Hem Forums Att bo i Thailand Kultur, Samhälle & Politik, Thailands Grundlag från 2007 – Icke Officiell Översättning

Viewing 4 reply threads
  • Author
      stgrhe
      Participant

Länk till en icke officiell översättning av Thailands grundlag från 2007.

http://www.asianlii.org/th/legis/const/2007/1.html

Göran

@stgrhe wrote:

Länk till en icke officiell översättning av Thailands grundlag från 2007.

http://www.asianlii.org/th/legis/const/2007/1.html

Göran

Hej,

Jag hittade de här länkarna också:
        1) Constitution of Thailand 2007
        2) รัฐธรรมนูญแห่งราชอาณาจักรไทย พุทธศักราช 2550

Angående 1) så säger man att “This Constitution was published in the Government Gazette, vol. 124, pt. 27 ko, dated 24 August 2007, and its official translation by the National Assembly of Thailand was stored at NAT website. The following translation is the NAT version as stated.”

2) är den version som man kommer till om man följer den Engelska länken hos NAT, men dokumentet är på Thai.

Det är alltid en speciell känsla som infinner sig för mig angående thailändsk lag… :scratch:

MvH,
        Hans

kostvet
        Participant

Ja inte undrar att det inte så många Thai som riktigt kan sin grundlag. Det är rena rama thailändska!( jag läste den thailändska versionen) Efter första stycke vrickade tungan, efter andra flimde ögonen, efter tredje kändes som en dyslextiker, efter 4:e var tvungen att börja läsa om från början för fatta ngt! I alla fall efter första sida så gav jag upp läsningen….för den gången

Nille
          Keymaster

🙂 Det är väl så det är tänkt, att man skall kunna använda den både för och emot och när man vill – för den som betalar mest :bigsmurf:

@Nille wrote:

🙂 Det är väl så det är tänkt, att man skall kunna använda den både för och emot och när man vill – för den som betalar mest :bigsmurf:

Jag bara undrar. Är det demokrati nu i Thailand eller militärjunta än. Och Grundlagen från 2007 gjorts av de demokratiska krafterna eller av militärjuntan? Nyfiken.

Viewing 4 reply threads
        • You must be logged in to reply to this topic.