-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 9 months ago
Denna morgon gick det att komma fram kl 08:00 :cheers: Vår ärende ligger i Uppsala, jag fick ingen reda på om vilka ärenden de behandlar nu, väldigt hemlighetsfullt :scratch:
På 0771- numret svarade hon att de inte rekommenderar besöksvisum under handläggningstiden men att de inte kan förhindra… I uppsala sade de att det går alldeles…[Read more]
-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 9 months ago
Pratade idag med en nära vän, vars väns hustru har precis fått UT (eller möjligen PUT, min vän är inte så insatt i terminologin) Hon hade ansökt ungefär samma tid som min fru. Men skillnaden är att hon är gravid på 8:de månaden nu, alltså borde det vara frågan om förtur…
Försökte idag komma fram till Mig per telefon i flera omgångar, lyckades…[Read more]
-
Trucker replied to the topic Kulturkrock i relationen? in the forum Samlevnad & Relationer 10 years, 9 months ago
Ja thailändarna ljuger som en häst travar, lögn är för dem mycket lättare än att säga en sanning som kanske sårar… Det tog för mej många månader att övertyga min fru att det är bättre om hon talar ut till mej om allting, istället för tiga eller ljuga… Sanningen kommer fram ändå förr eller senare. Numera har vi sedan över ett år helt öppen di…[Read more]
-
Trucker replied to the topic Kulturkrock i relationen? in the forum Samlevnad & Relationer 10 years, 9 months ago
@vincentdelgado wrote:
Min fru i Thailand gillar att vara ute och festa och ljuger om det. Skickar söta meddelanden om “nu ska jag gå och lägga mig” och sen går hon ut och festar. Har bevis på detta. Hon har också sagt att hon gör som hon vill och att hon inte bryr sig om hur jag känner ang detta. Om hon nu gör som hon vill, varför ljuga? Någon med…
-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 9 months ago
Tack för uppmuntran, nu när jag blivit tvungen återkomma till Sverige pga jobbet kändes det extra tungt att återigen lämna frun kvar på Suvarnabhumi… Jag bara måste få hit henne ifall väntan blir lång. Fortfarande har inget nytt kommit på vår ansökan…
-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 9 months ago
Även jag börjar nu förbereda visum-ansökan för min fru… Om det ska ta upp till 14 månader så är det värt det, inklusive eventuell extra resa till Bkk fram och åter :blackeye:
Det är väl ingen ide å ansöka UT för besök, den lär hamna i samma j*vla hög med alla andra ansökningar om UT… Får ansöka om det som förlängning om det vill sej riktig…[Read more]
-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 9 months ago
För oss verkar det inte finnas en handläggare ännu ens… Jag skulle ringa idag till Mig men litade inte på att jag skulle behärska humöret ifall nån byråkrat börjar svamla om ditten och datten som påverkar väntetiderna, så det fick bli ett mejl istället.
På deras sida om väntetider står det om den längsta kategorin:
“Även ansökningar som k…[Read more]
-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 9 months ago
Idag 11 månader sedan ansökan registrerades hos Mig, fortfarande ingenting utom kallelsen till intervjun ett halvår sedan… Varken beslut eller förfrågning om komplettering.
Byråkraterna i Sverige tar nog alla priserna i seghet… Visst har jag hört tidigare om långa handläggningstider men jag trodde det gällde papperslösa och andra som kommer…[Read more]
-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 9 months ago
@vincentdelgado wrote:
Min fru fick Schengenvisum beviljat idag! Ansökan lämnades in i torsdags. Snabb och bra service från ambassaden i bkk. Alltid något att glädjas åt i väntans tider på UT;)
Jag hoppas du har skriftligt på att hon får komma till Sverige med besöks-visum, så det inte blir krångel senare… På https://www.m…[Read more]
-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 9 months ago
@Jimmieboy wrote:
Just nu är det extremt många ensamkommande flyktingbarn som kommer till Sverige..
Hörde att all personal på migrationsverket i Göteborg har lagt alla andra ärenden på is för att endast hantera dom ensamkommande flyktingbarnen.
