Hem Forums Gemensamt, för alla Övrigt Thailands forum träff vinter 2013?

Viewing 34 reply threads
  • Author

Frågan kanske varit uppe förut!
      Men tanken slog mig när jag läste en del trådar,en del bor ju där nere så kanske vissa befinner sig på samma bredgrad för att intaga en öl eller så,tjöta lite skit

Själv Kommer jag och tjejen befinna oss

Bangkok 28-30 November
      Pattaya 30Nov-3 Dec
      Ko Samet 3-6 Dec
      Bangkok 6-7 Dec
      Pattaya 29 Dec-3 Jan
      Ko Chang 3 Jan-8 Jan
      Ko Kood 8-12 Jan
      Pattaya 18Jan-30 Jan

Finnes intresse skriv i tråden!
      Kanske kan klistras om större intresse finnes så tråden inte glöms :salute:

Nille
      Keymaster

Lusigt, jag var på väg att ställa frågan igår själv, eftersom det var länge sedan sist.

Vilka är intresserade av en träff i någon gång mellan september och november 2013

Bkk
        Participant

Det låter kul.
          Gärna en aktivitet innan ölen. Finns inga andra goda idéer ordnar jag gärna en cykeltur igen som inledning på träffen. Vi har haft det förut en gång, 2-3 år sedan och det var uppskattat, (tror jag). Om träffen alls blir i Bangkok vill säga.

Bangkok by Bike låter skitkul,
          Kan man hyra en cykel ,var kan man hyra finns det bra cykelvägar ?
          Låter som en trevlig aktivitet :bounce: :bounce: :bounce:

mattias1971
          Participant

Hakar gärna på ifall det blir nått under Oktober månad (innan 26 Okt). Skulle vara kul o intressant att träffa lite folk med “rutin på Thai”.

Ser riktigt trevligt ut,och att få se ställen inte många andra “turister” ser låter som en perfekt dag,alltid kul å se nya ställen
            Hoppas vi kan anordna detta på någon av “mina” dagar därnere (se trådstart) :salute:
            Pattaya funkar helt klart för mig med, men Bangkok åxå naturligtvis

Nille
            Keymaster

Arnes cykeltur är ju ett måste på genomresa i Bangkok. Kolla in hans hemsida bangkok by Bike

Jag tycker definitivt vi kan köra denna igen. Arne, någon restaurang som kan passa oss sedan efteråt? Kanske i Silomområdet?

Avvaktar lite mer intressenter innan jag sätter ett datum.

Bkk
              Participant

@TomYam70 wrote:

Ser riktigt trevligt ut,och att få se ställen inte många andra “turister” ser låter som en perfekt dag,alltid kul å se nya ställen
                Hoppas vi kan anordna detta på någon av “mina” dagar därnere (se trådstart) :salute:
                Pattaya funkar helt klart för mig med, men Bangkok åxå naturligtvis

Vi får se vad det blir av det hela, men om du är sugen på cykeltur går naturligtvis fint att boka ändå – oavsett datum för forumträff. Jag har öppet årets alla dagar, så finns chansen ändå. Kolla websidan för mer info.

@Nille wrote:

Lusigt, jag var på väg att ställa frågan igår själv, eftersom det var länge sedan sist.

Vilka är intresserade av en träff i någon gång mellan september och november 2013

Vore kul! Gärna i Oktober el November. :cheers:

Jimmieboy
                Participant

Hakar gärna på om jag är i Thailand.. Beror lite på hur det går med UT för tjejen..

Nille
                  Keymaster

Kho Si Chang blir nog lite för långt om vi har en central träff (i bangkok). Framöver kanske det går att få till ytterligare en träff i Pattaya.

humpe
                    Participant

Jag håller ju till i Hua hin så Pattya är lite långt men en cykeltur i Bkk låter kul :flower:

Jimmieboy
                      Participant

@humpe wrote:

Jag håller ju till i Hua hin så Pattya är lite långt men en cykeltur i Bkk låter kul :flower:

Är ju inte så mycket längre till Pattaya 😛

@Nille wrote:

Kho Si Chang blir nog lite för långt om vi har en central träff (i bangkok). Framöver kanske det går att få till ytterligare en träff i Pattaya.

🙂 🙂

humpe
                        Participant

@Jimmieboy wrote:

@humpe wrote:

Är ju inte så mycket längre till Pattaya 😛

Nä bara typ dubbelt

humpe
                          Participant

@seaserpent wrote:

@Nille wrote:

Hade nog inte riktigt tänkt att vi skulle samlas i Bangok å ta bussen från Ekamai ner :scratch:

Sedan beror det lite på intresse vart man lägger en träff, med hänsyn till förslag från medlemmar och vart dom flesta vistas.

Du menar att majoriteten bestämmer att minoriteten inte får vara med?
                            Bussigt :salute:

Nille
                            Keymaster

Fördelen med Bangkok är att vi kan bli fler eftersom de flesta redan finns i eller kring den stan. För min egen del skulle det vara mycket lättare om jag kunde sova hemma på natten. Koh Si Chang går alltid att göra, bara att arrangera en trip dit öppet här på forumet. Man kan göra båda….

humpe
                              Participant

En cykelrunda special i Bkk med lite extra vattenstopp tycker jag låter kul 🙂
                                Kanske avsluta kvällen på Ko San Road eller nån annan mysig plats, ni som bott här länge vet nog.

Nille
                                Keymaster

Ja det vet jag men jag kände att Pattaya nog skulle bli platsen för den gemensamma middagen. Ungefär hälften brukar nöja sig med just den.

