Hem Forums Gemensamt, för alla Övrigt Köp & Sälj – Byt & Hyr Önskar Hyra Hus +3 sovrum +200 m2 i Bangkok? Flytt i April!!

Viewing 17 reply threads
  • Author
      Nille
      Keymaster

Vi flyttar till Bangkok i under skollovet och skall börja reka för boende. 1:a april är tanken att flytta in. Vi är inte intresserade av att köpa i detta läge, om vi inte springer på ett skambud förstås.

Idag betalar vi 30,000 thb/mån för ca 240 m2 och 4 sovrum i ett hus som är en mix av thaistyle och farang style. Möblerat. Området har ca 10 år på nacken och är lugnt och välskött.

Vi letar efter något liknande men det får gärna vara omöblerat, eller sparsamt möblerat. Kan änka mig 3 sovrum men tror det blir för litet. Området måste vara bevakat och det skall finnas lite gemensamma utrymmen som pool mm. Vi kan såklart skriva kontrakt på ett år.

Vår budget sträcker sig upp mot 40,000 thb/månaden. Kan faktiskt tänka mig en lägenhet också även om det är hus vi initialt tittar på. Bra om det finns skola i närheten. Ungarna kommer gå på en skola som erbjuder EP. Alltså inte en rent internationell skola, den budgeten har vi tyvärr inte ännu.

Spontant funderar vi på området mellan Srinakarin och ringleden, även utmed airport link, men är flexibla om något fantastiskt dyker upp. Det måste gå att ta sig in till citykärnan under 45 min. Gärna inom moppeavstånd från BTS/MRT/Airport Link.

Nu undrar jag: 1) Vad får jag betala? 2) Vart borde jag leta? 3) Någon som har en bra Bangkokmäklare att rekommendera, någon som inriktat sig på denna typ av uthyrning?

Tack på förhand!

goodolle
        Participant

http://www.ddproperty.com/en

Lite du kan söka vad som passar.

Rek Don Muang, bygger ny skytrain till gamla flygplatsen.

goodolle
          Participant

Om du vill ha det billiga alternativet så får du köpa dessa annonstidningar men de är endast på Thai.

บ้านและอาคาร
            บ้านและที่ดิน

Nille
            Keymaster

Tack. Det verkar definitivt vara ett större utbud än i Pattaya iaf, detta blir nog inga problem. Får be frugan hålla koll på thaiannonserna. Mera?

Ett hus i Minburi, Thanon Romklao Perfect park 6/1
              Massa rum och sparsamt möblerat.
              15 min från AirPort link Lat krabang
              Lugnt tryggt område med vakter 24/7 och många skolor med pickup Vans inom närområdet

Nille
              Keymaster

Tack, har du möjlighet att skicka en länk till Google mapsÅ
                Hur många rum är “en massa rum”? Pris?

Skickat PM till dig Nille

Nille
                Keymaster

Tack för informationen.

Finns det fler tips?

Nille
                  Keymaster

Fick ett off line tips som jag lägger till här.

Det heter Royal Parkville Village och är ett ganska stort (900 hus) inhägnat område med vakter, pool och tennisbanor. Ligger vid Suwinthawong Road och har lite “landet” känsla runtom

En googlesökning
                    https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=royal%20parkville%20bangkok
                    Mer på platsen information kan du få i början av januari då vi kommer ner.

Min Buri, ca 15 min till Airportlink

goodolle
                    Participant

Kom över denna tråd. Bangkok – En stad att älska! Du kommer tillbaka till Bangkok

Re: Bangkok – En stad att älska!
                      Inläggav goodolle » 23 feb 2012 18:03
                      Nille skrev:
                      Tro mig – jag kommer aldrig kunna rota mig i HH som jag gjorde i Bangkok. Man skall väl aldrig säga aldrig men det känns avlägset…
                      Jag tror dig Nille, har man älskat BKK så släpper det ALDRIG, jag vet det sen feb 79

Nille
                      Keymaster

Denna tråd är i högsta grad levande så känner du till något område som kunde passa mig att leta i tar jag tacksamt emot tips. En mirakelmäklare skulle jag även det vilja springa på.

Vi vill flytta in 1:a april så det börjar bli ganska bråttom.

humpe
                        Participant

Är du inte rädd för luftföroreningarna i Bkk Nille?

Nille
                          Keymaster

@humpe wrote:

Jo, men jag är mer rädd för att inte vara hemma hos familjen mer än 4 dagar i veckan. Jag är också mer rädd för att jag inte får ut det mesta från företaget om jag inte är där mer.

Nille
                            Keymaster

@goodolle wrote:

http://www.ddproperty.com/en

Lite du kan söka vad som passar.

Rek Don Muang, bygger ny skytrain till gamla flygplatsen.

Denna sajt har visat sig vara en guldgruva, ville bara dela med mig av det.

humpe
                              Participant

@Nille wrote:

@humpe wrote:

Jo, men jag är mer rädd för att inte vara hemma hos familjen mer än 4 dagar i veckan. Jag är också mer rädd för att jag inte får ut det mesta från företaget om jag inte är där mer.

Men tänker du inte på hur dina barn påverkas av boende miljön?
                                Förstår att arbetet är ett dilemma som ju tyvärr måste fungera men är boende på heltid i bkk verkligen lösningen?
                                Måste du få ut max av företaget?
                                Måste företaget vara beläget i Bkk?
                                Måste du driva eget?
                                Förstår att du tänkt mycket på detta och vi har ju alla olika förutsättningar pga familjesituation mm och säger inte att du ska göra si eller så, men jag är nyfiken på hur du resonerat?
                                Att bo med familj i Bkk ser iaf jag personligen inte som en hållbar situation i längden. Luften är allt annat än hälsosam.
                                Du har väl en hyfsad kompetens som duger till annat än det du gör nu?
                                Eller går firman så bra att det bara inte går att motstå? Kan inte din fru arbeta eller gör hon redan det?
                                Många frågor men jag tror inte att din familjs lycka finns i Bkk. Fast jag har haft fel förr. Varför inte Sverige?

Auan
                                Participant

Hej här får du en länk till om du inte redan har den.

https://www.kaidee.com/

hanbla
                                  Participant

Hello Nille, så ni letar fortfarande… hoppas ni hittar något snart!

Ville tillägga, att i utkanten av Bangkok där vi bor, ligger risfälten runtom vårt område. Tror inte det är så mycket luftföroreningar där, det är nog mer i de centrala delarna, Men det är fortfarande Bangkok. :blackeye: Distriktet heter NongChok.

Nille
                                    Keymaster

@hanbla wrote:

Hello Nille, så ni letar fortfarande… hoppas ni hittar något snart!

Ville tillägga, att i utkanten av Bangkok där vi bor, ligger risfälten runtom vårt område. Tror inte det är så mycket luftföroreningar där, det är nog mer i de centrala delarna, Men det är fortfarande Bangkok. :blackeye: Distriktet heter NongChok.

Det skulle vara grymt men jag bävar för att pendla till Asoke

Viewing 17 reply threads
                                  • You must be logged in to reply to this topic.