Hem Forums Gemensamt, för alla Övrigt Registrering av Pre-Paid Simkort i Thailand ?

Viewing 2 reply threads
  • Author
    Posts
    • #394826
      carlsberg
      Participant

        Hej Alla !

        Nu är vi ju inne i den månaden då alla kontantkort skulle behöva vara registrerade, annars skulle de endast fungera att ta emot inkommande samtal.

        Någon som märkt något av detta ? Var det något speciellt datum man måste vara registrerad ?

        Jag har ett som är registrerat och ett som inte är.
        (har inte laddat på något på det oreggade, ifall att det slutar fungera, man vet ju aldrig 🙂 )

        Någon som vet mera om detta ?

      • #490060
        Anders99
        Participant

          Registrering kan/ska göras tom den 31/7. Big C, Tesco Lotus och Seven-Eleven plus hos operatörerna själva såklart. Pass måste visas upp för utlänningar, thai ID-kort för thailändsrna.

          Mvh
          Anders

        • #490061
          carlsberg
          Participant

            @Anders99 wrote:

            Registrering kan/ska göras tom den 31/7. Big C, Tesco Lotus och Seven-Eleven plus hos operatörerna själva såklart. Pass måste visas upp för utlänningar, thai ID-kort för thailändsrna.

            Mvh
            Anders

            Just det var vaksamma på 7-11. För jag registrerade mitt nya mobila bredbands sim kort hos 7-11.
            Men det vart inte aktiverat så jag var tvungen att ta mig till en Ais shop !

            En Telewiz-Shop reggade ett sim kort åt min fru med att endast ange 1120 istället för personnummer.
            Den 1:augusti får vi se om det funkar då 🙂

        Viewing 2 reply threads
        • You must be logged in to reply to this topic.