Hej,
Hade tänkt slänga iväg veckans nyhetsbrev från minibussen men satt alldeles för låst i en god bok i ett mycket trångt utrymme så det fick vara. Hade en bra chaufför i lite trafik och avverkade distansen Hua Hin Bangkok under 3 timmar. Inte ovanligt men denna resa var extra lugn och skön med tanke på den trollbindande boken och just den nyktra och sansade chauffören. Skulle dock önska att det fanns riktiga bussar men det får man väl drömma vidare om. Finns gör det ju visserligen men inget vidare att åka med. 50 år gamla och landar ca 45 min utanför Bangkok – hur osmidigt som helst.

Veckan som gick, ett axplock:
Lite allvarliga tankar denna fredag. Är det rättvist att säga att Thailand är ett protektionistiskt nationalistiskt land med en kommunistisk ådra? Länk här
Pontha har en del tankar om thailändsk barnuppfostran. Som mycket i detta land kan det vara svårt att förstå… Länk här
Bergkyla, kan det vara något för Thailand? Kylan skall väl gå att få upp till ett rimligt pris men avfuktningen, hur gör man med den? Länk här
Dalahesten har tröttnat på några av sina tatueringar men tappar hakan när han ser priser på laserbehandlingar i LOS. Du kanske har en ide? Länk här
Trevlig helg nu på er alla!