Hej,
För er som varit med länge så är det ingen nyhet att detta är min tredje långa vända till Thailand. Jag kom första gången 92 och stannade till 94. Fram tills idag har jag gjort 4 semesterresor till landet och bott här totalt i ca 15 år.
Jag brukade läsa nyheterna och hålla koll på inrikesnyheterna. Jag brukade tycka att grabbkvällarna var det bästa som fanns. Jag brukade läsa nyheterna och vara hyfsat insatt i alla dessa politiker som kom och gick. Jag brukade sola och tycka brunt var vackert. Ja, jag brukade göra en massa saker jag inte gör längre.
Allting har sin tid. Just nu känner jag mig mest som Fantomen – går i stan som en vanlig man.
Det tog mig tex ca 3 år i Thailand innan jag slutade jaga solen. Jag är glad att det inte tog längre men blir förvånad över alla som aldrig kommer ur det stadiet. Kanske var det att jag levde i Bangkok och att Thailändarna inte på något sätt har förkärlek någon extra kulär. Tycker att allas naturliga hudfärger är vackra och att allt som går en bra bit utöver det bara ser löjligt ut. En kanelbrun svensk, en kritvit thailändare – det ser konstigt ut.
[attachment=0:2zg9fk4j]overcooked-sun-tan.jpg[/attachment:2zg9fk4j]
Här kommer ett axplock från veckan som gått!
Varför förstöra semestern med att sola?
Ylva undrar om läget för Denguefeber för säsongen 2011/20112?
Där du befinner dig i Thailand – är det mer eller mindre tursiter än vanligt?
Hur håller jag termiterna borta från mina möbler?
Har du priskoll på rismark i Isaan?
Modern Vattenpark har öppnat i Hua Hin!