Nille
                                  Keymaster

Ok. Det ser ut som det kan vara värt att rodda detta. Cykelttur med Bangkok Bike följt av middag på lokal.

Jimmieboy
                                    Participant

Jag kommer vara i Thailand från 22 september till 16 oktober…

Bkk
                                      Participant

Jag kan kolla upp några alternativ för middag i krokarna. Återkommer.

mattias1971
                                        Participant

Är med största sannolikhet i Bkk 9-14 okt och hakar gärna på ifall det blir nån aktivitet/träff.

Jimmieboy
                                          Participant

Jag planerar att åka till Phuket mellan 3 och 10 oktober så gärna inte under den tiden…

Bkk
                                            Participant

Nu har jag rekat lite och mitt förslag är att ordna en forum-träff med inledande aktivitet och efterföljande middag.

Jag propsar inte på att det skall vara en cykeltur, men om deltagarna vill ha det fixar jag gärna det, till bra pris. Finns förslag på andra aktiviteter ställer jag gärna upp på det.

Det finns ett praktiskt problem med cykeltur + middag, och det är att de flesta förmodligen vill duscha efter cykelturen och då blir logistiken knepigare. Det går att duscha på mitt kontor, men jag har inga omklädningsrum och är vi 10 pers blir det långt ifrån bra. Annars går att cykla på förmiddagen och sedan ses igen på kvällen för middag. Men personligen tycker jag att det är bättre att allt sker i en följd. Åka fram o tillbaka är aldrig bra i Bangkok.

Jag brukar kombinera cykeltur med en färd i long-tail på kanalerna och det vore mer praktiskt att skippa cykelturen och nöja oss med en ca 2 h lång båttur istället. Utan att överdriva känner jag till varenda vattendrag i Bangkok, nästan lika bra som cykelvägarna. Dessutom har jag god kontakt med ett antal båtförare. Jag kan ordna en tur som inte är den vanliga ”turist-rundan” utan i de mindre kanalerna och med några intressanta stopp (ej snake-farm mm). Jag åker ju båt här ca 300 gånger/år och känner till flera spännande stopp. Bara tiden sätter gräns här egentligen.

Jag har två förslag på middagsställen. Någon föreslog Khao San Road (KSR), men personligen tycker jag att det är lite för stökigt just där. Däremot finns ett trevligt gångstråk i västra änden på KSR som heter Ramabuttri. Ligger en bra indisk restaurang på andra våning med lite utsikt över gångstråket och humana priser. Dessutom nära till mer hålligång om man vill ha det efteråt.

Ett annat förslag är en mycket trevlig thai-restaurang längs floden. På västra sidan, nästan mitt emot Grand Palace och formidabel utsikt över floden och det gamla Bangkok. Ingen farangmat här inte, tvivlar på att ens menyn finns på engelska. Här krävs en samordnad beställning och man äter på thailändskt sätt – dvs en massa olika rätter och man tar av det som passar. Mycket moderata priser med tanke på läget. Det är också smidigt att åka båt ända fram till restaurangen. Nackdelen är att det ligger lite ”off” om man sedan ska fortsätta kvällen. Dock är det inte särskilt långt till KSR, men inte gångavstånd.

En annan tanke kan vara att äta på en båt, s k dinner-cruise. Det blir dock väsentligt dyrare och jag anser inte att de är särskilt prisvärda. Men om majoriteten hellre vill det, kan alternativet tas fram.

Sammanfattningsvis har jag dessa förslag:

1) Cykeltur + båttur + middag

2) Cykeltur + middag

3) Båttur + middag

Middagen är då enligt 2 alternativ

– Thairestaurang vid floden

– Indiskt vid Khao San Road-området

Synpunkter! ?

Jimmieboy
                                              Participant

Ska vi börja med att bestämma ett datum?

Känns ju onödigt att diskutera vad m,an vill göra om man sen ändå inte kan va med…

Ja eftersom ja var TS så föreslår jag den 29 November
                                                Men det skiter ni väl i fullständigt 💡
                                                😉

Det jag skrev var väl igen lite på gränsen för dom som inte förstod
                                                Ni får ha det gött på er träff
                                                Men frågade eftersom jag var TS SÅ DÅ, förväntade jag mig inom mina datum,men men man kan inte alltid vinna :cheers:

Jimmieboy
                                                Participant

Jag är iaf i Bangkok mellan den

27 september – 2 oktober
                                                  11 oktober – 16 oktober

Jag är i Bangkok nu och framåt!
                                                  Hittar gärna på nåt
                                                  mvh Simon

mattias1971
                                                  Participant

Hade passat rätt fint att haft nån “aktivitet” på dagen och en avrundning med VM-kvalfotboll (Sve-Österrike) 11 Okt på en storbildstv någonstans, men tyvärr verkar den matchen gå rätt sent på natten/morgonen i Bkk. Bara en tanke jag fick..

Hej, har varit medlem på forumet ett bra tag men aldrig medverkat på någon träff. Om träffen blir från 4 november och framåt så följer jag gärna med. Tycker alternativet med longtail i kanalerna lät intressant. Middagsalternativet spelar inte mig någon roll 🙂

Nille
                                                    Keymaster

Arnes schema med middag vid floden känns bra. Skall försöka lägga detta ett senare datum i November

Jimmieboy
                                                      Participant

Verkar ju som att ja kommer vara tillbaka i Sverige när träffen blir 🙁

:drunken:

Viewing 34 reply threads
                                                    • You must be logged in to reply to this topic.