-
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@Badger67 wrote:
Helt normalt Vincent. Tyder pÄ att ni bÄda Àr svartsjuka vilket i sig tyder pÄ att ni verkligen Àlskar varandra. Ingen Àkta kÀrlek utan svartsjuka.
Alla thaidamer Ă€r precis likadana. Min fru fĂ„r fortfarande ibland för sig att jag chattar med nĂ„gon dam nĂ€r jag sitter med iPaden, hon kommer och kollar lite dĂ„ och dĂ„ och frĂ„gar Va…
-
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Oavsett tid sÄ Àr det intentionen som rÀknas. Om man har för avsikt att leva tillsammans sÄ Àr det ett seriöst förhÄllande. Kort tid blir det av nöd dÄ lagar och regler sÀtter stopp för att man kan fÄ leva tillsammans. Det Àr ju dÀrför man söker UT. SvÄrt att fÄ till lÄng tid utan UT.
Jag Ă€r övertygad om att varje vettig handlĂ€ggare har förstĂ„…[Read more]
-
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@Trucker wrote:
@vincentdelgado wrote:
Kris i Àktenskapet!
Pga pĂ„frestningen av den lĂ„nga vĂ€ntan och avstĂ„ndet har jag och min fru stĂ€ndigt Ă„terkommande kriser pga missförstĂ„nd över sociala medier etc. Nu Ă€r jag “bad husband” igen! Snart slipper vĂ€l MIG utreda vĂ„rt Ă€rende. NĂ„gon som kĂ€nner igen sig? Skulle önska jag kunde ta det lugnt men tyvĂ€rr… -
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@rednuf wrote:
@vincentdelgado wrote:
Kris i Àktenskapet!
Pga pĂ„frestningen av den lĂ„nga vĂ€ntan och avstĂ„ndet har jag och min fru stĂ€ndigt Ă„terkommande kriser pga missförstĂ„nd över sociala medier etc. Nu Ă€r jag “bad husband” igen! Snart slipper vĂ€l MIG utreda vĂ„rt Ă€rende. NĂ„gon som kĂ€nner igen sig? Skulle önska jag kunde ta det lugnt men tyvĂ€rr… -
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Kris i Àktenskapet!
Pga pĂ„frestningen av den lĂ„nga vĂ€ntan och avstĂ„ndet har jag och min fru stĂ€ndigt Ă„terkommande kriser pga missförstĂ„nd över sociala medier etc. Nu Ă€r jag “bad husband” igen! Snart slipper vĂ€l MIG utreda vĂ„rt Ă€rende. NĂ„gon som kĂ€nner igen sig? Skulle önska jag kunde ta det lugnt men tyvĂ€rr har jag kĂ€nslorna utanpĂ„ kroppen:( -
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@Jimmieboy wrote:
Idag fick min flickvÀn brevet med beslutet..
Som vĂ€ntat fick hon PUT đ
NU e de bara att boka tid för fotografering och fingeravtryck sÄ att hon kan fÄ sitt nya UT-kort.
Fasen vad kul:) Stort grattis!
-
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@rednuf wrote:
@vincentdelgado wrote:
Hallojs!
Verkar som vĂ„rt Ă€rende ska utredas. Trodde det var lugna gatan dĂ„ vi Ă€r gifta och har med alla papper. Kan det vara för att vi gifte oss bara tvĂ„ mĂ„nader efter vi trĂ€ffades? Ăr det nĂ„gon som fĂ„tt UT som ocksĂ„ fĂ„tt utredning eller vet nĂ„got och vill dela med sig? Ska tillĂ€gga att det var jag och inte m… -
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Hallojs!
Verkar som vĂ„rt Ă€rende ska utredas. Trodde det var lugna gatan dĂ„ vi Ă€r gifta och har med alla papper. Kan det vara för att vi gifte oss bara tvĂ„ mĂ„nader efter vi trĂ€ffades? Ăr det nĂ„gon som fĂ„tt UT som ocksĂ„ fĂ„tt utredning eller vet nĂ„got och vill dela med sig? Ska tillĂ€gga att det var jag och inte min fru som hade brĂ„ttom med att gifta sig. -
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@Jimmieboy wrote:
Man söker förlÀngt UT som i dom flesta fallen ger PUT.
Man kan inte söka PUT.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Aha! Tack för info:)
-
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Hoppas allt gĂ„r bra:) FörlĂ€ngt UT? Ăr det samma som PUT?
