-
Trucker replied to the topic Min flickvän vill komma till Sverige in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 11 months ago
@Thaisambo wrote:
Jag kan tänka mej att det som spelar in är hur man egentligen styrker bekantskapen, bekantskapen/relationens seriositet och ändamål. Besök av en kompis är ju inte direkt samma sak som besök i syfte att stärka en kärleksrelation och med baktanken att det så småningom ska leda till en möjlig framtida sammanlevnad i en familjelikn…
-
Thaisambo replied to the topic Min flickvän vill komma till Sverige in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 11 months ago
@PathumThani wrote:
Enl Skatteverkets uppgifter så sent som förra veckan, är hindersprövningen klar efter ca 4 veckor.
Var hittade Du uppgifter om handläggningstider?
-
rednuf replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 11 months ago
@Jimmieboy wrote:
@MrAndreas wrote:
@PathumThani wrote:
Misstänker man skenförhållande så blir det avslag, om svaren på ambassadens intervju skiljer sig avsevärt från anknytninspersonens frågeformulär. Dom allra flesta ärenden går klart igenom.
Det var det jag misstänkte, skulle vara intressant att veta vilka som fått avslag och vad det berott på, m…
-
Jimmieboy replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 11 months ago
@MrAndreas wrote:
@PathumThani wrote:
Misstänker man skenförhållande så blir det avslag, om svaren på ambassadens intervju skiljer sig avsevärt från anknytninspersonens frågeformulär. Dom allra flesta ärenden går klart igenom.
Det var det jag misstänkte, skulle vara intressant att veta vilka som fått avslag och vad det berott på, men tackar 🙂
-
MrAndreas replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 11 months ago
@PathumThani wrote:
Misstänker man skenförhållande så blir det avslag, om svaren på ambassadens intervju skiljer sig avsevärt från anknytninspersonens frågeformulär. Dom allra flesta ärenden går klart igenom.
Det var det jag misstänkte, skulle vara intressant att veta vilka som fått avslag och vad det berott på, men tackar 🙂
-
TT85 replied to the topic Min flickvän vill komma till Sverige in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 11 months ago
@PathumThani wrote:
” hon kan bara stanna i Sverige i förhållande med hur länge jag varit i Thailand”. Vilken konsult säger det? Är det någon hokus-pokus konsult i Thailand? Hon kan söka ett Schengenviaum för 3 månader, och sedan i Sverige fixar ni ett UT-besök, oftast 3 månader till. Alt. fixar ett UT-besök för hela vistelsen direkt från Thailan…