverket?
        Finns det några saker man inte får nämna?

        Jag har fått höra att Örebro är en bra stad att ansöka om Visum. Vet ej dock varför.. någon som vet?

      • #490467
        moolek
        Participant

          Detta är standardförfarande. Inga konstigheter och inget att vara orolig för.
          Fixas på några dagar.

          Ring ditt närmsta Migrakontor och kolla vad de vill att du tar med dig.

          De gör en koll med polisen att hon inte varit inblandad i några dumheter under de månader hon varit här, har hon inte det så är det lugnt. Har aldrig hört någon som blivit nekad förlängning.

          Har vänner som har satt i system att förlänga tjejens besöksvisum med 3 månader varje gång.
          Han har gjort det minst 3 gånger vad jag vet.

        • #490468
          xvisumx
          Participant

            @moolek wrote:

            Detta är standardförfarande. Inga konstigheter och inget att vara orolig för.
            Fixas på några dagar.

            Ring ditt närmsta Migrakontor och kolla vad de vill att du tar med dig.

            De gör en koll med polisen att hon inte varit inblandad i några dumheter under de månader hon varit här, har hon inte det så är det lugnt. Har aldrig hört någon som blivit nekad förlängning.

            Har vänner som har satt i system att förlänga tjejens besöksvisum med 3 månader varje gång.
            Han har gjort det minst 3 gånger vad jag vet.

            Låter ganska enkelt från din sida.
            Det jag oroar mig mest över är ifyllning av blankett där man ska skriva en bra anledning till varför hon ska stanna.
            Räcker det med att skriva för att vi ska lära känna oss bättre?

          • #490469
            xvisumx
            Participant

              En annan fråga angående blanketten familjeuppgifter.
              “2. Min make/maka/sambo”

              Är det lättare att få visumet förlängt ifall man är sambo med den sökande personen?

            • #490470
              moolek
              Participant

                @xvisumx wrote:

                Låter ganska enkelt från din sida.
                Det jag oroar mig mest över är ifyllning av blankett där man ska skriva en bra anledning till varför hon ska stanna.
                Räcker det med att skriva för att vi ska lära känna oss bättre?

                Som sagt inget att oroa dig för. Så länge inte din tjej gjort något olagligt och blivit tagen av polisen är det inga problem.

                Anledningen är att ni vill spendera mer tid tillsammans med varandra. Ni är ju kära och lever i ett förhållande. Tjänstemännen på Migraverket är vana vid detta.

            Viewing 4 reply threads
            • You must be logged in to reply to this topic.