Hem › Forums › Att bo i Thailand › Driva företag, Investera & Arbeta › Är du svensk och företagare i Thailand?
- This topic has 2 replies, 2 voices, and was last updated 11 years, 10 months ago by
mrmange76.
-
AuthorPosts
-
-
5 December, 2013 at 2:17 am #392899
Kanske detta kan intressera dig?
Nätverket Svenska Företagare i Thailand startades i maj 2012 och har haft +15 träffar sedan dess. De flesta i Bangkok men även i Hua Hin och Pattaya. Du kan läsa mer samt bli medlem, på vår hemsida – Svenska Företagare i Thailand
Vi är en informell grupp av svenska företagare (och/eller entreprenörer) verksamma i Thailand som utbyter tankar och idéer om att verka just i Thailand. Vi träffas regelbundet, den 2:a onsdagen varje månad. Vi startade i maj 2012 och är efter 1 år hade vi 74 anhängare.
För att kvala in så driver du ett företag med verksamhet åtminstone delvis i Thailand. Företaget behöver inte nödvändigtvis vara registrerat i Thailand. Fokus är på fysiska träffar även om vi finns på nätet. Det handlar om att utbyta erfarenheter om myndigheter, personalpolitik, marknader, och framtiden. Fokus på företagande från Thailand förstås.

-
5 December, 2013 at 2:25 am #479152
Onsdagen den 11 December är det dags igen.
Svenska Företagare i Thailand mobiliserar för ytterligare en Nätverksträff i Bangkok
Unikt tillfälle att träffa andra tokiga företagare i regionen. Nytta förenat med nöje. Träffa företagare du inte trodde fanns, lära dig saker du inte trodde var möjligt. Vi börjar med en workshop och avslutar med en middag.
Anmäl er på vår facebooksida
På vår hemsida kan du även bli medlem och säkerställa att du får events som detta direkt i din mailboxPlats: D’Pelikan Inn, Sukumvith soi 22
Karta: http://www.dpelican-inn.com/map-accommodation-in-bangkok.php
När: Onsdagen den 11 December
+ Start 17:00 med en workshop/diskussion om hur enkelt man sätter upp och underhåller en blogg – Av Stefan Stolt
+ Middag vid 19 och det är först då vi korkar upp 🙂Ps. skicka gärna vidare detta till andra svenska företagare som kan vara intresserade. Vår hemsida http://sfithailand.se/
Ps2. Vi har tidigare haft work shops i Facebook, projektsystemet Trello, annonseringsverktyget Adwords mm. Läs om vår senaste träff här
-
3 August, 2014 at 6:01 pm #479153
Hej Nille,
vad bra med ett nätverk. Är precis i inledningsfasen med att starta (eventuellt) ett företag som då kommer att vara baserat i Bangkok.
Skulle vara bra med något bollplank i stort sett vad gäller allting.
Har tillbringat en del i Thailand och är inte helt novis, vill inte heller flytta till Thailand för att “jag hade en så himla härlig semester”.
MVH
Magnus
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.