Hem › Forums › Gemensamt, för alla › Övrigt › 23 Kvar Till 5.000 – Vem blir det?
- This topic has 21 replies, 14 voices, and was last updated 13 years, 9 months ago by
hanbla.
-
AuthorPosts
-
-
19 September, 2012 at 10:42 am #391471
I oktober brukar det av någon bessynerlig vara dags att ta sig över ett tusensträck, så även i år. Bara 23 kvar – vem blir det?

Vi startade 2006 och har haft en minst sagd stabil tillväxt sedan dess. Det ligger en hel del i pipen så jag hoppas vi har ett kul år att se fram mot. Anledningen till att det går långsamt är att förbättringar kostar pengar och tid. Det har väl inte undgått någon att här är gratis att hänga och skall fortsätta att vara så.. :thumbright:
Ibland får jag rosor via PM och inlägg och det är i dagsläget lika mycket värt som pengar. Det ger mig hopp om att vi har en strålande framtid tillsammans. 💡
Så nu tänkte jag att ni skulle ösa på med lite mer rosor här!!
-
19 September, 2012 at 10:49 am #466227
Tyvärr är det svårt att veta hur många aktiva skribenter vi har men de allra flesta skriver aldrig men jag hoppas de tar tillfället i akt nu!
Och ett stort tack till våra moderatorer, de vi har nu och de vi haft tidigare !!
Utan dessa hade detta ju varit ett mission impossible !! -
19 September, 2012 at 10:56 am #466228
Jag får härmed överräcka ett stort fång rosor till forumets aktörer, moderatorer och dess skapare!!!

Tiotusen röda rosor
Vill jag skänka dej
Tiotusen röda rosor i ett fång
Du ska ta dem som ett sommarminne ifrån mej Tiotusen röda rosor
Och min sångMånga gånger har jag varit kär
Men aldrig lika kär som nu
Och kärleken är duTiotusen röda rosor
Vill jag skänka dej
Och min sångI min dröm
På rosorna jag bär
Och nu går jag och hoppas på
Att du i mej är kärTiotusen röda rosor
Vill jag skänka dej
Och min sång(Thore Skogman, 1967)
-
19 September, 2012 at 11:10 am #466229
Jag har varit medlem sedan mars 2010 och jag tycker att detta forum är det bästa på internet för oss som gillar och har anknytning till Thailand. Jag har haft mycket hjälp under åren med råd och frågeställningar som rör Thailand, och jag vet att jag kommer att ha det även när jag flyttar till Thailand om ca 4 år. Tack för ett intressant och berikande forum jag önskar oss en god fortsättning. :thumbleft:
-
19 September, 2012 at 11:24 am #466230
Thaisambo och Tapani – tack det värmer :salute: !!
-
19 September, 2012 at 11:38 am #466231
Självklart måste vi ju få höra Thore Skogman himself sjunga också! Maxa högtalarna och kör igång!
[youtube:3jufc0sx]http://www.youtube.com/watch?v=k5KanweXfzM[/youtube:3jufc0sx]
-
19 September, 2012 at 3:30 pm #466233
Forumet fyller en funktion och de andra forumena (Heter det så?)) håller mycket lägre klass enligt mig.
Det är förstås några “tungviktare” som lyfter kvaliten och vi andra hakar på så gott vi kan.
Givetvis stort tack till er som gör grundjobbet, moderatorer m. fl. Det blir dock inget forum utan skribenter så håll på och skriv utav bara den! -
19 September, 2012 at 5:03 pm #466234
Nille och moderatorer
Det här forumet ger mig en närhet till Thailand ,ett Thailand jag saknar mycket när jag är här i kalla tråkiga Sverige ,forumet har under de tre åren jag skrivit här gett enormt mycket kunskap om det land där jag snart skall leva under resterande av mitt liv. Jag har kikat i smyg på “de andra” forumen men INTE att jag kommer att hemfalla till att vara detta forum otrogen.
Läser flera gånger varje dag , att gå in och skumma igenom vad som händer är för mig lika viktigt som att jag bara måste ha ett par koppar kaffe varje dag , helt enkelt vanebildande , inte farligt utan otroligt roligt och berikande :flower:Tack Nille
-
19 September, 2012 at 5:32 pm #466235
Hej,
Tack, Nille och alla övriga som bidrar till forumets goda! :sunny:
MvH,
Hans -
19 September, 2012 at 11:24 pm #466236
Tack Nypan, Li12na, Phonta och Hans! Härligt att få dessa kommentarer till morgonkaffet!
Mer, mer mer 🙂
Ni som mest läser, vad tycker ni?
-
19 September, 2012 at 11:43 pm #466237
En sak som gör det här forumet mer intressamt är att vi praktiskt taget slipper meningslösa trådar och att medlemmarna i de flesta fall håller sig till ämnet. Dessutom är det nästan alltid en god ton i inläggen med få påhopp – låt oss slippa dem i fortsättningen. Vi är här för att hjälpa varandra!
