Detta ämne har 15 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 2 månader sedan av Anonym.
-
FörfattareInlägg
-
-
16 september, 2011 kl. 11:58 f m #390360
ziriwan76
MedlemHej.
Jag är en tjej som adopterats från Bangkok 1976. Är född den 30/8. Skulle vilja hitta mina rötter men vet inte hur jag ska gå till väga.
Har en adress: 114/22 Village No. 4, Arjnarong Road ( Klong Toei – Phra khanong – Bangkok ).
Vet inte vad detta innebär och vill bara få reda på allt som går att ta reda på..
Finns det någon eller några som kan hjälpa mig?!Mvh/Lina
-
17 september, 2011 kl. 6:19 e m #455643
Sven Viking
MedlemHej Lina!
Inga svar så jag försöker.
Kan absolut inget lova men jag kommer att vara/passera området om några veckor, men du ska veta att Klong Thoej har förändrats oerhört mycket sedan 1976. I dag är det en stor parkeringsplats för containers i Bangkoks hamn.
Kanske kan jag fråga men som sagt inga löften.Tag en semester till Bangkok och försök att hitta något, du finner åtminstonde ett underbart land och en stad som aldrig sover.
Lycka till!
Sven -
18 september, 2011 kl. 2:47 f m #455644
EmanuelSWE
MedlemNog för att det finns en hamn i området men att Kloeng Toei bara är en stor parkeringsplats för containers stämmer inte. Om du kan skriva adressen på Thai så kan jag ta reda på vad som finns där. Iallafall försöka. Har ganska bra pejl på området här runt.
-
18 september, 2011 kl. 2:49 f m #455645
Nille
KeymasterHej Lina och välkommen till forumet!
Har du läst igenom de andra trådarna i denna sektion? Tror det kan vara en bra start för dig.
Lycka till med ditt sökande!
-
18 september, 2011 kl. 11:45 f m #455646
Torbjorn
MedlemJa, inte mycket till hjälp ser jag, men det är inte heller så lätt detta med att söka sina rötter.
Jag eller rättare sagt min fru (som känner till Bkk mycket bra och är född och uppvuxen inte långt ifrån Klong Thoei) tycker att du ska försöka söka via något av de “barndaghem” som finns i området kring där du har din adress ifrån. Det kan i allafall vara en början. Förmodligen så härstammar dina adressuppgifter just ifrån detta daghem och det är inte alls helt omöjligt att det finns kvar.
Hittar du inget där så kan du ju alltid försöka med Klong Thoei “Khet/Amphur” det områdeskontor där man registrerar (folkbokför) de boende inom området.
Klong Thoei är idag och har så varit sedan lång tid tillbaka ett av Bkk´s fattigare områden med väldigt många människor som bor. De flesta som växer upp här kommer att växa upp i stor fattigdom, men det finns också områden med lite mera som vår “medelklass” i området med affärsverksamhet som sakta expanderar.
Lycka Till från
Torbjörn och Nussara -
18 september, 2011 kl. 11:52 f m #455647
Torbjorn
MedlemJo, vi åker ju ner i slutet av oktober och vi bor lite på andra sidan motorvägen till detta område.
Vi kan ju åka ner och “rekognosera” lite åt dig om du vill?Kanske kan vi hitta något.
om du är intresserad kan du maila oss på : torbjorn.eriksson@hotmail.se
T och N 🙂
-
18 september, 2011 kl. 7:04 e m #455648
panitan
DeltagareHej Lina,
Jag åker ner till Thailand i mitten av november och stannar där ett par månader framöver.
Jag kanske kan hjälpa dig med det du söker, men till dess behöver jag mer uppgifter om dig.
Har du lust att kontakta mig på min e-postadress: prachak.suwanpetch@hotmail.comMvh
Prachak Suwanpetch
Jurist (thailändsk) -
19 september, 2011 kl. 6:53 f m #455649
ziriwan76
MedlemTack snälla ni som svarat.
Jag har som sagt aldrig varit i Thailand, mer än när jag föddes =)
Var 5 veckor gammal när jag kom till sverige, så jag kan ingen thai heller.. vet inte ens hur man säger hej… Så”EmanuelSWE” kan tyvärr inte skriva adressen på Thai… 🙁 …
Har endast den adressen som står i mitt inlägg…
Ni som vill kolla upp det som finns kommer jag vara enormt tacksam mot, och får ni reda på något skulle jag vara jätte glad om ni ville maila mig på: lina.holm@certsvets.seMvh / Lina
-
19 september, 2011 kl. 8:47 f m #455650
hans1977
Medlem@ziriwan76 wrote:
Tack snälla ni som svarat.
