Hej
Jag vill bara belysa möjligheten som många äldre har som dels har hemtjänst eller behov av hemtjänst samt en yngre partner.
Det är möjligt i många kommuner att anställa sin yngre partner att sköta “vården”. Givetvis måste ett antal kriterier uppfyllas.
Så är du:
- 65+
- har hemtjänst eller Personlig assistans (eller borde ha)
Ta då och kolla med din kommun vad som gäller där du bor.
Vill du sen ha hjälp, så kan du PM:a mig