Göran
-
21 September, 2012 at 6:09 am #466238
@Phonthaisongthaisilk wrote:
Nille och moderatorer
Det här forumet ger mig en närhet till Thailand ,ett Thailand jag saknar mycket när jag är här i kalla tråkiga Sverige ,forumet har under de tre åren jag skrivit här gett enormt mycket kunskap om det land där jag snart skall leva under resterande av mitt liv. Jag har kikat i smyg på “de andra” forumen men INTE att jag kommer att hemfalla till att vara detta forum otrogen.
Läser flera gånger varje dag , att gå in och skumma igenom vad som händer är för mig lika viktigt som att jag bara måste ha ett par koppar kaffe varje dag , helt enkelt vanebildande , inte farligt utan otroligt roligt och berikande :flower:Tack Nille
Exakt sa tanker jag ocksa mkt bra forum fortsatt sa
emic -
21 September, 2012 at 7:01 am #466239
Emic och Göran, stort tack även till er!
-
21 September, 2012 at 7:47 am #466240
@Nille wrote:
Tyvärr är det svårt att veta hur många aktiva skribenter vi har men de allra flesta skriver aldrig men jag hoppas de tar tillfället i akt nu!
Och ett stort tack till våra moderatorer, de vi har nu och de vi haft tidigare !!
Utan dessa hade detta ju varit ett mission impossible !!🙂 jag är väl en av dom som inte skriver så många inlägg, men jag läser allt :thumbright:
(Nille jag vet inte om du kommer ihåg mig men vi klämde en öl innan Jonas på södra teatern)
-
21 September, 2012 at 8:14 am #466241
Jag läser det mesta och skriver nästan aldrig men det är riktigt, riktigt bra och kul samt att man får massor av goda råd förståss. Många, många rosor till er alla som lägger ner så mycket arbete på detta. 🙂
-
21 September, 2012 at 11:39 am #466242
Eftersom jag är helt ny medlem här på forumet, så har jag inte några referenser. Jag har bara varit i Thailand en enda gång och det var i november 2011. Jag hade en underbart trevlig semester och umgicks med kusinen samt några andra svenska gubbar. Några av dom bor i Hua Hin och några återkommer ständigt tillbaka dit. Naturligtvis umgicks jag även med söta thailändare, som får mig att längta tillbaka.
Just nu har jag inte tillräckligt med pengar för att resa i höst verkar det som, så jag får väl tills vidare nöja mig med att travestera på Nilles devis:
“Ekonomisk missväxt. Historien om mig. Att inte kunna spendera pengar jag inte har. På sådant jag önskar och behöver. För att skapa intryck som kanske varar. Hos människor som jag gillar.”Jag tycker det är trevligt att få nyhetsbreven och är säker på, att jag har mycket att lära om livet i Thailand genom Thailandsforum. Tack för all information!
Hasse
-
22 September, 2012 at 12:57 am #466243
Välkommen till forumet Hasse!
Göran
-
22 September, 2012 at 4:41 am #466244
jo, tack för att ni finns…hjälpen har varit ovärderlig…när jag träffade min fru i Sverige..och hon ville att jag skulle besöka henne i Chiang Mai fick jag många konstiga svar och råd från svenskar i Sverige.
Då hittade jag forumet som stärkte mig i mina beslut – trots att de var beslutade på kärlekens osäkra förnuft..sedan har man trots forummedlemmarnas råd gått på några minor…sockerplantage….närasläktingsphmroblematik…men rådet från Göran kring husbygget var ovärderligt…här undvek vi några fallgropar..flyttar in i radhuset i Chiang Mai, Hang Dong nu i okt-nov
ett sting av dåligt samvete är att jag skriver så lite…..men jag läser mycket….när jag är i Sverige så känns jag mindre aktiv jämfört när jag är i Chiang Mai..då har jag också mer behov av kontakt med er alla vänner på forumet…25 november och två mån framåt bor jag CM så då ökar aktiviteten igen
jaja..det blev några ord…men många tack till forumet och ni som bidrar med kloka svar
-
22 September, 2012 at 10:38 am #466245
Sailor, visst minns jag dig! Himla kul också att få se Jonas uppträda i Sverige
Wadee, Hasse, och Roger – tack skall ni ha! Man måste inte skriva 🙂
-
23 September, 2012 at 3:11 pm #466246
Hej !
Vill bara instämma i hyllningskören och tacka er alla som frivilligt och ideellt jobbar med att hålla detta utmärkta forum igång 🙂 Tycker det är kul att kika in här och läsa, veckobrevet påminner mig ifall jag någon gång glömmer….!
Fortsätt gärna som ni gör det är vi alla glada för!
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.