Hem Forums Gemensamt, för alla Övrigt Köp & Sälj – Byt & Hyr Flyg till Asien för 2.200 kr (179 Pund)

Viewing 7 reply threads
  • Author
      jjonsson
      Participant

Flyget går då från stanstead i england till Kala Lumpur.
        Däri från tar du dig till Bangkok för 9 pund

För mig som kan flyga med ryan air för 9 spänn till England så är det onekligen så att detta kan
        vara intressant om jag vill flyga billigt…eller?

http://www.airasia.com

Ja varför inte?
        Blir ju längre restid men vill man spara några tusenlappar så kanske det kvittar.

Thaisambo
        Participant

Jag har själv sett den där annonsen från AirAsia, men hittar inte det där priset på Kuala Lumpur längre från London, det var på €179 förresten, tror jag, inte £179. Men det är bara knappt 1/3 av övriga lågpriser på den sträckan – skulle man inte boka senast 30/11 också?

Har letat, men lyckades inte hitta det där. För mig är det för långt söderut, jag åker till Rayong och det blir en väl lång omväg från Kuala Lumpur. Att flyga på U-Tapao skulle vara helt perfekt, men sådana direktflyg lär vi inte få se från Stockholm, t v gäller Bangkok, men nu kommer det att dröja innan vi kommer dit. Trycket ska minska och biljettpriserna ska ner först när nu det sker ….

leo

Nu vill jag egentligen inte strö malört i glädjebägaren, men tillkommer det inte en massa skatt på de där priserna? Ingår mat o dryck och vad kostar det att ta med bagage? Finns det transfer till hyfsat pris osv?

Man hamnar ju inte alltid precis där man vill komma, ibland landar lågprisbolagen ganska långt från de stora städerna.

Ursäkta min skeptisism, men erfarenheten säger mig att totalpriset till exvis London och Paris från Stockholm oftast är lägre med SAS än med Ryan. Då räknar jag från city till city.

Gör gärna en kalkyl över alla kostnader från där du är till dit du ska, innan du köper en resa med ett lågprisbolag, på längre rutter måste man också lägga in en parameter för bekvämligheten beträffande byten och komfort ombord.

Thaisambo
            Participant

Det är RyanAir som håller på och micklar med tillägg för allt möjligt, t o m handbagage. En ful marknadsföring som inte kan uppfattas som seriös och som avviker starkt från vad som är normalt i branschen för erbjudande om biljettpris (det ska inkludera normala transportvillkor enligt branschen, handbagage och 20 kg incheckat bagage, det är kutym).

Vore bra om vårt kära konsumentverk kunde få stopp på den där marknadsföringen, det försvårar prisjämförelser när innehållet i den erbjudna transporttjänsten inte är lika.

Nästa steg är väl gratis passagerartransport över hela världen med pristillägg per kilo kroppsvikt…… Den sortens “prisinformation” kan vi gott vara utan!

Hej Thaisambo,

“Nästa steg är väl gratis passagerartransport över hela världen med pristillägg per kilo kroppsvikt…… Den sortens “prisinformation” kan vi gott vara utan!”

Hehe… jag har i och för sig alltid tyckt att om flygbolagen nu ska vara så bekymrade över vad ens bagage väger… Så vore det mer rimligt att väga passagerare tillsammans med bagage!

Förstås ej politiskt korrekt.

Skulle väl inte gynna mig med 90 kg kanske, men säkert fru Chang vägandes 45 kg.

Herr Chang har talat.

Spiritfish
              Participant

Förra året åkte jag Stockholm-london-hong kong-bkk-phuket för 3200:-
                Nu ett år senare har både sterling.dk och Oasis hongkong gått i konkurs som jag åkte med.. Det finns en anledning till att dom kan vara billiga. Det är ohållbart.

Men AirAsia tror jag mer på.

jb

Ryanair skulle jag alldrig flyga med. Av ren princip. Deras marknadsföring är något av det fulaste som finns.

Det gjordes någon undersökning för några år sen på en resa från Stockholm till London. Ryanair annonserade med “London från 99kr”, SAS med 800 kr.
                  I praktiken slutade resan (city – city) med Ryanair på en bit över 900 och SAS ca på samma.
                  Kostnadstilläget för SAS var tåg city-Arlanda och buss Heathrow-city.
                  På Ryanair tillkom kosnad bl. a. för
                  -betalning med kreditkort
                  -skatter
                  -bränsletilläg
                  -mat o dryck
                  -bagageavgift
                  -transports city-nyköping
                  -transport stanstead-city

Varför kan dom inte bara säga som det är?

En polare som åkte Södra tyskland – Västerås med Ryanair, (blev försenat några timmar), tyckte det var sämsta bolaget ever.

Viewing 7 reply threads
              • You must be logged in to reply to this topic.