Hem Forums Gemensamt, för alla Övrigt IT & Fildelning om/i Thailand Google Chrome & Google Wave

Viewing 9 reply threads
  • Author
    Posts
    • #387640

      jag bytte till chrome för nån vecka sen! suverän browser!

    • #430844

      @gosatta wrote:

      jag bytte till chrome för nån vecka sen! suverän browser!

      Har tyckt sen en tid tillbaka att Google snart tar over hela Internet. Det ar nastan oundvikligt 😛

      Och andock ser jag valdigt mkt fram emot Google Wave…

    • #430845
      Thaisambo
      Participant

        En trevlig artikel om Google Wawe publicerades nyss på IDG:s hemsida:

        Fem anledningar till att hoppa på Google Wave

      • #430846
        Nille
        Keymaster

          Google sätter verkligen standarden för framtiden – öppet för alla.

          Google Wave kommer jag prova så snart den är stabil.

          Framtiden är ju cloud computing och Microsoft är sent ute!

        • #430847

          Gick över till Chrome förra veckan, körde IE innan. Vilken skillnad!
          Internet är dubbelt så snabbt, hinner knappt trycka på ny sida innan den kommer upp. :thumbright:

          Tyvärr fungerar inte alla sidor med den, min bank och inlogg till min desktop på jobbet, funkar inte med Chrome.

        • #430848

          Från IE är det säkerligen en markant skillnad. Använder själv för närvarande Firefox, och ett byte från den tror jag inte skulle innebära en alltför märkbar skillnad.

        • #430849

          jag bytte från just firefox och skillnaden är lika enorm! iaf om man surfar som jag gör, alltid med en 15 – 20 flikar uppe.. firefox uppför sig trögt å segt medans chrome som delar upp alla processer går lika blixtsnabbt hela tiden, visst har den chrachat ett par gånger, men efter som den i princip har 0 sec i starthastighet å räddar alla sidor perfekt så spelar det absolut ingen roll.

        • #430850

          @gosatta wrote:

          jag bytte från just firefox och skillnaden är lika enorm! iaf om man surfar som jag gör, alltid med en 15 – 20 flikar uppe.. firefox uppför sig trögt å segt medans chrome som delar upp alla processer går lika blixtsnabbt hela tiden, visst har den chrachat ett par gånger, men efter som den i princip har 0 sec i starthastighet å räddar alla sidor perfekt så spelar det absolut ingen roll.

          Kanske ska testa det, fast brukar personligen begränsa antalet flikar rätt väl. Funkar flash bra i det?

          Om det finns en Mac-klient så kan jag testa det ikväll 😛

        • #430851

          inte sett några problem med flash..

          mac vet jag inte, skrotade macen hemma ungefär samtidigt som jag bytte till chrome 🙂

        • #430852

          @gosatta wrote:

          inte sett några problem med flash..

          segar till ibland när jag lirar facebook spelen 😛 kan vara pga mac minin också .. kanske har för många processer igång samtidigt.

      Viewing 9 reply threads
      • You must be logged in to reply to this topic.