Hem › Forums › Att bo i Thailand › Lära för Livet – Utbildning & Kompetensutveckling › Universitetsstuderande i Thailand › Studier hösten 2009 – Bangkok University?
- This topic has 4 replies, 3 voices, and was last updated 17 years, 5 months ago by
Nille.
-
AuthorPosts
-
-
20 January, 2009 at 11:49 am #387022
Hej har funderingar på att studera en termin på BU i höst. Jag har läst lite trådar här på forumet och förstått att det är ganska enkelt att komma in. (så länge man betalar och ser glad ut)
Lite frågor
När börjar höstterminen på BU.
När är sista ansökningstiden
Vad behöver jag för att ansöka någon pratar om något engelskatest görs det innan osv.
💡Finns det någon sida där man kan komma i kontakt med svenskar som bor i Bangkok.
Adda mig gärna på msn danielflygare@msn.com kan vi prata vidare där.
-
20 January, 2009 at 12:12 pm #424437
Tjena danjo och välkommen till forumet skall du vara. Jag har ett par kompisar som pluggar på BU och jag skall försöka få dem att tipsa dig om skolan. Men det är som du skriver, och de gäller de flesta Universiteten skulle jag tro, det viktiga är att du har behörighet från Sverige att plugga på Universitet.
-
23 January, 2009 at 1:20 pm #424438
Hej ser du till att de får min epost adress så de kan kontakta mig. Vad snällt jag hoppas kunna få studielån för min tid där nere funderar på att läsa in en magister på distans från sverige med
-
23 January, 2009 at 2:05 pm #424439
Vad kostar en termin på ett finare universitet?
Är själv intresserad av att plugga ett år i Thailand men min skola har tyvärr inte utbyte med Thailand inom mitt område (Ekonomi, Logistik, Kommunikation) och att på egen hand hitta kurser som motsvarar det jag skulle läsa i Sverige är inte det lättaste :scratch: Möjligtvis om man gör exjobbet där borta men det är något år kvar tills dess 🙂
-
24 January, 2009 at 8:42 am #424440
@Nille wrote:
Tjena danjo och välkommen till forumet skall du vara. Jag har ett par kompisar som pluggar på BU och jag skall försöka få dem att tipsa dig om skolan. Men det är som du skriver, och de gäller de flesta Universiteten skulle jag tro, det viktiga är att du har behörighet från Sverige att plugga på Universitet.
Alla kan kontakta dig via forumet (om de är inloggade). I övrigt kanske det är läge att anmäla dig till gruppen studenter i thailand memberlist.php?mode=group&g=152
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.