Hem › Forums › Gemensamt, för alla › Övrigt › IT & Fildelning om/i Thailand › 3BB ADSL och att behålla signalen
- This topic has 3 replies, 4 voices, and was last updated 13 years, 10 months ago by
Thailandaren.
-
AuthorPosts
-
-
19 December, 2011 at 6:51 am #390600
Många jag känner har problem med ADSL när det kommer tillbaks till sitt hus i Thailand efter många månader i Sverige. Många av dessa har stängt av elen. Jag undrar om detta kan påverka signalen man har med sin leverantör, i detta fallet med 3BB? Oftast fungerar det fint men inte alltid…
-
19 December, 2011 at 5:57 pm #458003
Hej,
Jag tror att de kan ta kontakt med ADSL modemet via en central punkt, och det gör de nog ibland när de felsöker, så om du har dragit ur strömförsörjningen så kanske de t. ex. tror att det är en ledig nod som felaktigt har en registrerad abonnent. I så fall kan jag tänka mig att de kopplar ur den anslutninen och ansluter den till en annan nod (den nod där abonnenten just klagat över sin anslutning).
De har nog i så fall även statestik över noderna, och t.ex. kan se att det inte har varit kontakt med noden på flera månader.
ADSL är kaos i Thailand, men ändå långt ifrån så mycket kaos som jag tycker att det borde vara. 🙂
MvH,
Hans -
20 December, 2011 at 5:00 am #458004
Har kört 3BB några år nu och när vi kommer till Thailand är jag faktiskt imponerad av att jag bara behöver plugga in ADSL-modemet och köra, funkar direkt varje år.
Mvh
BBJ
:thumbright: -
27 August, 2012 at 6:01 pm #458005
Jag bytte från TOT till 3BB i vintras och är mycket nöjd med bytet.
En skillnad var att med TOT abonnemanget kunde jag ställa av det då vi lämnade thailand och på såvis slippa betala varje månad då det inte används. Detta går INTE med mitt nuvarande abonnemang med 3BB så jag är tvungen att betala hela året trots att det endast används 6 månader.
Inte så billigt då jag har ett 12 MB abonnemang som kostar 1490 baht / månad.
Man jag är så nöjd gällande stabilitet och hastighet till skillnad mot TOT som var värdelöst.
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.