Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 10 månader sedan av scherloff.
-
FörfattareInlägg
-
-
5 mars, 2015 kl. 8:43 f m #394498
scherloff
DeltagareVälskött, servad enligt Vespas föreskrifter. En ägare, körd 26+++ km. Extrautrustad med; Vespa original topbox, vindruta, kromade stötskydd, “steelbars”, runt om samt gummimatta.
Nypris 2011: 347 000 THB
Prisförslag: 175 000. Säljes till högstbjudande, vid snabb affär kan jag tänka mig att diskutera priset.
-
5 mars, 2015 kl. 9:39 f m #488065
Anders99
DeltagareJag sålde nyligen min (i nyskick) mycket fina Honda Click, 6500km, för 25,000 baht. Vem betalar 150,0000 baht till för en Vespa? Varför så dyr?
Inget illa ment, bara förvånad och nyfiken.
Med vänlig hälsning,
Anders -
5 mars, 2015 kl. 10:31 f m #488066
scherloff
DeltagareAnders, jag tar inte illa upp alls.
Som du ser i annonsen kostade Vespan (300 kubik) 347 000 THB ny. Vespa är ju en italiensk premiumscooter av högsta kvalitet (tillverkad av Piaggio sedan 1946!). T.ex. har den stålschassi samt i princip obegränsad livslängd, om man tar hand om den på rätt sätt. Att jämföra en Vespa med en Honda Click är ungefär som att jämföra en Mercedes med en liten Skoda. Därmed faller också din prisjämförelse.
På din fråga om vem som köper en så dyr MC blir mitt svar att det nog är killen eller tjejen som har en BMW eller Mercedes och också vill en scooter. En person som vill ha det bästa helt enkelt.
-
5 mars, 2015 kl. 4:32 e m #488067
humpe
DeltagareAtt nån säger att Italiensk tillverkat skulle vara det bästa får mig att småle..
-
6 mars, 2015 kl. 2:34 f m #488068
scherloff
Deltagare@humpe wrote:
Att nån säger att Italiensk tillverkat skulle vara det bästa får mig att småle..
Hm… Tänker du kanske på Ferarri, Lamborghini, Maserati och Bugatti måhända?
Nu skrev jag ju inte att italiensktillverkat var av högsta kvalitet rent generellt, det tillverkas ju naturligtvis en massa skräp där också, precis som i alla länder. Oftast är det ju så att man får vad man betalar för.
I min annons uttalade jag mig bara om Vespa, och då indirekt tillverkaren Piaggio. Piaggio har tillverkat denna typ av scooter i närmare 70 år och anses, av både motorbranchen och användarna, vara en av de främsta – om inte den främsta – inom sitt område, scootertillverkning.
-
-
FörfattareInlägg
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.