Hem Forums I Sverige med Thailändsk anknytning Byråkrati & Myndigheter Thailändskt medborgarskap!

Viewing 3 reply threads
  • Author
    Posts
    • #587597
      uzzanee
      Participant

        Hej!
        Jag är adopterad från Thailand, född 1988 och undrar hur jag ska gå tillväga för att ansöka
        om ett thailändskt medborgarskap/återuppta mitt medborgarskap? Har hört att det inte ska vara lika svårt när man är född i landet och haft ett thailändskt pass tidigare.

        Tacksam för svar! / Annika, Ussanee

      • #587751
        Tommera
        Participant

          Du måste visa upp din födelseattest,den har nog din mor.
          Har du kontakt med dina föräldrar så är det genom dom du kan göra detta.Sedan är det bara att besöka lokala kontoret.

        • #587792
          Marcus Ekaxai
          Participant

            Hej

            Om du kommer via den thailändska staten, Child Adoption Center (vilket du gör med stor sannolikhet eftersom du är född 1988) kan du ta med alla dina thailändska dokument till dem och de kommer sedan att kunna assistera dig i din ansökan.

            http://www.adoption.dsdw.go.th/Inter-country.html

            För fler frågor kan du skicka mig ett PM eller fråga här.

            //
            Marcus
            Grundare av http://www.backtotherootsthailand.com

          • #587837
            uzzanee
            Participant

              Tack så mycket för svar! 🙂

          Viewing 3 reply threads
          • You must be logged in to reply to this topic.