Hem Forums Gemensamt, för alla Övrigt IT & Fildelning om/i Thailand Mobila VoiP Applikationer för PDA’s

Viewing 9 reply threads
  • Author
    Posts
    • #389309
      Nille
      Keymaster

        Gick precis bet på en voip applikation av voipdiscount för android. Får vänta lite till på det. Kostar 22 euro cents per minut till Sverige med deras Phone-to-Phone lösning ;(

        Vad använder ni andra för mobila applikationer för att ringa billigt med era PDA?

      • #447813
        BBJ
        Participant

          Använder Skype via min HTC Desire, men har bara testat via WiFi än så länge.

          Mvh
          BBJ
          🙂

        • #447814
          hasseigoteborg
          Participant

            @Nille wrote:

            Gick precis bet på en voip applikation av voipdiscount för android. Får vänta lite till på det. Kostar 22 euro cents per minut till Sverige med deras Phone-to-Phone lösning ;(

            Vad använder ni andra för mobila applikationer för att ringa billigt med era PDA?

            22 Eurocent beror väl på att du ringer till en mobil i Sverige och det är då den som är dyr. Ringer du till fast blir det gratis förutom uppkoppling med 0,05 Eurocent,
            Nu finns det nog ingen betamax variant som är helt gratis till mobil i Sverige men det finns lägre priser.

            actionvoip.com ligger på 1 eurocent till mobil i Sverige + 0,5 eurocent till Thaimobil.
            Så totalt blir det 1,5 Eurocent. (ca 18 öre med skatter och avgifter). + Då 0,05 (60 öre) Eurocent i uppkoppling.

            Här ser du betamax kloonarnas priser http://backsla.sh/betamax

            Är ju samma app som kopplar upp (IPCall) mot både Voipdiscount resp Actionvoip

            hf

          • #447815
            hasseigoteborg
            Participant

              @BBJ wrote:

              Använder Skype via min HTC Desire, men har bara testat via WiFi än så länge.

              Mvh
              BBJ
              🙂

              Vilken Skype applikation har du hittat för Andriod. . Vill Ha.

              hf

            • #447816
              jjonsson
              Participant

                Skype for android hittar du här
                Skype för Androidmobiler

                Jag kör skype i min IPhone 4 och Rebtel.
                Skypen är ju kostnadsmässigt grym om personen man ringer till också är online 🙂

                Rebtel betalar jag ju både transport till stockholm och trasnsport till thailand så, nja inte helt förtjust i denna.

                Bäst och billigast här (och då menar jag bäst som inget krångel i att den andra är online)
                Är faktiskt att skita i appen och köra tre Global. (antar att det finns liknande tjänst hos andra operatörer)

              • #447817
                Nille
                Keymaster

                  Skype har jag men den är så dyr till svenska mobiltelefoner. En polare snackade om något som var mer eller mindre gratis att ring via. Får kolla upp det. Hasses förslag biter jag i imorgon.

                  Uppgraderade precis till Android 2.16

                • #447818
                  realdexter
                  Participant

                    @Nille wrote:

                    Skype har jag men den är så dyr till svenska mobiltelefoner. En polare snackade om något som var mer eller mindre gratis att ring via. Får kolla upp det. Hasses förslag biter jag i imorgon.

                    Uppgraderade precis till Android 2.16

                    Hej Nille

                    Om jag förstår rätt har du laddat ner skype till din mobil, tyvärr kan jag inte göra det till min, funkar inte till min modell och det blir tvärstopp att ladda ner från skype. Du skulle inte kunna tänka dig att ladda upp din .apk fil någonstans? vill gärna prova och själv konstatera om det fungerar eller ej..

                    [Edit] Glöm det Nille, jag hittade just info om att skype kräver android 2.1, så jag får vänta till den släpps nu under 4 kvartalet…

                  • #447819
                    Nille
                    Keymaster

                      @realdexter wrote:

                      [Edit] Glöm det Nille, jag hittade just info om att skype kräver android 2.1, så jag får vänta till den släpps nu under 4 kvartalet…

                      Jag uppgraderade till 2.16 igår

                      Har ännu inte provat Skype!

                    • #447820
                      realdexter
                      Participant

                        @Nille wrote:

                        @realdexter wrote:

                        [Edit] Glöm det Nille, jag hittade just info om att skype kräver android 2.1, så jag får vänta till den släpps nu under 4 kvartalet…

                        Jag uppgraderade till 2.16 igår

                        Har ännu inte provat Skype!

                        Men du har ingen sonyericsson, väl?? Eller har uppdateringen redan kommit?

                      • #447821
                        hasseigoteborg
                        Participant

                          @realdexter wrote:

                          @Nille wrote:

                          @realdexter wrote:

                          [Edit] Glöm det Nille, jag hittade just info om att skype kräver android 2.1, så jag får vänta till den släpps nu under 4 kvartalet…

                          Jag uppgraderade till 2.16 igår

                          Har ännu inte provat Skype!

                          Men du har ingen sonyericsson, väl?? Eller har uppdateringen redan kommit?

                          Nille har en HTC

                          hf

                      Viewing 9 reply threads
                      • You must be logged in to reply to this topic.