-
Shovel78 replied to the topic Thailändsk grillparty in the forum Nyheter 12 years, 4 months ago
Lyckades hitta att detta hände 2006. Ber om ursäkt för en lite gammal story. Jag dök på detta när jag sökte nått annat och tyckte det var värt att nämna. Länk till artikel med datum.
-
Shovel78 replied to the topic Vakumet efter hemkomsten från Thailand in the forum Allmänt 12 years, 5 months ago
@Eddie wrote:
Första gången jag var i Thailand var 2006,jag följde med min dotter o familj motsträvigt,hade nog inte så stor lust. Jag upplevde Thailand som den totala motsatsen till Sverige,om jag gick ut o inte var på gott humör så var det alltid några människor som log o hälsade,kunde vara en ung kvinna,eller en gammal man o det betydde in…
-
Shovel78 replied to the topic Vad dricker ni för öl i Thailand? in the forum Mat & Dryck 12 years, 5 months ago
Den med alkohol i……….
-
Shovel78 replied to the topic Starta Catering med bara mig som anställd? in the forum Driva företag, Investera & Arbeta 12 years, 5 months ago
Tror att det fortfarande är olagligt med bulvaner enligt Thailänds lag. Eller har lagen ändrats? Och det är ju fortfaradne ägt mer än 50% på papperet av en Thai “partner”. Så hur du vrider och vänder på det blir det aldrig 100% eget ägt på laglig väg.
-
Shovel78 replied to the topic Starta Catering med bara mig som anställd? in the forum Driva företag, Investera & Arbeta 12 years, 5 months ago
-
Shovel78 replied to the topic in the forum Shovel78 12 years, 5 months ago
3,498 :- ToR Taipei – Bangkok direkt med Thai airways (Jul/Ny Års pris)
-
Shovel78 replied to the topic Vakumet efter hemkomsten från Thailand in the forum Allmänt 12 years, 5 months ago
Är också tillbaka till arbete och vardag efter 3 veckor i Thailand (iofs tillbaks till Taiwan), men inte tycker jag det känns som världen håller på att falla ihop bara för det. Fattar inte vad det där vacuumet kommer ifrån för många? Visst längtar man, men jag ser fram emot nästa resa istället för att deppa ihop.
-
Shovel78 replied to the topic Starta Catering med bara mig som anställd? in the forum Driva företag, Investera & Arbeta 12 years, 5 months ago
-
Shovel78 replied to the topic Driva och jobba själv i restaurang? in the forum Driva företag, Investera & Arbeta 12 years, 6 months ago
“…öppnar vi”??? Hade damen inte dragit? Eller ny dam?
-
Shovel78 replied to the topic Dvärgkastning i Thailand in the forum Driva företag, Investera & Arbeta 12 years, 6 months ago
@KongNong wrote:
Bara för att du inte tycker det verkar kul är det inte säkert alla andra har lika torr humor som dig
Som jag förstått det var det otroligt populärt i både England och Australien förr och personligen tror jag att det passar den WT publik som är i majoritet på många turistorter i Thailand som handen i handsken.
Ingen blir skada…
-
Shovel78 replied to the topic Vakumet efter hemkomsten från Thailand in the forum Allmänt 12 years, 6 months ago
Thailand och Bangkok var min första stationerings ort som utlands svensk. Flyttade dit med familjen, fru (svenska) och fyra barn (1 mån, 2, 6 och 8 år) i januari 1997. Har aldrig haft nått egenligt vacuum efter att vi lämnade Thailand år 2000 (juni), men kommer för alltid att älska det landet, så saknad är väl rätta ordet. Efter det har vi flyt…[Read more]
-
Shovel78 replied to the topic 2st pigga grabbar på 19 och 23 in the forum Arbetssökande 12 years, 6 months ago
Dessa jobb får ni inte göra:
Vilket inkluderar fordons mekaniker och fiskare. Men allt annat så……… :alien:
-
Shovel78 replied to the topic in the forum Shovel78 12 years, 6 months ago
Expressens Michael Töpffer’s syn på situationen
http://www.expressen.se/nyheter/inhyrda-slagskampar-vill-stoppa-korruption/
-
Shovel78 replied to the topic Utrusta sin toalett med slang in the forum Allmänt 12 years, 7 months ago
Tog med mej en sats som jag köpte i Taipei och monterade på vattenledningen (med kran) till toan. Funkar bra men vattnet är så jäkla kallt :pale:
-
Shovel78 replied to the topic Oroligt i bkk in the forum Kultur, Samhälle & Politik, 12 years, 7 months ago
Vi va mitt i smeten 2010 i närheten av Siam Square och vi lyckades ta oss därifrån med sista skytrain för dom skulle stänga av trafiken på den linjen. Man vet aldrig vad som händer så skytrain är nog inte 100%.
-
Shovel78 replied to the topic Å nej ännu en av dessa "jag har träffat en thaitjej" trådar in the forum Mer om Relationer 12 years, 7 months ago
Så mycket Troll varning så man kissar på sig…….
-
Shovel78 replied to the topic Å nej ännu en av dessa "jag har träffat en thaitjej" trådar in the forum Mer om Relationer 12 years, 7 months ago
Hur kan man älska nån efter 2 veckor online??? De e väl den första frågan man ska ställa sig. Faller på sin egen orimlighet. Eller så är man inihelvetes desperat.
-
Shovel78 replied to the topic Uthyres långtid in the forum Köp & Sälj – Byt & Hyr 12 years, 8 months ago
Ooops! Glömde det. 10,000 THB/mån, tillkommer el och vattenförbrukning (fast avgift ingår)
-
Shovel78 replied to the topic Oljeutsläpp utanför Koh Samed in the forum Nyheter 12 years, 11 months ago
Nån som vet om man överhuvudtaget kan åka över till Samed nu? Tänkte dra dit på lördag.