Viewing 11 reply threads
  • Author
    Posts
    • #387020

      Jag kommer att studera och läsa Hotel and Tourism management på Bangkok University i 4 år från och med i höst.

      Jag hade tänkt att blogga om tiden i Bangkok och om skolan och jag sätter redan nu igång med bloggandet. Det kanske inte blir så många inlägg så här innan jag åker men jag vill dela med mig av alla förberedelser, ansökningsprocess och allt som behövs fixas.
      Jag har själv läst runt här bland trådarna och det verkar vara många obesvarade frågor när det gäller vilka skolor som är bra, hur det fungerar med visum och csn osv. I och med att jag nu ska studera där kommer jag bli tvungen att ta reda på dessa saker vilket jag själklart tänkt skriva om och då kanske bloggen hjälpa andra på traven, att tex använda som en mall när de själva vill studera i Thailand.

      http://bkkuniversity.blogspot.com/

      MVH
      Jannis

    • #424406
      Spiritfish
      Participant

        Shit, fyra år! Lycka till! Kommer bli ett riktigt äventyr :sunny:

      • #424407

        Håll mig uppdaterad om du kommer på något mer som behöver göras Janni 😉

      • #424408

        Självklart Thai_yrrol

        Har fått mina betyg översatta nu samt bokat in mig på TOEFL-testet den 13 mars. Lycka till!
        Vi hörs på msn

        /jannis

      • #424409
        Nille
        Keymaster

          Lycka till Janni!

          Som du kanske noterat har vi redan 2 stycken här som pluggat den utbildningen fast på ITM!

          Ps. Jag skapade en ny tråd av ditt inlägg samt döpte om rubriken, hoppas du är ok med det

        • #424410

          Tack så mycket.

          Javisst är det okej. Jag var osäker på om jag skulle skapa en ny tråd eller inte. “sök alltid innan du skapar nya trådar” brukar man få höra ibland 🙂

          Ps. Jag heter Jannis. Missade att skriva “s” när jag blev medlem. Janni låter som ett tjejnamn juu :scratch:

        • #424411

          WOW, Grattis vad kul!

          Låter jättespännande!

          Stort lycka till!

          /Rosarin

        • #424412

          Idag fick jag den glada nyheten att jag blivit antagen till Bangkok University i höst. Känner en enorm lättnad då detta är något jag gått och väntat på sen i februari. Så den 21 Juli bär det av 🙂

          Ps. Det är inte Hotel jag ska studera utan “Business Administration in Marketing” Ds.

        • #424413
          jjonsson
          Participant

            :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

            NICE!!!! GRATTIS!!!

          • #424414

            Idag bär det äntligen av. Både nervös och förväntansfull. Följ gärna med på resan ni som vill. Ni vet hur.

            Ps. Nille eller någon. Är det möjligt att ändra trådens namn? Det är ju nämligen hotel jag ska läsa utan Business Administration in Marketing. Jag lyckas själv inte hitta någon knapp att ändra detta.

          • #424415
            Nille
            Keymaster

              Äntligen kom den stora dagen! Lycka till!

              Jag räknar med att du kommer starta upp massor av nybörjarfrågor i ämnet tämligen omgående :salute:

              Ps. jag har ändrat rubriken som du ser

              Ps2. antar att det är en BBA med major i marketing du studerar

            • #424416

              Hehe det kommer jag säkert göra! Va beredda att hjälpa till 🙂

              Tack för rubrikändringen!

          Viewing 11 reply threads
          • You must be logged in to reply to this topic.