Hem › Forums › Gemensamt, för alla › Medier om Thailand › Nyhetsbrevet den 24 Februari
- This topic has 9 replies, 4 voices, and was last updated 14 years, 3 months ago by
goodolle.
-
AuthorPosts
-
-
24 February, 2012 at 11:51 am #390844
Hej,
Denna vecka har kantats av väntade och oväntatade plötsliga händelser även om det slutade utmärkt. Lagade en gammal fyllning hos den lokala tandläkaren. Var helt säker på att jag hade väntat för länge OCH att det inte fanns tillräckligt mycket kvar av tanden för faktiskt göra en fyllning. Men icke – ibland går allt även i Thailand. Dessutom arbetade de återigen med världens tålamod i världens minsta munöppning. Ytterligare en positiv upplevelse hos en thailändsk tandläkare.
Tillbaks till händelsernas centrum!
Frugan – Varför är du inte hemma, de skall ju fota kontoret nu? (för arbetstillstånd)
Jag – Kunde de inte annonserat detta någon dag i förväg? (kontoret omonterat och kontoret fullt med annat bråte)På banken
Jag – Ursäkta men insättningsmaskinen (ATM) fungerar inte. Den har ätet upp mina pengar och stängt av sig själv.
Banken – Oh me so sorry!
Jag – Ehh, jag med… Vad gör vi?
Banken – Ring vårt huvudkontor och anmäl detta så återkommer dem om 3 helgfria bankdagar.
Jag – Ok, kan jag få något kvitto på att detta har hänt?
Banken – Oh me sorry too much, can not!På Banken igen
– Mister, you want buy saving insurance? 600% in 10 year…
Jag – Yea, right! Kan jag få låna toaletten? NU! (rännskita)I sportaffären
Jag – Eh men jag sa ju att vi skulle brodera direkt på tröjan denna gång, inte limma på märket?
Ägarinnan – No, can not do!
Jag – Jag har gjort det förut
Ägarinnan – This time differerent!
Jag – Right!Listan skulle kunna göras längre förstås. Bortsett från att jag varit lite krasslig har det trots allt varit en ok vecka där jag fått en del uträttat. Det bästa är ändå att jag behåll humöret! 🙂
Här kommer ett axplock från forumet och veckan som gått!
Dina obefintliga rättigheter när ditt bankomatkort blir kapat. Säkra dina pengar!
Hemske Sven funderar på att installera gasdrift i sin bil – bra eller dålig ide?
Någon som har koll på strandförsäljning och gällande licenser, maffia mm?Jag har en del frågetecken som jag vill räta ut!
Den Thailändska spelmaffian i Sverige. När räcker det?
Pattayas Immigrationspersonal vill se den gula boken i samband med 90-dagarsuppvisningen. Är detta något nytt?
[img2:1vprz5wf]http://www.militariashop.com.au/images/P1020203.JPG[/img2:1vprz5wf]
Trevlig helg på er!
-
24 February, 2012 at 7:33 pm #460189
Bra skrivet!
Kan ju bli din egen “blogg” plus nya ämnen.
Gör en signatur innan Ämnena tar vid så kommer det att se snyggt ut! 🙂
msg ragson -
25 February, 2012 at 1:14 am #460190
Tack Ragson!
Finns ju redan en blogg även om jag inte skriver mycket i den längre. Svårt att komma igång igen.
Nille och Thailand -
27 February, 2012 at 2:57 pm #460191
Hej Nille
hur gick det på banken angående ATM tjuven? många undrar säkert.
Hälsningar goodolle
-
28 February, 2012 at 1:39 am #460192
Idag är den 3:e helgfria vardagen så jag ger dem idag innan jag ringer.
-
28 February, 2012 at 3:01 am #460193
Ok, väntar med stor spänning på upplösningen
H. goodolle
-
28 February, 2012 at 8:04 am #460194
Kunde inte hålla mig. Detta är fortfarande under utredning. Det tar 3-5 bankdagar är den sista informationen.
Det gick snabbt att komma fram till deras kundservice iaf… och det var inga större språkproblem.
Mer på Torsdag alltså.
-
28 February, 2012 at 9:40 am #460195
Som av en händelse så fick jag ett sms 10 minuter efter mitt samtal som beskrev att pengarna nu fanns på mitt konto. För säkerhets skull åkte jag och dubbelkollade. Tänk att man skall bli glad för en sån här sak? :cyclopsani:
-
28 February, 2012 at 9:55 am #460196
Fantastisk service!
-
28 February, 2012 at 11:10 am #460197
skönt det löste sig på rätt sätt. :cheers: nu vågar jag sätta in på kontot igen
tror jag läst att du också har Kbank, mycket bra bank enligt mig, har ordnat så jag får SMS vid varje transaktion vilket jag tycker är en bra service, man har koll hela tiden och tjänsten är gratis
H goodolle
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.