-
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@Jimmieboy wrote:
@vincentdelgado wrote:
@Badger67 wrote:
Rekommenderar er att skippa Norge eller liknande konstigheter.LĂ€r bli strul. Planera istĂ€llet en tripp till Thailand för att hĂ€mta UT kortet. Hon vill sĂ€kert shoppa pĂ„ sig chilli och massa andra kryddor och smörjor… đĄ Passa pĂ„ och avsluta med lite trevligt pĂ„ Khaosan, Sukumvit…
-
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@Badger67 wrote:
Rekommenderar er att skippa Norge eller liknande konstigheter.LĂ€r bli strul. Planera istĂ€llet en tripp till Thailand för att hĂ€mta UT kortet. Hon vill sĂ€kert shoppa pĂ„ sig chilli och massa andra kryddor och smörjor… đĄ Passa pĂ„ och avsluta med lite trevligt pĂ„ Khaosan, Sukumvit, Pattaya, Phuket eller i hembygde…
-
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@jebas wrote:
NÀr ansökte ni? Flyttades ni till nÀrmaste enhet? IsÄfall kan det betyda intervju för dig.
AngĂ„ende besöksvisumet och UT-kortet sĂ„ Ă€r en variant, om du har fullmakt eller skickar in en fullmakt, Ă€r att du ber Mig skicka hem UT-kortet till dig. DĂ„ kan du Ă„ka över till frugan i Norge med kortet eller liknande (och det gĂ„r antagligen sn…
-
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@Badger67 wrote:
Bra! Det var precis sÄ vi gjorde, Äkte till Thailand och sökte och sedan Äkte tbx till Sverige pÄ besöksvisa vi redan hade, och vÀntade. Det kunde vara ett sÀtt för mig att gÄ ut med detta och erbjuda besöks UT om vÀntetiden för UT förvÀntas bli lÄng vid ansökningstillfÀllet.
P.S Frugan Ă„kte pĂ„ en fĂ€sting i veckan, det var inte…
-
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@rednuf wrote:
@rogga_rigga wrote:
DĂ„ rĂ€cker det ju att man t ex Ă„ker nĂ„gra meter in i Norge medan UT-beslutet fattas. đ
Funkar dessvÀrre inte. UT-kortet, som man mÄste visa upp vid inresan i Sverige, skickas till AMB i hemlandet. AlltsÄ till AMB i BKK
Det Àr korrekt rednuf.
Har hört att AMB BKK erbjuder sig att skicka UT-kortet till den söka…[Read more] -
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
GODA NYHETER đ
KÀra olycksbröder,HÀr en liten uppdatering i mitt och frugans Àrende.
Dagen började med att jag blev mailbombad av Migrationsverket đ De svarade ju pĂ„ alla mina mail.
De flesta mailen innehöll standardsvaren som vi alla Àr bekanta med; varför handlÀggningstiderna varierar mm.
SĂ„ ett mail frĂ„n enhetschefen pĂ„ TillstĂ„ndsen…[Read more]
-
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@rednuf wrote:
@vincentdelgado wrote:
Rednuf, jag har lÀst en del av dina tidigare inlÀgg. Och med din taskiga mÀnniskosyn sÄ Àr jag glad att du inte lÀngre jobbar pÄ Migrationsverket.
Du Ă€r en lallande pajas. De som jobbar pĂ„ MIG handhar Ă€renden enligt strikta regler och sitter inte och bedömer utifrĂ„n egna kĂ€nslor eller vad de tycker för tillfĂ€ll…
-
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Rednuf, jag har lÀst en del av dina tidigare inlÀgg. Och med din taskiga mÀnniskosyn sÄ Àr jag glad att du inte lÀngre jobbar pÄ Migrationsverket.
-
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@mmss1 wrote:
@rednuf wrote:
Tror du dessutom att det finns en bred folkopinion i Sverige som Ă€r FĂR lĂ€gre krav för invandring av anhöriga Ă€n vad vi redan har?
(Med tveksamhet dristar jag mig att kommentera och hoppas att vi inte hamnar i en alltför hetsig politisk debatt i trĂ„den…)
Jag tror faktiskt att det finns en förstĂ„else för den frustr…
-
vincentdelgado replied to the topic Hur lÀnge har ni vÀntat pÄ PUT? in the forum ByrÄkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Haha..ja du har rÀtt!
Vad var det dom gjorde bort sig med för sex mÄnader sedan?
- Load More