Hem › Forums › Att bo i Thailand › Lära för Livet – Utbildning & Kompetensutveckling › Universitetsstuderande i Thailand › BBA Marketing Bangkok University i 4 år
- This topic has 11 replies, 6 voices, and was last updated 16 years, 11 months ago by
Janni.
-
AuthorPosts
-
-
17 February, 2009 at 9:13 pm #387020
Jag kommer att studera och läsa Hotel and Tourism management på Bangkok University i 4 år från och med i höst.
Jag hade tänkt att blogga om tiden i Bangkok och om skolan och jag sätter redan nu igång med bloggandet. Det kanske inte blir så många inlägg så här innan jag åker men jag vill dela med mig av alla förberedelser, ansökningsprocess och allt som behövs fixas.
Jag har själv läst runt här bland trådarna och det verkar vara många obesvarade frågor när det gäller vilka skolor som är bra, hur det fungerar med visum och csn osv. I och med att jag nu ska studera där kommer jag bli tvungen att ta reda på dessa saker vilket jag själklart tänkt skriva om och då kanske bloggen hjälpa andra på traven, att tex använda som en mall när de själva vill studera i Thailand.http://bkkuniversity.blogspot.com/
MVH
Jannis -
17 February, 2009 at 10:25 pm #424406
Shit, fyra år! Lycka till! Kommer bli ett riktigt äventyr :sunny:
-
18 February, 2009 at 9:17 am #424407
Håll mig uppdaterad om du kommer på något mer som behöver göras Janni 😉
-
18 February, 2009 at 4:04 pm #424408
Självklart Thai_yrrol
Har fått mina betyg översatta nu samt bokat in mig på TOEFL-testet den 13 mars. Lycka till!
Vi hörs på msn/jannis
-
18 February, 2009 at 5:49 pm #424409
Lycka till Janni!
Som du kanske noterat har vi redan 2 stycken här som pluggat den utbildningen fast på ITM!
Ps. Jag skapade en ny tråd av ditt inlägg samt döpte om rubriken, hoppas du är ok med det
-
18 February, 2009 at 6:46 pm #424410
Tack så mycket.
Javisst är det okej. Jag var osäker på om jag skulle skapa en ny tråd eller inte. “sök alltid innan du skapar nya trådar” brukar man få höra ibland 🙂
Ps. Jag heter Jannis. Missade att skriva “s” när jag blev medlem. Janni låter som ett tjejnamn juu :scratch:
-
19 February, 2009 at 4:16 pm #424411
WOW, Grattis vad kul!
Låter jättespännande!
Stort lycka till!
/Rosarin
-
2 June, 2009 at 3:27 pm #424412
Idag fick jag den glada nyheten att jag blivit antagen till Bangkok University i höst. Känner en enorm lättnad då detta är något jag gått och väntat på sen i februari. Så den 21 Juli bär det av 🙂
Ps. Det är inte Hotel jag ska studera utan “Business Administration in Marketing” Ds.
-
2 June, 2009 at 6:19 pm #424413
:cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
NICE!!!! GRATTIS!!!
-
21 July, 2009 at 6:08 am #424414
Idag bär det äntligen av. Både nervös och förväntansfull. Följ gärna med på resan ni som vill. Ni vet hur.
Ps. Nille eller någon. Är det möjligt att ändra trådens namn? Det är ju nämligen hotel jag ska läsa utan Business Administration in Marketing. Jag lyckas själv inte hitta någon knapp att ändra detta.
-
21 July, 2009 at 9:04 am #424415
Äntligen kom den stora dagen! Lycka till!
Jag räknar med att du kommer starta upp massor av nybörjarfrågor i ämnet tämligen omgående :salute:
Ps. jag har ändrat rubriken som du ser
Ps2. antar att det är en BBA med major i marketing du studerar
-
21 July, 2009 at 12:52 pm #424416
Hehe det kommer jag säkert göra! Va beredda att hjälpa till 🙂
Tack för rubrikändringen!
-
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.