Jag har som sagt aldrig varit i Thailand, mer än när jag föddes =)
Var 5 veckor gammal när jag kom till sverige, så jag kan ingen thai heller.. vet inte ens hur man säger hej… Så”EmanuelSWE” kan tyvärr inte skriva adressen på Thai… 🙁 …
Har endast den adressen som står i mitt inlägg…
Ni som vill kolla upp det som finns kommer jag vara enormt tacksam mot, och får ni reda på något skulle jag vara jätte glad om ni ville maila mig på: lina.holm@certsvets.seMvh / Lina
Hej,
Jag har tittat efter vad som skulle kunna vara den thailändska adressen. Min bästa gissning nu är att det blir:
114/22 หมู่ 4 ถนนอาจณรงค์ (คลองเตย – พระโขนง – กรุงเทพฯ)
På samma format som du har skrivit. Cirka här, kanske det blir, men jag är inte så hemma på Bangkok.Mitt råd på vägen är att du ska ta det lugnt i sökandet och inte “springa direkt i famnen” på alla som säger sig kunna hjälpa dig, och om du hamnar i en situation där thailändarna försöker stressa dig till ett snabbt beslut så är det mest troligt inte för ditt eget bästa.
Lycka till! :sunny:
MvH,
Hans -
19 september, 2011 kl. 9:07 f m #455651
ziriwan76
MedlemÅåhhhh… tack snälla du… Vet du vart det ligger utifrån Siam-destriktet… tror vi kommer att bo åt det hållet i alla fall, eller Silom…
Krma/Lina
-
19 september, 2011 kl. 9:16 f m #455652
hans1977
Medlem@ziriwan76 wrote:
Ååhhhh… tack snälla du… Vet du vart det ligger utifrån Siam-destriktet… tror vi kommer att bo åt det hållet i alla fall, eller Silom…
Krma/Lina
Om du klickar på kartan som jag länkade till och går upp från markören (“A”:et) till väg 3 (Sukhumwit) och sedan följer Sukhumwit snett upp åt vänster så hamnar du i Siam Square.
MvH,
Hans -
23 september, 2011 kl. 9:10 f m #455653
Bangkok Life
MedlemHej Lina!
Jag bor nära Klong Toey och skall ner dit imorgon. Skall fråga min vän om din adress.
Mvh Susanna -
25 oktober, 2011 kl. 9:13 e m #455654
timsurin
MedlemHej Lina, jag ska upp i november för att hjälpa min thai familj som drabbats av översvämningarna och ska då också passa på att kolla upp adressen. Vet du dit Thai efternamn??. Utan det så blir det svårt. Brorsan kör taxi så han hittar med utan problem. Hör av dig Lina.
-
13 december, 2011 kl. 12:56 f m #455655
ziriwan76
MedlemHej. Mitt Thai-efternamn är Riengpol. Min mors namn är/var; Phad Iemsumarng (eller Phad Riengpol)
Adress:
114/22 collage No 4
Arjnarong Road – Klong ToeiHoppas det inte är försent än…. Har tyvärr inte fått mer information än… Men hoppas att det kommer något.. Vill veta om hon lever, om jag har syskon/släkt….
Hoppas få något svar från er. Ni är alla så underbart hjälpsamma!!!Kramar
-
13 oktober, 2012 kl. 8:41 e m #455656
duangdao76
MedlemHej!
Jag kom till svergie jag också. Är född samma år men i oktober.
Finns här om du vill prata lite. Vore skoj.
//Sofia
-
14 december, 2013 kl. 10:59 f m #455657
Anonym
InaktivHej
Jag skriver i denna tråd också då den berör oss som är födda 1976 i Thailand. Jag är född i Bangkok och kom till Sverige endast 2 månader gammal. Jag har alla min adoptionshandlingar samlade, men har inte gått igenom dem än. Kontakta mig gärna, ni födda 76 i Thailand. Vore kul.
Mvh Anna
-
-
FörfattareInlägg
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.