Hej!
Jag är adopterad från Thailand, född 1988 och undrar hur jag ska gå tillväga för att ansöka
om ett thailändskt medborgarskap/återuppta mitt medborgarskap? Har hört att det inte ska vara lika svårt när man är född i landet och haft ett thailändskt pass tidigare.
Du måste visa upp din födelseattest,den har nog din mor.
Har du kontakt med dina föräldrar så är det genom dom du kan göra detta.Sedan är det bara att besöka lokala kontoret.
Om du kommer via den thailändska staten, Child Adoption Center (vilket du gör med stor sannolikhet eftersom du är född 1988) kan du ta med alla dina thailändska dokument till dem och de kommer sedan att kunna assistera dig i din ansökan.