Hem Forums Resa i Thailand Provinser och platser i Thailand Centrala Ta sig till ambassaden nu?

Viewing 11 reply threads
  • Author
    Posts
    • #390448
      Challe77
      Participant

        Hej, någon som vet hur vattenläget ser ut nu kring ambassad området, tänkte skicka mina papper till tjejen så hon kan börja lämna in sina också (för 3 mån turistvisa) , men just nu kanske det blir knepigt att lämna in dom, eller?

        /Kalle

      • #456373
        Thaikonsult
        Participant

          Vi har kunder som besöker ambassaden i stort sett varje dag så det är inga problem ännu.

          Mvh Thaikonsult

        • #456374

          Efter Sukhumvit och centrala bkk kring shopping områdena är det inget vatten överhuvudtaget – är där i krokarna varje dag. Sv. ambassaden ligger mellan soi 4-6 efter Sukhumvit och jag gick där utanför senast idag.

          En bra överblick och lite länkar på vad som sker kan du erhålla på ambassadens hemsida http://www.swedenabroad.com

          Kommer texten från någon länk på thai kan du hjälpligt översätta den på “google-translate”, man kan i vart fall få en hum om vad som menas – om du inte har någon som förstår thai förstås.

          Här på forumet kan ju någon vänlig själ hjälpa till med översättningen annars.

        • #456375
          Challe77
          Participant

            ok, tack 🙂

          • #456376

            @Thaikonsult wrote:

            Vi har kunder som besöker ambassaden i stort sett varje dag så det är inga problem ännu.

            Mvh Thaikonsult

            Men om man kommer från Norra Thailand då ?
            Måste ju ner från Issan..
            Ser vatten karta i Bangkokpost och Bangkok verkar vara omringat av vatten nu utom från södra Thailand

            http://www.bangkokpost.com/news/local/264454/northern-floodwater-continues-march-to-city-heart

            Mikko

          • #456378
            stgrhe
            Participant

              Det går att flyga till Bangkok från flera platser i Isaan.

              Göran

            • #456377

              @stgrhe wrote:

              Det går att flyga till Bangkok från flera platser i Isaan.

              Göran

              Jo Göran jag vet men ska hämta dottern med familj och hon kan ju flyga vidare om det skulle krisa.
              Vi ska bila i södra Thailand bla Pattaya och Koh-chang
              Men jag måste på Ambassaden pga Svenska pensions myndigheten bryr sig inte om omständigheterna i Bangkok utan ska ha levnads intyget . Fast jag meilat att UD skriver att man ska undvika Bangkok och kopia på deras sida..
              Immigration i Khonkaen vägrade och samma med polisen vägrade intyga…..

              ¨Mikko

            • #456379

              “Mikko”

              En möjlig färdväg kan vara via Khorat och väg 304 ner mot väg 7 och vidare med avtag mot väg 34.

              Följ sedan 34:an in till bkk på väg “Bang Na”. Hela vägen in där det står “Phrakanong” och in på Sukhumvit – sedan raka spåret till Ambassaden på vänster sida (ca.20-25 km efter Sukhumvit).

              Du har Landmark Hotel som “landmärke”.

              Kan ju vara idé att höra med polisen först, de borde ha upplysningar på om 34:an är farbar hela vägen.

              Har en bekant som skall omvända vägen från Pattaya till Khorat om två dagar och han sa att det skulle gå att åka 34:an…

              Lycka till! 🙂

            • #456380
              stgrhe
              Participant

                Jag har också hört att det går att komma fram via Kabin Buri över bergen. Det är en synnerligen sevärd sträcka om man inte kört den tidigare även om vägen är enfilig över det högsta bergspassaget.

                Göran

              • #456381

                Det går att köra upp till isaan , vet ej dock vilken väg.
                Skickade nämligen upp ne hel del med flyttbil från Phuket och dom sa att det inte va några problem

              • #456382
                BBJ
                Participant

                  304:an över bergen är farbar, men tänk bara på att ta till tiden ordentligt. Det tar mer tid den vägen nu iom all extra trafik, och den är hårt trafikerad i vanliga fall med lastbilar på krypväxel upp o ner för bergsvägarna.
                  Väg 2 Bangkok-Sara Buri-Korat är översvämmad och ska vara helt ofarbar enligt TV.

                  Mvh
                  BBJ
                  :profileright:

                • #456383
                  christer hagstrom
                  Participant

                    @Mikko wrote:

                    @stgrhe wrote:

                    Det går att flyga till Bangkok från flera platser i Isaan.

                    Göran

                    goran ditt levnadsintyg kan du fixa pa narmaste polis station ing proplem

                    Jo Göran jag vet men ska hämta dottern med familj och hon kan ju flyga vidare om det skulle krisa.
                    Vi ska bila i södra Thailand bla Pattaya och Koh-chang
                    Men jag måste på Ambassaden pga Svenska pensions myndigheten bryr sig inte om omständigheterna i Bangkok utan ska ha levnads intyget . Fast jag meilat att UD skriver att man ska undvika Bangkok och kopia på deras sida..
                    Immigration i Khonkaen vägrade och samma med polisen vägrade intyga…..

                    ¨Mikko

                Viewing 11 reply threads
                • You must be logged in to reply to this topic.