Helt horribelt om det stämmer :pale: Jag kan inte tro att sådant förfarande kan vara lagligt ut…[Read more]
-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 9 months ago
@Thaisambo wrote:
@Markus_svensson2002 wrote:
Hej!
Någon av er som skrivit tidigare som fått beslut ännu? (TUT)
Vi sökte 2014-10-01 och intervju i april, men har inte hört något sen dess. Över 4 mån sen intervjun nu.
Står det helt still nu? Nån som sökt vid den tiden förra året och har fått beslut?Vi gjorde visserligen detta senhösten 200…
-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@PathumThani wrote:
@Badger67 wrote:
Börjar likna Ryssland. Man bygger in ett moment 22 så slipper man stressa och jobba.
Det är väl knappast ett Moment 22 för dom som söker förlängning eller medborgarskap?
Jag kan inte se nån större nytta med “tjänsten” för dem heller, verkligen inte mycket mer insyn även om man loggar in…
-
Trucker replied to the topic Posta paket till Thailand. in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Jag anser att man kan skicka mindre mängder gods (paket och dylikt) enklast med posten… Är det större mängder det gäller kan man välja bland flera speditörer med global verksamhet såsom DHL och DB Schenker till exempel… Även flyttfirmor kan vara till hjälp särskild vid flytt av hela bohag, när man behöver en container sjövägen runt världen.…[Read more]
-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Ny “tjänst” på Migs hemsida, nu kan man logga in när man kollar statuset på sitt ärende… Fortfarande kan man inte se några detaljer så det enda som är nytt är att man kan räkna antalet dokument man bifogat :scratch:
Tjänsten verkar vara lite buggig med, jag antar att det är den som söker (som min fru i mitt fall) som ska logga in… Men fö…[Read more]
-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@vincentdelgado wrote:
Kris i äktenskapet!
Pga påfrestningen av den långa väntan och avståndet har jag och min fru ständigt återkommande kriser pga missförstånd över sociala medier etc. Nu är jag “bad husband” igen! Snart slipper väl MIG utreda vårt ärende. Någon som känner igen sig? Skulle önska jag kunde ta det lugnt men tyvärr har jag känslorna… -
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@vincentdelgado wrote:
@rednuf wrote:
@vincentdelgado wrote:
Hallojs!
Verkar som vårt ärende ska utredas. Trodde det var lugna gatan då vi är gifta och har med alla papper. Kan det vara för att vi gifte oss bara två månader efter vi träffades? Är det någon som fått UT som också fått utredning eller vet något och vill dela med sig? Ska tillägga att… -
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Grattis 🙂
Då följde mönstret med snabba ryck även till förlängningen, väldigt bra för er… Önskar jag kunde backa tiden 2 år och ansöka första gången då istället, kanske lotteriet blivit bättre då :compress:
-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Här var det fart i diskussionen 🙂
vincentdelgado, jag håller med dej om det mesta till 100%, inklusive dina åsikter om Migs effektivitet (suger verkligen!) men att mejlbomba de flera ggr/ dag kanske är att överdriva… Blir du dåligt bemött av en mini-Hitler däremot, oavsett orsak, ska du som andra säger inte foga dej i det!
Jag ringde d…[Read more]
-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Ja vi ligger ungefär lika när det gäller ansökningen, ni en vecka före… Fruns intervju var också vid samma tid, i början av April. Naiv som jag var hoppades jag på snabb beslut efter det, och kollade på Migs sida om det fattats så fort frun skickade meddelande om att besöket var slut… Först efter en stund kom jag på att klockan var 05:30 i…[Read more]
-
Trucker replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@vincentdelgado wrote:
@Jimmieboy wrote:
@vincentdelgado wrote:
Grattis i efterskott badger!
Jag och min fru har väntat i tio månader nu. Har börjat ge upp hoppet att vi någonsin ska få leva tillsammans i Sverige (den sista Sovjetstaten).
Har i dag ringt till Mig 5-6 gånger och verkligen gått hårt fram. Vi har inte fått någon handläggare ännu. Jag… - Load More