-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Du har gett uttryck för att det är rätt och riktigt att mer resurser går till asylärenden, alltså att det ska gå före.
-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@rednuf wrote:
@vincentdelgado wrote:
För er som tycker det är lite skrämmande när någon visar känslor och blir förbannad så vill jag påminna att om alla håller tyst och finner sig så blir det heller inga förändringar.
Det var inte de tysta, fogliga medborgarna som fått till att vi idag till exempel åtnjuter 5 veckors semester och mycket annat.… -
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@Trucker wrote:
Här var det fart i diskussionen 🙂
vincentdelgado, jag håller med dej om det mesta till 100%, inklusive dina åsikter om Migs effektivitet (suger verkligen!) men att mejlbomba de flera ggr/ dag kanske är att överdriva… Blir du dåligt bemött av en mini-Hitler däremot, oavsett orsak, ska du som andra säger inte foga dej i det!
Ja…
-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Någon som är förvånad?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=6218942 -
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
MIG har ca 100 000 ärenden på ett år. Dela det med ca 5000 anställda och du får 20 ärenden per anställd och år. Imponerande siffra, eller hur? Och bara för att Bror Duktig ska slippa skriva något: ja, jag är självklart medveten om att inte alla sköter handläggningar i denna fantastiska organisation. Men det ger ändå en fingervisning o…[Read more]
-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
För er som tycker det är lite skrämmande när någon visar känslor och blir förbannad så vill jag påminna att om alla håller tyst och finner sig så blir det heller inga förändringar.
Det var inte de tysta, fogliga medborgarna som fått till att vi idag till exempel åtnjuter 5 veckors semester och mycket annat. Om fler hjälper till och för lite liv så…[Read more] -
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Istället för att vänta flera timmar i kö när man ringer MIG:s kundtjänst, så kan man ringa det här numret till Tillståndsmyndigheten i Uppsala: 010-4859607. Oftast så svarar de direkt eller så är man först i kön. Det är här alla våra flickvänner och fruar finns..i den elektroniska kön som ska vara garant för att alla får en rättvis behandling o…[Read more]
-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@mmss1 wrote:
Det vore ju dock rimligt att utlänningslagen och/eller Migrationsverkets instruktioner ändrades (åtminstone tillfälligt tills Mig hinner med på lagstadgad tid) så att ens make/maka kan komma hit på turistvisum utan att handläggandet stannar av eller man får avslag.
Jag förstår faktiskt inte varför lagen utformats på detta sätt.…
-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Tack Badger! Ja, jag tycker man ska ligga på myndigheter och inte vara rädd. Och att det här på forumet finns personer som jobbat på MIG som önskar att vårt ärende ska utredas och fördröjas ytterligare stärker mig i uppfattningen att det är många som arbetar på MIG som egentligen inte borde vara där. Har många gånger i kontakt med MIG blivit hånad…[Read more]
-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Ja, jag lade in en rättelse snabbt på detta men den publicerades inte.
Sen ogillar jag att man ställer grupper mot varandra. Tror det finns möjligheter att hjälpa alla mycket snabbare än idag.
-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Jag ska berätta för MIG att de har en fanclub på det här forumet med en djup förståelse för långa handläggningstider och som gärna väntar tålmodigt utan att klaga. Kanske ni kan få en egen kö så det går lite snabbare för oss andra.
Önskar alla sköna typer här en skön helg! Ok, även ni lite dryga, kontrollerade typer också då:)
-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@rednuf wrote:
@carlsberg wrote:
@vincentdelgado wrote:
Är det någon som på allvar tror att det finns många på Migrationsverket som verkligen jobbar på och försöker få undan lite ärenden? .
Det är jag fullständigt övertygad om att det finns personal som gör men problemet är att det är alldeles för få personer som hanterar våra ärenden.
Vi är in…
-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Bra! Jag tycker vi gör på det typiska svenska sättet: knyter näven i fickan, håller käften och står med mössan i hand när vi har kontakt med Migrationsverket.
Det jag menar är att jag tycker att de ska få veta hur djävligt dåliga de är. Är det någon som på allvar tror att det finns många på Migrationsverket som verkligen jobbar på och försöker få…[Read more]
-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Är man passionerad så är det klart man börjar bli desperat. Tycker det känns skrattretande att jag, en vuxen människa, inte ska få träffa min fru i landet jag bor i pga att några andra vuxna människor bestämt att det ska vara så. Varför kan inte Mig bara bevilja UT om man har gift sig. Sedan har de ju två år på sig att utreda bäst de vill innan PU…[Read more]
-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Har varit riktigt offensiv mot Mig sista tiden och ringt 4-5 ggr om dagen och tjatat. Även skickat ca 50 mail på ett par dagar samt ett 40-tal tweets. När jag ringde sist upplevde jag något som ett förtäckt hot. Tjänstemannen jag talade med sade att den förväntade handläggningstiden just nu är 12 månader. “Men det kan ta längre tid också, det k…[Read more]
-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
Jag fick höra att det går fort bara man får en handläggare. Men det hörde jag om intervjun också och det var fyra månader sedan nu. Min fru ansökte 26 september 2014..Trucker, sökte inte din fru ungefär samtidigt? Ska bli intressant att se om handläggningstiderna för våra fruar kommer att skilja sig åt. Hoppas de tar ett rejält tag i högen nu eft…[Read more]
-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@Jimmieboy wrote:
@vincentdelgado wrote:
@Badger67 wrote:
Sista och slutgiltiga uppdateringen.
Fick idag bekräftat via brev från immigrationsverket och mail från Lukas på ambassaden i Bangkok. Uppehållstillstånd på 2 år beviljat den 20 februari med omedelbar verkan. Nu återstår 2 veckors väntan på att UT-kortet skall tillverkas. Det hämtas på A…
-
vincentdelgado replied to the topic Hur länge har ni väntat på PUT? in the forum Byråkrati & Myndigheter 10 years, 10 months ago
@Badger67 wrote:
Sista och slutgiltiga uppdateringen.
Fick idag bekräftat via brev från immigrationsverket och mail från Lukas på ambassaden i Bangkok. Uppehållstillstånd på 2 år beviljat den 20 februari med omedelbar verkan. Nu återstår 2 veckors väntan på att UT-kortet skall tillverkas. Det hämtas på Ambassaden. Numera tar man foto och fingeravt…