Hem Forums Gemensamt, för alla Medier om Thailand Nyheter Ärlig taxichaufför i Bangkok återlämnar ฿150,000 till turist

Viewing 1 reply thread
  • Author
      Thailandsforum
      Participant

En taxichaufför i Bangkok återlämnade japansk valuta värd 150,000 baht samt dokument till en japansk passagerare som av misstag glömde dem i hans taxi på onsdag kväll.

[img2:2cg27jf2]http://www.nationmultimedia.com/new/2014/02/13/national/images/30226775-01_big.jpg[/img2:2cg27jf2]

Yasuyuki Tagashi, 49, var förtjust och erbjöd chauffören Thirapong Phuphan 18,000 baht i hittelön. Thirapong arrangerade tillbakalämnandet av kontanterna genom Traffic Radio Society.

Den japanska turisten sade att han var på sin första resa till Thailand och var mycket imponerad. “Jag kommer definitivt uppmuntra mina vänner att besöka Thailand,” sade Tagashi. Han tillade att han faktiskt glömt bort vara han lämnat sin väska.

Källa: The Nation
        Sponsrat av: Gecko Do It – Webbyrå i Thailand

Större eloge till japanen som gav 18000 i hittelön!

Detta är i mina ögon ett sätt att “falskpromotera” taxinäringen då den suger rent ut sagt. Ingen skriver om dom dagliga rånen som sker, häromkvällen fick en vän en kniv mot halsen efter en taxitur – dock inga större pengar i förlust men hur känner man sig?
        Hört kvinnor som blivit tillsammans med sina barn utslängda efter vägen där chauffören bara stannat och krävt pengar etc.

Nej detta är inget annat än ett jippo då chauffören visste att om han ens försökte att växla in dessa japanska valutor hade cctv tagit notis på det direkt. Enda valet var att lämna in den.

Viewing 1 reply thread
    • You must be logged in to reply to this topic.